آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

نامه فریدون را در مجلس بلند بخوانید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , فریدون

توپ در زمین دلواپسان 

نامه فریدون را در مجلس بلند بخوانید

 نورچشمی دولت و آقای دوربینی پاستور نشینان، سوژه داغ و همیشگی رسانه‌های اصولگرا. برادر و دستیار ویژه حسن روحانی در مذاکرات هسته‌ای. نماینده رئیس تدبیر و امید و البته متهم به فساد مالی !

 

نامش حسین فریدون است.... همان دست راست هیئت دولت که مدت‌ها‌ست بهانه‌ای شده برای تخریب و تحقیر دولت یازدهم و ارتباطات پیچیده‌اش با اسامی و شخصیت‌های نه چندان خوش نام مایه دردسر امروز او و خانواده !

 

**دردسرهای آقا فریدون

حتما می‌دانید که بیشتر دردسرهای فریدون از زمان حقوق‌ها‌ی نجومی و موقعی که فیش حقوقی علی صدقی مدیر عامل بانک رفاه لو رفت شروع شد؛ فریدون قبلاها با صدقی یک صرافی مشترک داشت و دوستی طولانی. برای همین بود که می‌گفتند

 

او باعث شده تا کسانی مثل صدقی علیرغم گذشته نه‌چندان روشن، مدیر عامل بانک رفاه شوند.

 

بعدها شایعه شد فریدون خلاف‌های دیگر هم می‌کند مثلا صدای برادرش را تقلید کرده و به جای او دستور می‌دهد! کمی که گذشت خبرگزاری تسنیم مدعی! که تحصیل حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی نیز به صورت رانتی بوده است. هرچند این اتهامات علیه وی هرگز ثابت نشده اما اینها تنها بخشی از اتهامات ریز فریدون بودند !

 

**اتهامات درشت

اتهامات درشت حسین فریدون از وقتی شروع شد که چند تن از نمایندگان مجلس از نوع اصولگرا!

 

در نامه‌ای به رئیس جمهور مدعی شدند او با استفاده از نفوذ خود، به تاریخ ۲۵ خرداد ۹۳ ملکی را به قیمت ۱۴۰میلیارد ریال واقع در تجریش (از طریق همسر) از یک ابَر بدهکار بانکی به نام "ر.د" با بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال بدهی بانکی، دریافت کرده است."

 

کمی که گذشت سر و کله یک متهم به فساد مالی دیگر هم پیدا شد که با برادر روحانی! رابطه داشته است. " ش. م " ! که گفته می‌شود یکی از بستگان خاندان رئیس جمهور است و روابط مالی تحت پوشش یک خیریه بین خود و فریدون برقرار کرده است... خلاصه اینکه در این چند روز از اهدای خانه میلیاردی در تجریش تا واریز پول به حسابی در لندن و کانادا اتهاماتی بود که به شکل‌ها‌ی گوناگون علیه دست راست حسن روحانی - حسین فریدون- مطرح شد.

 

**خوشحالی اصولگرایان

اصولگرایان هم در این راستا، بخصوص از وقتی که یک مقام مسئول به رابطه " ش.م" با حسین فریدون اشاره کرد، دور را دست گرفته و حمله و هجمه به برادر رئیس جمهور را با شدت و حدت خاصی دنبال کردند. در این مدت هم به نظر می‌آمد که دولت تنها موضع سکوت را برگزیده و در لاک دفاعی خود فرو رفته و اساسا چون از خود دفاعی ندارد، حرفی هم نمی‌زند! و همین سکوت بود که میدان را بیشتر و بیشتر به دست رقیبان روحانی و فرصتی براییکه تازی به آنها می‌داد.

 

در ظاهر به نظر می‌آمد که فریدون و بزرگ خاندانش در کنجی کز کرده‌اند و روی سخن گفتن از این ماجرا و پرده برداشتن از اتهامات خویش را ندارند.

 

و البته خیلی‌ها می‌گفتند که نامه نمایندگان به حسن روحانی در اینباره نیز بی‌پاسخ مانده و رئیس جمهور به دنبال راه چاره‌ای در جهت فرار از این مخمصه است و تلاش دارد با سکوت و بی جوابی به این اتهامات، راه را بر یاد آوری افتضاح اتهامات! ببندد تا مسیر گذر از این بحران خانوادگی هموار شود و گناهکاران رسوایی‌شان در بوق و کرنا نشود.

