آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

تعدادی از مسئولان کشور طرفدار احمدی‌نژادند!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی‌نژاد

گرچه هوای این روزهای شهر سرد است، اما فضای سیاسی و به‌ویژه گمانه‌زنی‌های انتخاباتی گرم است و هر روز از گوشه‌ای اعلام کاندیداتوری شخصی از یک جریان سیاسی شنیده می‌شود. یک روزگمانه‌زنی‌ها به سوی سعیدجلیلی می‌رود و روز دیگر سخن از محمد باقرقالیباف به میان می‌آید. روزی اصولگرایان از حمیدرضاحاجی بابایی و رستم قاسمی برای انتخابات دعوت می‌کنند و در نهایت حمیدرضا بقایی هم اعلام کاندیداتوری می‌کند.

 

در شرایطی که همه خود را اصلح می‌دانند و فکر می‌کنند ردای ریاست‌جمهوری برازنده آنان است، بعید نیست که هر فردی به خود اجازه دهد اعلام کاندیداتوری کند. حمیدرضا بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد که اعلام کاندیداتوری کرده، سابقه مسئولیت در سازمان مناطق آزاد را دارد و مدتی هم در بازداشت بوده است. مهندس اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مناطق آزاد و کشتیرانی معتقد است: اکنون زود است که از کاندیداتوری افراد بگوییم و باید پس از احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به این امر پرداخت. او نصایح انتخاباتی دارد و در گفت‌و‌گو با «آرمان» آنها را توضیح داده است.

 

آقای بقایی معاون اجرایی آقای احمدی‌نژاد اعلام کاندیداتوری کرده است. با توجه به اینکه گفته می‌شود ایشان تخلفاتی در حوزه مناطق آزاد دارد، تصور شما از این اعلام کاندیداتوری چیست؟

آقای بقایی به هر حال تخلفی داشته که عذرش را خواستند، اما هنوز نتیجه رسیدگی رسما از سوی مراجع ذیصلاح اعلام نشده است.

 

صلاحیت‌ها البته از سوی شورای نگهبان بررسی می‌شود.

بله، رسیدگی‌ها را شورای نگهبان انجام می‌دهد و من نمی‌خواهم چیزی بگویم که خدشه‌ای به کسی وارد کنم. باید احتیاط لازم را داشت.

 

نظر شما به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در مناطق آزاد در ارتباط با کاندیداتوری آقای بقایی چیست؟

هر فردی که در این عرصه خود را صالح ببیند، اعلام کاندیداتوری می‌کند. شورای نگهبان است که صلاحیت افراد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و آنها را تایید یا رد صلاحیت می‌کند.

 

نظر شخصی شما در این باره چیست؟

در حال حاضر زود است که در این‌باره اظهار نظر کنیم. باید منظر بمانیم تا کاندیداهای اصلی بیایند.

 

با توجه به تجربه‌ای که از عملکرد دولت آقای احمدی‌نژاد در جامعه وجود دارد، آیا کاندیداتوری آقای بقایی که معاون و همراه ایشان بود، توجیه‌پذیر است؟

این‌طور نیست که رای آقای احمدی‌نژاد در جامعه صفر باشد. آقای احمدی‌نژاد در مجلس فعلی طرفدار دارد، در جامعه عده‌ای طرفدارش هستند و عده‌ای از مسئولان کشور نیز طرفدار او هستند. اما در انتخاباتی که گذشت، مشاهده کردیم که تفکر آقای روحانی پیروز شد. این امر به این معنا نیست که سایر تفکرات طرفدار ندارند.

 

آیا اگر آقای بقایی به صحنه انتخابات ورود پیدا کند، رقیبی برای آقای روحانی محسوب می‌شود؟

الان زود است؛ اجازه بدهید کاندیداها از سوی شورای نگهبان تایید شوند و پس از آن صحبت می‌کنیم.

 

تصور می‌کنید در سایر جریانات سیاسی، اشخاصی حضور دارند که بتوانند با ورود به صحنه انتخابات در مقابل آقای روحانی به رقابت جدی بپردازند؟

بله، رقبای اصلی می‌آیند و ثبت‌نام می‌کنند. خیلی‌ها مطرح هستند. پس باید کمی صبر کنیم تا همه این افراد به عرصه بیایند. رقابت در انتخابات داغ و موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود. اگر با انتخابات سرد و کم‌رونقی روبه‌رو باشیم تعداد شرکت‌کنندگان پایین خواهد آمد. ما باید به دنبال این باشیم که مردم به تعداد بالا در انتخابات حضور پیدا کنند و این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که رقابتی درست و حسابی انجام شود، بنابراین باید خوشحال باشیم که رقبای نیرومندی به عرصه بیایند تا انتخابات پرشکوه شود.

