آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

حسن قشقاوی: رفتار ما در قبال اقدامات ترامپ براساس تعقل و تدبر خواهد بود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , حسن قشقاوی

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه گفت: رفتار و عکس‌العمل و تصمیم‌گیری ما در قبال اقدامات رییس‌جمهور آمریکا بر اساس تعقل و تدبر خواهد بود.

 ‌به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی در سخنانی در جمع مردم شهرستان محلات با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور را از اولویت‌های انقلاب ذکر و تصریح کرد: از زمان آغاز نهضت و حرکت انقلابی مردم ایران و از همان ۱۵خرداد سال ۴۲ تاکید بر استقلال و حفظ تمامیت ارضی و حفظ حاکمیت ملی بوده است؛ چراکه این امر خصلت ایرانیان از قدیم الایام بوده و با نگاهی به تاریخ می‌فهمیم که ایرانیان همیشه امپراطوران جهان بوده و اگر قدرت اول نبودند همتراز با قدرت اول حکمرانی کرده‌اند و استقلال‌طلبی از خصایص ذاتی ایرانیان است‌.

 

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورها و ابرقدرت‌های دنیا افرود: هیچگاه کار دیپلماتیک را تعطیل نکردیم. در اوج دوران دفاع مقدس  و عملیات‌های بزرگ در حال مذاکره و اقدامات دیپلماتیک در سطح کل دنیا بودیم و قبل و بعد از قطعنامه ۵۹۸ همیشه جمهوری اسلامی دارای قدرت نرم و قدرت سخت بود و در هر دو جبهه می‌جنگیدیم.

 

وی قدرت ایران برای حل مناقشات منطقه‌ای را بی‌بدیل دانست و ضمن اشاره به اجلاس‌های برگزار شده جهت صلح سوریه افرود: در اجلاس مراکش در میان ۱۳۶ کشوردعوت شده ایران جایی نداشت. در واقع آن‌ها قصد تحقیر و تضعیف موقعیت جهانی ایران را داشتند که البته این اجلاس نتیجه‌ای در برنداشت، اما از روزی که ایران به این اجلاس دعوت شد ورق برگشت و در اجلاس آستانه نقش ایران تعیین کننده بود و اثرات حضور ایران را همه دنیا مشاهده کردند.

 

معاون کنسولی و امور مجلس ایرانیان خارج از کشور قدرت موشکی ایران را از بدیهیات نظام دانست و تصریح کرد: دیپلماسی باید کار خودش را بکند و قدرت نظامی و موشکی هم در کنار آن باید روز بروز تقویت شود، این‌ها از بدیهیات و مسلمات انقلاب است و نیازی به تحلیل و تفسیر ندارد. در هر دو جبهه باید تحت لوای رهبری حرکت کنیم و اوست که دستور می‌دهد ما چه کنیم و چگونه اقدام کنیم.

 

  وی سیکل قدرت را تولید و توزیع و فروش و مصرف قدرت تعریف کرد و ضمن برشمردن ارکان قدرت، این ارکان را مکمل یکدیگر خواند و گفت: درخصوص مواضع ترامپ پیش بینی این رفتار و عقب نشینی بصورت مستقیم و غیرمستقیم از مواضع درخصوص عدم ورود اتباع ۷ کشور مسلمان می‌شد و ایران هم با توجه به تعلیق این امر به کشتی‌گیران آمریکایی مجوز ورود داد. رفتار و عکس‌العمل و تصمیم‌گیری در قبال اقدامات آمریکا براساس تعقل و تدبر خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------