 

**دست پیش دولت

اما برخلاف تلاش اصولگرایان در القای مطالب بالا، از قرار معلوم دولت در تمام این مدت نه تنها خاموش نبوده و در گوشه‌ای آرام ننشسته است بلکه دست پیش را گرفته و به جای انفعال در مقابل هجمه‌های جریان راست، استراتژی " بهترین دفاع، حمله است " را عملی کرده است.

 

اکنون خبر می‌رسد، برخلاف این ادعا که نامه نمایندگان به رئیس جمهور پیرامون حسین فریدون بی‌پاسخ مانده است، روحانی جواب نامه نمایندگان را مبسوط داده و در اختیار هیئت رئیسه مجلس گذاشته است.

 

**شبهه افکنی

حسینعلی امیری معاون پارلمانی حسن روحانی گفته عدم پاسخ رئیس جمهوری به نمایندگان شبهه‌افکنی بیش نیست و بی محلی ۲۵ روزه روحانی به نمایندگان مجلس ادعاهای نادرست برخی از سایت‌هاست و ادامه داده: "جواب نامه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در خصوص آقای حسین فریدون برای آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه ارسال شده است."

 

امیری در اینباره اشاره کرده : "پاسخ نامه نمایندگان محترم در تاریخ 2/11/1395 برای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ارسال و از ایشان درخواست شد که «دستور فرمایند براساس ماده ۷۸ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، موضوع در هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی مطرح تا به نحو مقتضی در اولین جلسه علنی قرائت و نیز جهت رسیدگی در دستور هیئت موضوع ماده یک قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مصوب ۱۵/۱/۱۳۹۱ قرار گیرد.» اظهارات امیری از سوی اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس نیز

تایید شد.

 

**موضع متفاوت

این اواخر حتی سخنگوی دستگاه قضا هم پیرامون فریدون سخن گفت و ضمن تاکید به خبرنگاران درباره ذکر نکردن اسامی افراد تا زمانی که اتهام‌شان ثابت نشده، تصریح کرد: تا اتهامی متوجه کسی نباشد، نمی‌توان او را تعقیب کرد و هر وقت مستند و مدرکی پیدا شد، می‌توان اقدام کرد. وی تاکید کرد: برخورد جناحی و سیاسی در مبارزه با فساد نداشته باشیم. هیچ کس از فرد متخلف دفاع نمی‌کند و شاید این فرد از بستگان دیگری باشد؛ مهم این است که اگر تخلفی شد و جرمی بود و ثابت شد با او برخورد شود.

 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی دیگر درباره ح‌. ف گفت: در برخی رسانه‌ها‌ علیه این فرد مسائلی مطرح شده که خلاف قانون است و اگر این فرد شکایت کند انتشار دهنده و گوینده تحت تعقیب قرار می‌گیرد."

 

**نامه‌ام را بلند بخوانید

البته گویا شخص فریدون نیز در نامه‌ای به رئیس مجلس نسبت به مواردی که در تذکر برخی نمایندگان مجلس به آقای روحانی، به وی نسبت داده شده بود، اعتراض کرده و در نامه اش به لاریجانی (رئئئیس مجلس) از وی خواسته که متن نامه‌ اعتراضی‌اش در صحن پارلمان قرائت شود.

 

اینکه حسن روحانی از یک طرف پاسخ نامه نمایندگان معترض را داده؛ اینکه سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید هنوز اتهامی به او وارد نیست و او حق شکایت از اتهام زنندگان را دارد و اینکه حسین فریدون دلش می‌خواهد تا اعتراضش با صدای بلند در صحن علنی مجلس شنیده شود، همه و همه نشان می‌دهد که نه‌تنها دست "فریدون " و "روحانی" درباره اتهامات مالی اخیر خالی نیست، بلکه فریدون و دولت حالا بر اسب مراد سوار هستند و می‌خواهند در دفاع از خود بتازند.

