آخرین اخبار سیاسی

عراقچی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

دبیر شورای راهبردی سیاست خارجی و معاون سابق وزارت خارجه گفت: مذاکرات سیاسی دست آوردهای میدانی را نقد می‌کند. باید پس از زدن ضربه نظامی وارد…

نوبخت: رويکرد برنامه ششم، ايجاد توزان منطقه‌اي



اخبار,اخبار سیاسی,هدفمند کردن یارانه ها


اخبار سیاسی - نوبخت: رويکرد برنامه ششم، ايجاد توزان منطقه‌اي

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد: رویکرد اصلی بر نامه ششم توسعه ، کاهش نابرابری استان ها و ایجاد توزان منطقه ای است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد باقر نوبخت در حاشیه نشست با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: گزارش مطالعات آمایش سرزمین ارائه شد که نشان می دهد وضع استان ها در بخش های مختلف با شاخص های توسعه چه گونه است.

وی گفت: وضع موجود را برای نمایندگان کمیسیون با عدد و رقم و شاخص تبیین کردیم و مصمم هستیم برای برنامه ششم برای کاهش نابرابری هایی که در استان های مختلف وجود دارد متمرکز شویم تا در برنامه پنجساله توازن وتعادل منطقه ای را در حد مطلوب جایگزین این نابرابری ها کنیم.

نوبخت افزود: بهترین رویکرد برنامه ششم توسعه می تواند ایجاد توازن میان مناطق باشد. برای مهار نرخ تورم به عرضه کالا بیشتر از دو برابر تقاضای موجود نیاز داریم و باید تولید را تقویت کنیم که تابع نیروی انسانی و مواد اولیه است و ساماندهی اشتغال را در پی دارد.

نوبخت اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 400 میلیارد تومان از منابعی که در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها بدست می آوریم ، برای تولید است تا سرمایه گذاری های لازم را انجام دهیم و هم فرصت شغلی در مراحل تولید ایجاد کند و فرآیند نهایی تولید به افزایش تولید محصول بینجامد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: امسال که دوره رونق اقتصادی پس از دو سال رکود خواهد بود شاهد افزایش اشتغال، کاهش نرخ تورم و افزایش سرمایه گذاری خواهیم بود.
اخبار سیاسی - واحد مرکزی خبر
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------