آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

اصرار بقايي، حمايت مشايي و جاخالي احمدي‌نژاد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی  نژاد

با دست پس مي‌زنند و با پا پيش مي‌كشند. جديد‌ترين بازي حلقه مردي كه اميد زيادي داشت كه در پايان ارديبهشت سال آينده بار ديگر به عرصه اجرايي كشور بازگردد و پاستور نشين شود. از روزي كه پاستور را ترك گفتند بارها به بهانه‌هاي مختلف يك بازي جديد را به راه انداختند و مدتي بخشي از فضاي خبري كشور را تحت تاثير خود قرار دادند. بايد حدس مي‌زديم كه فرصتي همچون انتخابات را از كف نخواهند داد. اما برنامه‌هايشان براي انتخابات با مساله‌اي رو‌به‌رو شد كه براي بسياري دور از ذهن بود و كانديداي اصلي آنها دست كم براي اين انتخابات از گردونه رقابت كنار رفت تا پايان ارديبهشت سال آينده «احمدي‌نژاد» نداشته باشد.

 

اما براي حلقه‌اي كه اين روزها مهم‌ترين تصميمات‌شان را در ساختمان ولنجك مي‌گيرند بازي هنوز تمام نشده است چرا كه انتخابات فرصتي است كه نمي‌خواهند از آن چشم‌پوشي كنند و آن را از دست بدهند، فرصتي براي اينكه دست كم در صدر اخبار باشند و بگويند هنوز در عرصه سياسي ايران حضور دارند. اين همان سياستي است كه در سه سال و نيم گذشته در پيش گرفته‌اند و رويه تازه‌اي نيست اما عاملي كه سبب شده تا اين‌بار بيش از گذشته به چشم بيايند عرصه‌اي است كه در آن بازي جديد خود را آغاز كرده‌اند، طبيعي است كه هر چه ميدان بازي از سطح بالايي برخوردار باشد بازيگران آن هم هر چند كوچك مي‌توانند در صدر خبرها قرار گيرند و ميدان انتخابات از همان عرصه‌هايي است كه مي‌تواند خبرساز باشد حتي براي «حميد بقايي»، يكي از نزديك‌ترين و جنجالي‌ترين معاونان احمدي‌نژاد كه زندان رفتن و پرونده مفتوحش هم سبب نشده تا در اعلام خبر كانديداتوري‌اش لحظه‌اي شك به دل خود راه دهد.

 

اين روزها «احمدي‌نژادي‌ها» همه دست به كار شده‌اند و در اين بازي جديد نقش‌آفريني مي‌كنند، از خود او گرفته تا عبدالرضا داوري و البته مرد پشت پرده آنها كه بالاخره پس از سه سال از پرده برون آمده و سخن به كنايه مي‌گويد. به نظر مي‌رسد او را براي بازي بزرگ‌تري نگه داشته بودند كه اكنون بعد از سه سال سايت‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد اظهارنظري به نقل از «اسفنديار رحيم مشايي» منتشر كرده‌اند، اظهاراتي در حمايت از حميد بقايي.

 

دنبال كردن اظهارات و واكنش‌هاي اطرافيان احمدي‌نژاد به خوبي نقش هر كدام را در اين بازي جديد مشخص مي‌كند. عبدالرضا داوري كه چهره رسانه‌اي نزديك به احمدي‌نژاد است از همان روزي كه بقايي كانديداتوري خود را اعلام كرد در كانال تلگرامي خود و حساب توييتري‌اش تبليغات را براي او آغاز كرده است و حتي مسائلي را عنوان كرد كه براي بسياري تازگي داشت، از جمله اينكه بقايي در دوران بازداشتش دست به اعتصاب غذاي سي و يك روزه زده بود و او را با نلسون ماندلا مبارز رژيم آپارتايد مقايسه كرده بود. اكنون اما اسفنديار رحيم مشايي و خود احمدي‌نژاد هم وارد اين بازي شده‌اند و نقش آفريني مي‌كنند.

 

احمدي‌نژاد: من مي‌گويم كانديدا نشويد زيرا موفق نمي‌شويد

نقش‌آفريني احمدي‌نژاد از چندي پيش آغاز شد، همان زماني كه بيانيه رسمي داد و اعلام كرد از هيچ فرد و گروهي حمايت نخواهد كرد. اكنون كه حميد بقايي به عنوان يكي از نزديك‌ترين چهره‌ها به او اعلام كانديداتوري كرده است او همچنان نقش پيشين خود را حفظ كرده است اما صحبت‌هاي ديگري را بر زبان مي‌آورد. به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد در اين بازي مي‌خواهد نقش پيشگوي دقيق را ايفا كند كه مي‌گويد: اگر با من مشورت كنند كه مي‌گويم حتما نرويد چون ضرورتي ندارد و در اين صحنه نمي‌توانيد كاري كنيد و موفق نمي‌شويد. اين در حالي است كه از همان روز اول كه بقايي اعلام كانديداتوري كرد براي بسياري مشخص بود كه به دليل پرونده مفتوحي كه او در قوه قضاييه دارد تاييد صلاحيتش امر بعيدي خواهد بود.

