آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

ترقی : وجود جبهه‌های متعدد در آستانه انتخابات، اختلاف‌های جزئی ایجاد می‌کند/نباید به رهبری خط بدهیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترقی

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه ممکن است اختلافات جزیی را جبهه‌های متعدد در نزدیکی انتخابات ایجاد کنند، گفت: اما در کل اگر همه متفق باشند و به یک تصمیم واحد برسند و بزرگان هم همراهی و حمایت خود را داشته باشند، بعید است که مشکلی پیش آید.

 حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با ارزیابی فعالیت‌های انتخاباتی گروه‌ها و احزاب  گفت: هنوز آرایش سیاسی مشخصی درعرصه انتخابات شکل نگرفته است و همه چراغ خاموش حرکت می‌کنند و تنها جبهه مردمی نیروهای انقلاب است که به صورت علنی فعالیت‌هایش را آغاز کرده است و همچنین حزب موتلفه نامزد خود را مطرح کرده و کارهای خود را بر آن اساس دنبال می‌کند.

 

او در ادامه بیان کرد: در جبهه اصلاحات هم حرف‌های ضدونقیضی به گوش می‌رسد و برخی مانند آقای عارف تاکید بر متمرکز شدن روی روحانی به عنوان تنها نامزد دارند اما حزب اعتماد ملی و تعداد دیگری از اصلاح‌طلبان معتقدند که کاندیدایی در کنار روحانی باید معرفی کنند که نشانگر این است که احتمالا آنها هنوز به وحدت‌نظر نرسیده‌اند.

 

عضو حزب موتلفه درباره جبهه‌های متعدد تازه تاسیسی که وارد صحنه می‌شوند و عمدتا افراد آن گرایش اصولگرایی دارند، بیان کرد: هنوز قانون احزاب بر اساس اصلاحیه جدید نهایی نشده است و در مورد جبهه تعریف‌های شفاف و روشنی وجود ندارد و در پیش‌نویسی که تهیه و به مجلس ارائه شد، ذکر شده است که مفهوم جبهه به معنی چند حزب شناسنامه‌دار و دارای مجوز است که در یک فعالیت انتخاباتی با هم ائتلاف می‌کنند و به جبهه تبدیل شوند. اما اکنون شاهدیم هر جمعی که گرد هم می‌آیند اسم آن را جبهه می‌گذارند و کاری هم ندارند که این  جبهه متشکل از احزاب  یا افراد  و اقشار مختلف است که تشکیل شده باشد .

 

او در ادامه بیان کرد: اکنون نمی‌توان روی تعاریف واژه‌ها برای جبهه قضاوتی کرد و تا وقتی که قانون مشخص شود باید صبر کنیم که  بتوانیم به صورت روشن یک تعریفی برای جبهه بیان کنیم و مجوزها بر اساس آن صادر شوند، طبیعتا اگر مجموعه‌ای بخواهد به جای حزب اسم خود را جبهه بگذارد، مجوزی داده نمی‌شود.

 

ترقی در رابطه با تاثیرگذاری جبهه‌های متعدد که نزدیک به انتخابات تشکیل می‌شوند، گفت: به دلیل این که احزاب قوی و فراگیر در کشور از پایگاه اجتماعی بالایی برخوردار نیستند، در حال حاضر حرکت بین حرکت حزبی و توده‌وار تشکیلاتی صورت  می‌گیرد که ائتلاف‌ها تشکیل می‌شود.

 

او در ادامه تصریح کرد: در ائتلاف‌ها  احزاب و شخصیت‌ها و آنهایی که دارای نفوذ هستند، ظرفیت‌ها را کنار هم می‌گذارند تا بتوانند این ظرفیت‌ها را متحد کنند و ائتلافی جامع‌تر شکل دهند که از پایگاه اجتماعی بیشتری برخوردار باشد و اکنون فعالیت‌ها راهی بین حرکت حزبی و توده‌وار است و تا وقتی به سمت حرکت حزبی پیش نرویم با این وضع مواجه هستیم.

 

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه ممکن است اختلافات جزیی را جبهه‌های متعدد در نزدیکی انتخابات ایجاد کنند، گفت: اما در کل اگر همه متفق باشند و به یک تصمیم واحد برسند و بزرگان هم همراهی و حمایت خود را داشته باشند، بعید است که مشکلی پیش بیاید.

 

او در پاسخ به اینکه چرا جبهه‌های تازه تاسیس به ائتلاف اصولگرایان نمی‌پیوندند و جبهه‌های گوناگون با محوریت اصولگرایان تشکیل می‌شود، بیان کرد: جبهه‌هایی مانند جبهه یکتا، جبهه ایستادگی و حتی جبهه پیروان و غیره حمایت خود را از جبهه نیروهای انقلاب اعلام کرده‌اند و درون این تشکیلات می‌خواهند به فعالیت بپردازند.

 

ترقی در رابطه با بحث انتخاب ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تعیین مجمع تشخیص و تصمیمات در این باره براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی در اختیار رهبری است و ما نباید به رهبری خط بدهیم که چه کاری انجام دهند و چه کسی انتخاب شود، لذا ایشان باید تصمیم‌گیری کند و کسی نباید دخالت و جوسازی در این مورد داشته باشد.

 

او در رابطه با زمان انتخابات رییس مجمع تشخیص گفت: فکر می‌کنم تا بعد از چهلم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مشکل خاصی در این مورد پیش نیاید لذا مساله فوری اکنون در جریان نیست که بلافاصله به دنبال تعیین جانشین رییس مجمع تشخیص مصلحت باشیم. اما مصلحت در دست رهبری است و ایشان تصمیم‌گیرنده هستند.

 

عضو حزب موتلفه درباره ویژگی جانشین رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اینکه رییس مجمع چه ویژگی‌هایی داشته باشد، بستگی به این دارد که آیا مقام معظم رهبری می‌خواهند در این شکل فعلی مجمع را حفظ کند یا قصد دارند از این فرصت برای تغییراتی در ساختار و سازمان آن استفاده کنند که این مساله هنوز مشخص نیست.

 

ترقی بیان کرد: ممکن است رهبری علاوه بر تغییراتی که در افراد مجمع تشخیص می‌دهند تغییراتی نیز در جایگاه و ساختار و یا کوچک‌سازی آن در نظر داشته باشند که همه این موارد بستگی به نظر و بررسی ایشان دارد که ویژگی‌های رییس مجمع را مشخص می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------