 

به اعتقاد شما، آیا در جریان اصولگرایی برای رقابت با آقای روحانی ائتلاف و اجماعی صورت خواهد گرفت ؟

من برنامه اصولگرایان را نمی‌دانم و آنها خودشان می‌دانند. اما فکر می‌کنم حتما باید همه اصولگرایان فعال باشند، در انتخابات حضور یافته و بهترین نیروهای خود را وارد عرصه انتخابات کنند و رقابت در انتخابات خوب و پرشور باشد. مردم بیایند افکار مختلف را ببینند و درباره افکار مختلف بحث شود. هر انتخاباتی جنبه ارتقا برای افکار عمومی مردم دارد. اطلاعات مردم در هر انتخاباتی راجع به کشور، سیاست ومسائل جهانی یک پله بالا می‌رود. این امر خیلی خوب است. غیر از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، فرایند انتخابات امر ارزشمندی است که موجب ارتقای طراز عمومی اطلاعات مردم می‌شود و مردم به مسائل خیلی جدی کشور ورود می‌کنند، نظر می‌دهند، حرف می‌زنند، سخنان دیگران را می‌شنوند و راجع به آن قضاوت می‌کنند که این مسائل بسیار خوب و پسندیده است.

 

ستادهای انتخاباتی آقای دکتر روحانی برای انتخابات پیش رو چه زمانی فعالیت خود را آغاز می‌کنند؟

نمی‌دانم. از این قضیه خبر ندارم.

 

ارزیابی شما از تصمیم مردم درباره مقایسه عملکرد روحانی و احمدی‌نژاد در انتخابات چیست؟

اکنون برای اظهار نظر زود است. فعلا باید خوشحال باشیم که همه به صحنه بیایند و از اینکه همه نیروهای ارزشمند سیاسی رقابت کنند، حرف بزنند و این موضوع به حضور بیشتر مردم در انتخابات کمک کند باید استقبال کرد. اکنون در مرحله‌ای نیستیم که در ارتباط با کاندیداها صحبت کنیم.

 

پس تایید می‌کنید که همه جریان‌های سیاسی باید در انتخابات حضور پیدا کنند؟

به نظرم همه جریانات باید بیایند، حرف بزنند و اعلام نظر کنند، نظرشان را در مورد اداره کشور بگویند و نقدها و راه‌حل‌های خود را اعلام کنند. خود این حرف‌ها بسیار خوب است.

 

برخی جریانات با طرح برخی مسائل درصدد دلسرد کردن اصلاح طلبان و حامیان دولت هستند و آقای روحانی را تحت فشار قرار می‌دهند که وارد عرصه انتخابات ۹۶ نشود. تحلیل شما چیست؟

همه دوستان و طرفداران دکتر روحانی از وی خواهش کردند که برای انتخابات پیش رو حضور داشته باشند و آقای روحانی هم تشریف می‌آورند.

 

از دیدگاه شما آیا جریانات سیاسی از کاندیداتوری آقای روحانی حمایت خواهند کرد؟

بله، آنهایی که طرفدار آقای روحانی بودند، در تصمیم خود نسبت به دوره قبل مصمم‌تر شده‌اند، چون مشاهده کردند آقای دکتر روحانی به هر آنچه می‌‌گوید، وفادار است. ایشان تقریبا به هر آنچه در انتخابات ۹۲ بیان کرد، وفادار بوده و هست. یادتان می‌آید که آقای روحانی گفت باید سانتریفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد هم بچرخد، به این گفته خود عمل کرد. آقای روحانی در مورد حقوق شهروندی وعده داد و عمل کرد. در مورد مواضعی که در مورد مسائل مختلف وعده دادند، عمل کردند.

 

آقای روحانی پیش از آنکه رئیس‌جمهور شود، نظریات خود را طی دو جلد کتاب به افکار عمومی تقدیم کرد. شما امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای را دیدید که قبلا در مورد آن گفته، تبدیل به کتاب کرده و زمانی که رئیس‌جمهور شد، به گفته‌های خود عمل کرد. آقای روحانی قبلا امنیت ملی و نظام اقتصادی را به عنوان یک کتاب منتشر کرد و در دوران ریاست‌جمهوری خود بدان عمل کرد.

 

سخنانی که رئیس‌جمهور در ارتباط با سفره‌های زیر زمینی آب می‌گوید، قبلا در کتاب خود گفته است. حرف‌هایی که راجع به محیط زیست و وفاداری به حفاظت محیط زیست می‌گوید، سال‌ها پیش در کتاب خود به آنها اشاره کرده است. آقای روحانی رئیسی است که با نظریه‌پردازی آمده و نظریه‌پردازی خود را به عنوان کتاب درآورده و در معرض افکار عمومی قرارداده است. مردم مشاهده کردند که رئیس‌جمهور به آنچه در گذشته گفته بود، وفادار است. به همین جهت همه کاندیداها باید تشریف بیاورند تا رقابت خوب و پرشوری را شاهد باشیم. باید بحث و گفت‌و‌گو صورت گیرد و حرف‌ها گفته شود، چراکه این مسائل جامعه و انقلاب را تقویت می‌کند.

 

 اخبار  سیاسی  -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------