آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

اتوبوس اصلاح‌طلبان در مسیر بهشت!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

  روزگذشته سخنگوی وزارت کشور گفت:«اگر اصلاحیه قانون انتخابات شوراها روال قانونی خود را طی کند،‌ ثبت نام انتخابات شوراها از دوم اسفند انجام می‌شود.»

 

سیدسلمان سامانی با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون انتخابات شوراها اظهار کرد:«باید برای اجرای این قانون ابتدا شورای نگهبان آن را تایید کند، سپس رئیس‌جمهور قانون را برای اجرا ابلاغ کرده و بعد در روزنامه رسمی چاپ شود و ۱۵ روز از چاپ در روزنامه رسمی بگذرد تا در سراسر کشور اجرا شود.» وی افزود:«اگر این اتفاق بیفتد، ۲۷ بهمن دستور شروع کار انتخابات شوراها صادر شده و دوم اسفند هم ثبت‌نام انجام می‌شود، ولی چون هنوز این مراحل طی نشده است، بعید می‌دانم قانون جدید اجرا شود، البته اگر این مسیر طی شود، ما حتما اصلاحیه قانون را اجرا می‌کنیم.» اصلاح‌طلبان از ماه‌‌ قبل در شورای عالی اصلاحات برنامه‌ریزی مدونی برای شرکت گسترده مردم در انتخابات سال آینده انجام داده‌اند.

 

تمامی احزاب و شخصیت‌های شناخته شده در شورای عالی اصلاحات گرد هم آمدند تا برمبنای اتحاد درون تشکیلاتی زیر چتر شورای عالی اصلاحات به لیست واحد وکارشناسی شده بر اساس معیار‌های مختلف مدیریت شهری برسند و با ارائه آن به مردم و بدنه اصلاحات قصد دارند، همانند انتخابات مجلس با قدرت در تهران و شهر‌های بزرگ به رقابت با اصولگرایان بپردازند. ازسوی دیگر خبری از تحرکات اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر سال آینده منتشر نمی‌شود و شاید آنها تمام تلاش انتخاباتی خود را برای انتخاب دیگری در همان روز گذاشته‌اند؛ یعنی انتخابات ریاست جمهوری که بار دیگر بخت‌آزمودگان اصولگرا که بارها در مصاف با کاندیدای اعتدالی و اصلاحی شکست خورده‌اند، به میدان می‌روند، اما در مجموع چندان تمایلی به شرکت در رقابت سرنوشت‌سازبا روحانی و همچنین رقابت با اصلاح‌طلبان درانتخابات شورای شهر از سوی اصولگرایان قابل مشاهده نیست، چرا که بیش از هر موضوعی درگیر اختلافات درونی خود هستند.

 

تحرک انتخاباتی اصولگرایان

هرچند اصولگرایان تحرک مهمی در انتخابات سال آینده نخواهند داشت، اما جبهه موسوم به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» چند هفته پیش اعلام موجودیت کرد.

 

در این جبهه وزرا و شخصیت‌های سیاسی با سبقه اصولگرایی به همراه چمران، رئیس‌شورای شهر تهران حضور دارند که قرار است درباره انتخابات شورای شهر به‌ویژه در شهر تهران تصمیم‌گیری کنند و احتمالا اعضای این جبهه وجه غالب لیست اصولگرایان در شهر تهران را تشکیل خواهد داد؛ جبهه ای که چندان مورد توجه سایر اصولگرایان قرارنگرفته است و این احتمال وجود دارد که سایر گروه‌های اصولگرا مانند انتخابات مجلس، لیست‌هایی به موازات لیست این جبهه در انتخابات شورای شهر ارائه کنند؛ امری که به‌طور یقین به پایان حیات جریان اصولگرایی در انتخابات شورای شهر منجر و در چنین شرایطی اکثریت اعضای شورای شهر و شاید هم کلیت آن به اصلاح‌طلبان واگذار شود. اصلاح‌طلبان در شورای عالی به ثبات رسیده و در حال عبور از مصادیق براي انتخاب اصلاح‌طلبان کاردان در لیست انتخاباتی شورای شهر هستند تا برمبنای آن مصادیق، لیست‌های قدرتمندی در سراسر کشور ارائه دهند.

 

نحوه تنظیم لیست اصلاح‌طلبان

 در این رابطه یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار با جمعی از فعالان شورایاری‌های تهران به وضعیت نابسامان مدیریت شهری در تهران اشاره کرد وگفت: در بحث مدیریت شهری، باید توجه کنیم که آیین‌نامه و قانون کم نیست و چیزی که کم است، نبود نظارت در مدیریت شهری است. محمد نعیمی‌پور در ادامه درباره نحوه بسته شدن لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر اظهار کرد: متاسفانه لیست‌های انتخاباتی در دوره‌های گذشته تبدیل به شرکت سهامی احزاب شده، اما برای این دوره برنامه‌ریزی مفصلی صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: از یک طرف تلاش شد تا افرادی در هیات نظارت قرار بگیرند که نیروهای توانمند با استصواب، رد صلاحیت نشوند. از سویی دیگر ملاک‌ها و شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است و برای هرکدام امتیازی تعلق می‌گیرد. مثلا حسن شهرت سیاسی و اخلاقی و مالی، اصلاح‌طلب بودن، داشتن سابقه تحصیلی مرتبط با مدیریت شهری،داشتن سابقه اجرایی و امتیاز ویژه برای سابقه حضور در شهرداری یا شورای شهر در کلانشهرها و عضویت احزاب، حضور در اتحادیه‌های صنفی و حزبی و تشکیلاتی و مهارت‌های مختص شوراها از جمله این مهارت‌هاست.

 

ورود قوی اصلاح‌طلبان به انتخابات شوراها

نایب‌رئیس شورای عالی درباره فعالیت اصلاح‌طلبان درانتخابات شورای شهر گفت: اصلاح‌طلبان فعالیت خود را برای انتخابات شوراها با آهنگ واحد آغاز و برای این انتخابات برنامه ریزی کردند و به نظر می‌رسد شاید در اکثر مناطق بتوانند موفق باشند. سیدعبدالواحد موسوی لاری افزود: خوشبختانه موقعیت کاندیداها و جریان اصلاحات در انتخاب شوراها موقعیت مناسبی است، ‌البته قطعا این موضوع وابسته به فضای انتخابات و تحت تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری نیز خواهد بود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلبان گفت که اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات شورای شهر به شکل قوی تری وارد عرصه انتخابات می‌شوند.

 

در نهایت...

به نظر می‌رسد عدم تمایل اصولگرایان برای فعالیت تشکیلاتی منسجم در انتخابات شورای شهر و تحرکات برنامه‌ریزی شده اصلاح‌طلبان برای ارائه یک لیست کارشناسی شده به مردم در عین هماهنگی، موجب خواهد شد این طیف سیاسی در اردیبهشت‌ماه علاوه بر پیروزی شیرین در انتخابات ریاست جمهوری، پیروزی دیگری در انتخابات شورای شهر و روستا را تجربه کند و با نظارت بیشتر بر رفتارهای مدیریت شهری و طرحی برای پاسخگویی مدیران شهر، در نظر دارد حرکتی ماندگار در توسعه پایدار شهری ایجاد کنند.

 

  اخبار  سیاسی  - آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------