آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

ناصر ایمانی : سیدحسن خمینی و روحانی قصد دارند بایکدیگر جای خالی هاشمی را پر کنند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سیدحسن خمینی و روحانی

ناصر ایمانی :

سیدحسن خمینی و روحانی قصد دارند بایکدیگر جای خالی هاشمی را پر کنند / این ضرورت بوجود آمده که سیدحسن فعال تر شود و دیگر از امور کناره گیری نداشته باشد / ناطق نوری در مقابل حملات، از سیدحسن دفاع خواهد کرد

تصور می کنم ترکیبی از سیدحسن خمینی و روحانی مجتمعا جایگزین جایگاه اقای هاشمی شوند، یعنی این دو باهمدیگر نبود اقای هاشمی را جبران کنند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر اصولگرا بر این باور است که سیدحسن خمینی و روحانی به طور مشترک و دست در دست یکدیگر قصد دارند جای خالی آیت الله هاشمی را در فضای سیاسی کشور پر کنند.

 

ایمانی در گفتگو با انتخاب  اظهار داشت: تلاش ها بر این است که جای آقای هاشمی پر شود، اما این اقدام به صورت انفرادی دشوار است.

 

وی افزود: تصور می کنم ترکیبی از سیدحسن خمینی و روحانی مجتمعا جایگزین جایگاه اقای هاشمی شوند، یعنی این دو باهمدیگر نبود اقای هاشمی را جبران کنند.

 

ایمانی با بیان اینکه تلاش اعتدالگرایان برای ورود سیدحسن خمینی به عرصه  سیاسی ادامه دارد، گفت: بسیاری در تلاشند تا سیدحسن خمینی به عرصه ورود کند و همچنین این صحبت هم هست که ایشان برای انتخابات میان دوره ای خبرگان مجددا کاندیدا شوند.

 

این تحلیلگر اصولگرا ادامه داد: ممکن است دیگر سیدحسن خمینی کنار نایستد چون ایشان سعی می کردند تا الان زیاد در عرصه حضور نداشته باشند اما با رحلت آقای هاشمی این ضرورت بوجود امده که حتما ایشان حضور بیابند و حالت کناره گیری نداشته باشند.

 

سیدحسن خمینی و روحانی قصد دارند بایکدیگر جای خالی هاشمی را پر کنند / این ضرورت بوجود آمده که سیدحسن فعال تر شود و دیگر از امور کناره گیری نداشته باشد / ناطق نوری در مقابل حملات، از سیدحسن دفاع خواهد کرد

 

ایمانی با اشاره به انتخابات 96 و نبود یکی از اضلاع مهم مثلث حامیان روحانی به «انتخاب» گفت: جایگزینی اقای هاشمی جایگزینی بسیار سختی است و حداقل در کوتاه مدت چنین امری ممکن نیست.

 

وی افزود: چهره هایی مثل اقای خمینی و روحانی می توانند این مثلث که یکی از اضلاع مهم خود را از دست داده را تا جای ممکن بازسازی کنند و این کمبود از بین برود.

 

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: حسن اقا به صورت مشاوره ای فعال تر خواهد شد و بیشتر در مجالس حضور پیدا خواهند کرد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه سیدحسن خمینی تاکنون تمایلی به حضور در عرصه نداشته است، گفت: الان وزنه اصلی متوجه خود سیدحسن اقا است. در واقع، این امکان و زمینه وجود دارد که ایشان یک نقش میانه بین اصولگرایان و اصلاح طلبان ایفا کنند.

 

ایمانی با اشاره به تلاش های اصولگرایان، اعتدالگرایان و اصلاح طلبان برای دعوت از ناطق نوری برای بازگشت به امور سیاسی گفت: جناح طرفدار دولت می خواهد ایشان را فعال کند و از ظرفیت میانه ایشان استفاده کند، چراکه ایشان هم ارتباطش با حاکمیت بیشتر است و هم پلی است میان اصولگرایان و اصلاح طلبان. منتها اقای ناطق خیلی در آن حدی که انتظار بوده، ورود نکرده است. اصولگرایان هم علاقمندند که اقای ناطق برگردند، اما ایشان اقبالی به این موضوع نکرده است. نتیجه این شده است اقای ناطق همان سیاستی که به طور فعال در صحنه نباشند و فقط در حد کمک کردن حضور پیدا کنند، را ادامه می دهند.

 

این تحلیلگر اصولگرا با اشاره به حمایت های تمام قد آیت الله هاشمی از سیدحسن خمینی خاطرنشان کرد: آقای ناطق به خاطر انتساب حسن اقا و شخصیت خود ایشان، تمایل به حمایت و دفاع از ایشان را در مقل هحملات و جمه های غیرمنصفانه دارند، اما ممکن است به دلایلی دستان ایشان در مواقعی محدود شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------