آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

الجبیر: تمام دنیا باید از موضع سخت‌گیرانه ترامپ علیه ایران شاد باشد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , الجبیر

وزیر امور خارجه عربستان در گفتگو با یک هفته‌نامه آلمانی از سیاست‌های ترامپ و تیم وی حمایت کرده ایران را بزرگترین حامی تروریسم نامید.

 به گزارش انتخاب، "عادل الجبیر"، وزیر امور خارجه عربستان در گفتگو با هفته‌نامه "اشپیگل" درباره آینده سیاست امنیتی بین المللی تحت ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" در آمریکا گفت: من در این باره ترسی ندارم. ما بسیار خوش‌بین هستیم. ما انتظار همکاری بسیار تنگاتنگ‌تر از سابق با آمریکا را داریم.

 

وی در ادامه تعریف و تمجیدهای خود از دولت جدید آمریکا گفت: ترامپ یک مرد بسیار عملگرا است و فردی دیوانه و نظریه‌پرداز نیست.

 

الجبیر مردان کابینه ترامپ را افرادی لایق با تجربه زیاد ارزیابی کرد. رئیس جمهور جدید آمریکا خود این مسئله را آشکار کرده است که آمریکا تحت ریاست جمهوری وی نقش قدرتمندی را در دنیا ایفا کرده، با تروریسم داعش مبارزه کرده و می‌خواهد ایران را قدرتمندانه‌تر کنترل کند. همه اینها اهداف ما نیز هست.

 

الجبیر در ادامه دونالد ترامپ را با رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا مقایسه کرده گفت: زمانی که وی در سال 1980 رئیس جمهور آمریکا شد همه در دنیا و از همه بیشتر اروپا از یک جنگ اتمی می‌ترسیدند. بعد از آن چه اتفاقی افتاد؟ ریگان مانع گسترش اتحاد جماهیر شوروی شده اما همواره مشترکاً با جامعه بین المللی عمل می‌کرد. در پایان وی یک قرارداد کنترل تسلیحات را با مسکو امضا کرد. انتظارات بد درباره او غلط از آب در آمد. شرایطی کاملاً شبیه این برای ترامپ اتفاق می‌افتد.

 

وی در ادامه از طرح ممنوعیت سفر ترامپ برای اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان حمایت کرده گفت: عربستان سعودی به این علاقه واشنگتن که می‌خواهد آمریکا را امن و کنترل کند که چه‌کسی به این کشور می‌آید احترام می‌گزارد.

 

الجبیر این طرح ترامپ را علیه مسلمانان ندانسته ادعا کرد: طبیعتاً ما نگران می‌شویم اگر اسلام به‌صورت عمومی به‌عنوان منبع ترور در سراسر دنیا به حساب آید. اسلام یک مذهب صلح‌آمیز است. نباید هیچ محکومیت عمومی علیه آن وجود داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ایران را بزرگترین حامی تروریسم در دنیا و تصمیمات آمریکا برای اعمال کنترل‌های بیشتر علیه این کشور را قابل درک دانست. وی همچنین گفت که تمام دنیا باید از موضع سختگیرانه ترامپ علیه ایران شاد باشد.

 

وزیر خارجه عربستان در ادامه هر گونه مشارکت اسد در آینده سوریه را رد کرده گفت: من نمی‌توانم و نمی‌خواهم چنین چیزی را تصور کنم و ما نباید این مسئله را بپذیریم. طبیعتاً ما به یک روند سیاسی و انتقالی نیاز داریم اما این روند نباید به‌وسیله اسد رهبری شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------