آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

معاون پارلمانی رئیس جمهور: از نامزدهای انتخابات 96 وثیقه‌ دریافت نمی‌شود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,معاون پارلمانی رئیس جمهور

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قرار نیست از نامزدهای انتخابات اردیبهشت 96 وثیقه دریافت شود اما اگر قانون نظام جامع انتخابات به انتخابات اردیبهشت 96 رسید کلیه حقوق و تکالیف بر اساس قانون جدید خواهد بود.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این  پرسش که آیا قرار است از نامزدهای انتخابات سال 96 وثیقه‌ای گرفته شود، اظهارکرد: گرفتن  وثیقه یعنی تعیین تکلیف برای نامزدهای انتخابات و با آیین نامه نمی‌شود حق و تکلیف ایجاد کرد و این مسئله به قانون گذاری نیاز دارد.

 

وی افزود: تاکنون همین بحث در دولت مطرح نشده است و اگر بنا باشد چنین کاری انجام شود باید در قانون پیش‌بینی شود. البته در نظام جامع انتخابات تکالیفی برای نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شده است که این لایحه اکنون در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت مطرح است و هنوز به مرحله جمع بندی نهایی نرسیده است.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: این لایحه پس از نهایی شدن در کمیسیون سیاسی دفاعی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و پس از آن باید به تصویب دولت برسد و سپس به مجلس ارسال شود.

 

امیری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه تکلیفی برای دریافت وثیقه از نامزدهای انتخاباتی  در قانون انتخابات فعلی نداریم، اما اگر قانون نظام جامع انتخابات به انتخابات اردیبهشت 96 رسید کلیه حقوق و تکالیف بر اساس قانون جدید خواهد بود، اما اگر این قانون به تصویب مجلس نرسد، انتخابات 96 بر اساس قانون فعلی انتخابات برگزار می‌شود و در قانون فعلی هم تکلیفی برای نامزدهای انتخابات در نظر گرفته نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------