 

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني احمدي‌نژاد او در جمع دبيران شوراهاي بازخواني خط امام (ره) گفت: فشار مي‌آورند، وادار مي‌كنند كه آقا حمايت كن و اطلاعيه بده! من گفتم هيچ برنامه‌اي در رقابت‌ها ندارم؛ معنايش اين است كه در انتخابات شورا يا رياست‌جمهوري چيزي به معناي حمايت از شخص يا ليست وجود ندارد. در ادامه اگرچه در لفافه سخن مي‌گويد اما به خوبي مشخص است كه منظورش بقايي است، آنجا كه مي‌گويد: اگر نزديك‌ترين فرد به من هم آمد و گفت؛ محترم و آزاد است. گرچه من به او مي‌گويم اين كار را نكن؛ ولي ارتباطي به من ندارد. شوخي و بازي نيست. رييس دولت سابق در ادامه اضافه مي‌كند: اگر با من مشورت كنند كه مي‌گويم حتما نرويد چون ضرورتي ندارد و در اين صحنه نمي‌توانيد كاري كنيد و موفق نمي‌شويد. حضورتان نمي‌تواند مفيد باشد. دلايلش هم موجود است. ما خيال‌مان راحت است.  

 

بازگشت مشايي پس از سه سال

مردي كه در سه سال و نيم گذشته هيچ حضور رسانه‌اي نداشت و حتي براي تكذيب خبر بازداشتش در سال گذشته هم حاضر نشد براي رسانه‌ها علايم حياتي خود را بروز دهد اكنون بازگشته است و در نقطه برعكس احمدي‌نژاد ايستاده است. او تلاش مي‌كند كانديداتوري بقايي را جدي‌تر از آنچه تصور مي‌شود جلوه دهد. كانديداتوري بقايي از سوي جريان‌هاي سياسي چندان جدي گرفته نشد و تنها حلقه نزديك به احمدي‌نژاد اين موضوع را اتفاقي مهم مي‌دانند، ابتدا عبدالرضا داوري و اكنون اسفنديار رحيم مشايي. مرد در پرده احمدي‌نژاد اما به كنايه در اين مورد سخن گفته است.

 

دولت بهار، سايت نزديك به احمدي‌نژاد تنها يك جمله به نقل از مشايي منتشر كرده و نوشته: اسفنديار رحيم مشايي در پاسخ به اينكه برخي سياسيون مي‌گويند كانديداتوري بقايي شوخي است، گفت: شايد از نظر آنان شوخي باشد، همانطور كه كانديداتوري احمدي‌نژاد در ۸۴ و خاتمي در ۷۶ ازنظر آقايان شوخي بود! مشايي تلاش كرده تا با يادآوري خاطراتي همچون خرداد 76 و تير 84 كمي رنگ و بوي جدي به اين بازي جديد ببخشد و چه چيزي بهتر از اينكه خودش سخن بگويد، مردي كه سه سال است در بي‌خبري محض به سر مي‌برد ناگهان پيدايش مي‌شود و توجه‌ها را به خود جلب مي‌كند.

 

بقايي: كاري نكرده‌ام كه نگران باشم

در اين ميان حميد بقايي با انتشار يادداشتي در كانال تلگرامي خود از مطرح شدن احتمال ردصلاحيتش انتقاد كرده و از كساني كه اين موضوع را مطرح مي‌كنند با عنوان «افراد وابسته به جناح به اصطلاح اصلاح‌طلب» ياد كرده است. به گزارش خبرآنلاين، بقايي نوشت: «طي دو روز گذشته بعضي سران و افراد وابسته به جناح به اصطلاح اصلاح‌طلب! در رسانه‌ها گفته‌اند: «بقايي آمده كه رد صلاحيت شود. وي با توجه به محكوميتي كه دارد ! قطعا ردصلاحيت خواهد شد!» اين قبيل سخنان برگرفته از علم غيب آقايان امري طبيعي است. چرا كه آنها توان پيروزي در سر صندوق‌هاي راي را نداشته و بدين گونه دل به حذف رقيب خوش كرده‌اند تا بتوانند خود را پيروز ميدان جا بزنند! نكته جالب اين است كه سال‌هاست مدعي دموكراسي و جامعه مدني هستند! ملت بزرگ ايران مستحضر باشيد كه بنده هيچ مشكلي ندارم و كاري هم نكرده‌ام كه نگران رد صلاحيت شوراي محترم نگهبان باشم. من بزرگ شده دوران دفاع مقدس هستم، به اميد خدا و با دعاي خير مردم ايران تا آخر ايستاده ام».

 

 اخبار سیاسی  -  اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------