**

ورق برگشت

و این یعنی ورق بازی برگشت! و اکنون همان‌هایی که تا چند روز پیش در رسانه‌های اصولگرایی، دولت را به عدم پاسخگویی در برابر اتهامات فریدون متهم می‌کردند، خود در مظان اتهامند!

 

و البته وقتی فریدون، اصرار بر خوانش نامه اش در صحن علنی مجلس دارد نشان می‌دهد که دل پری از ماجرا دارد و می‌خواهد دفاعیات و حرف‌ها‌ی ناگفته خود در این مدت را با صدای بلند به گوش همگان برساند.

 

شواهد نشان می‌دهد که اکنون توپ در زمین دلواپسان افتاده و دوران تاخت و تاز آنها با " فریدون " به سر آمده است. آنها دیگر نه می‌توانند او را به عدم پاسخگویی متهم کنند و نه رئیس جمهور را به عدم شفافیت، چون هم فریدون و هم برادرش آمادگی برای پاسخگویی و نه پنهانکاری درباره اتهامات اخیر را نشان داده‌اند.

 

**دیربود

حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در اینباره به آفتاب یزد می‌گوید: "یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که متوجه فضای سیاسی کشور است، وفور اتهام‌زنی بخش رادیکال جریان اصولگرا علیه رقباست. متاسفانه امکانات گسترده رسانه‌ای که اتهام زنندگان در اختیار دارند به آنان اجازه می‌دهد که تا می‌توانند به شایعه‌پراکنی علیه جریان رقیب بپردازند."

 

رسولی افزود:" طی ماههای اخیر کمتر روز و هفته‌ای داشته‌ایم که در بستر رسانه‌ای کشور (چه در بخش رسانه مکتوب یا بستر رسانه‌های مجازی و حتی برخی از تریبون‌ها) این روند غیراخلاقی و زیان‌آور جریان نداشته باشد." وی درباره واکنش اخیر مسئولین درباره پرونده فریدون گفت: "ای کاش مسئولان ذیربط زودتر به این موضوع چنین واکنشی نشان می‌دادند تا جلوی بی‌اخلاقی و لطمه خوردن به اعتماد عمومی را می‌گرفتند و مانع این می‌شدند تا چنین فضای مسمومی تا به این حد گسترده در فضای عموم رسانه‌ای به وجود بیاید."

 

وی گفت: " امیدوارم که مسئولان به هرگونه جرمی بدون توجه به جایگاه آن افراد رسیدگی کنند تا از این اتهام‌زنی‌های جاری و ساری که طی یکی دو سال اخیر به اوج خود رسیده، کاسته شود".

 

**دامنه اتهام زنی

رسولی درباره اینکه اقدامات اخیر تا چه اندازه جو مخرب علیه برادر رئیس‌جمهور را به نفع او و دولت تغییر داده است، پاسخ داد: "دامنه اتهام‌زنی‌ها علیه اصلاحات و اعتدال‌گرایان آن قدر گسترده است که با یک اقدام صورت گرفته از سوی رئیس‌جمهور و موضع‌گیری مناسب معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه نمی‌توان حکم کلی پیرامون آن صادر کرد، اما اینکه برادر آقای رئیس جمهور اقدام رسمی در جهت روشنگری و ابهام زدایی صورت داده، جای خرسندی است. "

 

رسولی گفت :"باید با روشنگری‌هایی از این دست از ارکان و اعضای دولت دفاع کرد. از سویی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و مراجعی که متولی تداوم آزاد جریان اطلاع‌رسانی هستند تلاش بکنند که از مبنای شرعی و عدالت محوری نسبت به جناحین مختلف عدول نکنند و فضای آینده را به دور از بداخلاقی‌های رسانه‌ای فراهم کنند. "

 

حسن رسولی: دامنه اتهام‌زنی‌ها علیه اصلاحات و اعتدالگرایان آن قدر گسترده است که با یک اقدام صورت گرفته از سوی رئیس‌جمهور و موضع‌گیری مناسب معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه نمی‌توان حکم کلی پیرامون آن صادر کرد.اما اینکه برادر آقای رئیس جمهور اقدام رسمی در جهت روشنگری و ابهام‌زدایی صورت داده، جای خرسندی است

 

 اخبار  سیاسی -  آفتاب یزد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------