آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

رسایی نذر مجلس کرده است؟!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , رسایی

برخی تصور می‌کنند بهارستان به آنها چشمک می‌زند اما غافل هستند که این نور نشات‌گرفته از نبود آنها در مجلس است و اینکه بهارستان از پایان بگومگوهای سیاسی و جناحی خرسند است. به گفته محمد‌ رضا باهنر، دبیر کل جبهه پیران خط امام و رهبری، برخی نذر ورود به مجلس کرده‌اند و از هر راهی درصدد هستند که به بهارستان برسند، حتی اگر در زمان انتخابات مجلس ردصلاحیت هم شده باشند، باز هم امید دارند در انتخابات میان دوره‌ای به بهارستان برسند.

 

این افراد مدتی است که دیگر مانند قبل اعتراض نمی‌کنند و نهایت انتقادات آنها در حوزه کانال تلگرامی‌شان منتشر می‌شود و نهایتا یک نشریه دارند که آن را تبدیل به مرکز هجمه به دولت کرده‌اند. اما این نمایندگان سابق مجلس اعتقادی به حافظه خوب ملت ایران ندارند و تصور می‌کنند ملت آنچه را آنها در مجلس نهم کردند فراموش خواهند کرد. از جمله این افراد حمید رسایی است که این روزها بر فعالیت خود افزوده است.

 

رسایی مارکوپولو شده است! 

اگر نگاهی به کانال تلگرامی حمید رسایی انداخته شود، چنین است که روزی در شیراز گفته است:«مصیبت بزرگ کشور، مسئول شدن غیرانقلابی‌های درون نظام است.» جالب اینکه در پایان این جمله هم چنین آورده است که «در راه مبارزه با تحريف خط امام منتشر كنيد». از دیگر اظهارات او دردانشگاه شیراز می‌توان به«اصلاحات آمریکایی سبب فروپاشی اصلاح‌طلبان شد» یا «آغاز انحراف انقلاب اشرافی شدن مسئولان بود» اشاره داشت. نکته قابل تامل هم آنجاست که خبرگزاری فارس به این اظهارات رسایی اهمیت زیادی داده و آنها را منتشر کرده است. رسایی پیش از شیراز به نظرآباد رفته و گفته بود که«سه سال و نیم مردم را سر کار گذاشتند تا با کدخدا توافق کنند» و«آقای روحانی فقط ثروت یکی از وزرای خود را اعلام کنید» که این بار هم خبرگزاری فارس اظهارات او را منتشر کرد. در دهه فجر هم به شال قزوین رفت تا سخنران مراسمی تحت عنوان«چرا انقلاب کردیم» باشد.

 

انقلاب ندیده‌ای مدعی می‌شوی! 

حمیدرسایی در اول مرداد سال ۱۳۴۷ متولد شد، یعنی در زمان انقلاب ۹ سال داشت. بنابراین تصور نمی‌شود در آن سن و سال متوجه بوده است که چرا انقلاب شد و ریشه اعتراضات مردمی به رژیم سلطنتی چه بود! آنچه درباره انقلاب از سوی انقلابیون بیان شده، منبع خوبی برای جامعه است، اما مشکل آنجاست که برخی که در زمان انقلاب تنها ۹ سال داشتند، چگونه مدعی تشریح انقلاب و ریشه‌های آن می‌شوند و قابل تامل‌تر اینکه به متهم کردن انقلابیون به‌واسطه عدم تلاش برای تحقق آرمان‌های انقلاب می‌پردازند.

 

البته واضح است که حرکت در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب وظیفه همگان است، اما کسانی که در زمان انقلاب احتمالا بی تفاوت به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، در کوچه پسکوچه‌های محل زندگی خود با فوتبال و بازی‌های کودکانه سرگرم بوده و خبری از شکنجه شدن انقلابیون در زندان‌های شاه نداشتند، نباید به خود اجازه توهین به آنهایی را بدهند که در مسیر تحقق انقلاب شکنجه شدند و سختی دیدند.

 

چرا رسایی ردصلاحیت شد؟ 

رسایی نماینده مجالس هشتم و نهم بود و تصور نمی‌کرد صلاحیت او برای مجلس دهم رد شود، اما پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها شوکی به او و دیگر همفکرانش وارد آمد که آنها هم ردصلاحیت شده بودند که کوچک‌زاده از آن جمله است. رسایی در ۱۵ دی ۹۴ پس از اطلاع از ردصلاحیت خود نوشت:«هیات اجرایی انتخابات تهران که ریاست آن با فرماندار تهران است، در آخرین جلسه خود در ساعات پایانی فرصت اظهارنظر هیات‌های اجرایی (یکشنبه شب ۱۳ دی ماه)، حمید رسایی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را در حالی که استعلامات وی از مراکز چهارگانه مثبت بود، رد صلاحیت کرد! دلیل این رد صلاحیت بر اساس مستندات کذب ارائه شده از طرف هیات بدوی تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری بوده است که ریاست آن با اشرفی اصفهانی است.» پس از آن بود که علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی فرمانداری تهران به او پاسخ داد: «من دو جلسه مفصل با آقای رسایی داشتم و همه نکات را برای ایشان تشریح کردم و اکنون تعجب می‌کنیم که چرا چنین اظهاراتی را مطرح کرده است. همه توضیحات ما روشن می‌کند که رسایی مطالب کذبی را منتشر کرده است. وی گفته است که اعضای هیات اجرایی شهرستان تهران همگی اصلاح‌طلب هستند و بنابراین به دلیل گرایش سیاسی‌شان وی را ردصلاحیت کرده اند، در حالی که همه اعضای هیات‌های اجرایی دارای ملاک‌های از قبیل وجهه اجتماعی مناسب، سابقه مدیریت بالا و صلاحیت اخلاقی و عملی هستند.» پس از آن باز هم رسایی در واکنش به اظهارات معاون فرماندار تهران رد صلاحیت خود را «سیاسی و بدون مستندات قانونی» خواند.

 

لزوم عذرخواهی رسایی از دولت

 

اکنون باز هم همان دولت و با همان‌سازو کار بر سر کار است. طبق اعلام رسمی مرکز رسمی برگزارکننده انتخابات،«انتخابات اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان و مراغه و عجب‌شیر با موافقت شورای نگهبان در تاریخ ۲۹/۲/۱۳۹۶ برگزار می‌شود، و زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس از تاریخ ۸/۱۲/۱۳۹۵به‌مدت یک هفته تعیین شده است.» یعنی دولت هم همین دولت یازدهم است که رسایی پس از ردصلاحیت خود اشکالاتی به آنها وارد کرده بود، پس چگونه امکان دارد که او در انتخابات میان دوره‌ای در همان شرایط انتخابات اسفند۹۴ شرکت می‌کند؟ اگر رسایی قصد ثبت نام برای حضور در مجلس داشته باشد، بی‌تردید باید از دولت یازدهم عذرخواهی کند که در صورت تایید صلاحیتش به این عذرخواهی توجه و شاید بر آرای او افزوده شود. 

 

 اخبار سیاسی -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------