آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

سکوت، تایید، تکذیب؛ پاسخ ۵۰کاندیدای‌ احتمالی ریاست‌جمهوری



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

هر روز یک‌ کاندیدا به جمع کاندیداهای ریاست‌جمهوری اضافه می‌شود و برخی هم کنار می‌روند

 به  گزارش خبر آنلاین  ؛در فاصله کمتر از 100 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بازار رد و تکذیب کاندیداتوری از سوی چهره‌های سیاسی کشور همچنان گرم است.

 

فصل، فصل کاندیداتوری است. این جناح و آن جناح هم ندارد، سن هم نمی شناسد. سه ماه دیگر به اردیبهشت ماه و انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است و حالا هر روز خبری از احتمال یا قطعی شدن ورود چهره های سیاسی به صحنه انتخابات به گوش می رسد. خبرهایی که یا تکذیب می شوند یا تایید اما هرچه که باشند روز به روز تنور انتخابات را گرم تر می کنند. انتخاباتی که به گفته خیلی ها از مهمترین انتخابات های بعد از انقلاب است و سرنوشت ساز. 

 

در این فاصله کمتر از 100 روزه، میتینگ های انتخاباتی فعال تر شده اند و چهره ها و احزاب سیاسی در حال رایزنی با مهره هایشان برای صف آرایی جناحی اند؛ صف آرایی برای پیروزی نهایی این جناح ها. با این وجود بازار رد و تاییدهای کاندیداتوری از سوی چهره های سیاسی کشور همچنان گرم است.

 

در جدول زیر اظهارات بعضی از چهره های سیاسی که یا از جانب خودشان ایراد شده یا از سوی شخصیت ها یا جناح نزدیک به آن ها را نقل کرده ایم؛ اظهاراتی با دامنه ای از تاییدهای معنادار تا تکذیب هایی شدید. {در جدول زیر نام حسن روحانی، رییس جمهور مستقر که حضورش در دور دوم انتخابات قطعی شده است درج نشده است

ت}

محمدرضا عارف

بعد از انتخابات هیات رئیسه مجلس و رای نیاوردن او بود که عارف درباره انتشار خبری مبنی بر نامزدی‌اش در انتخابات سال 96 واکنش نشان داد و گفت: «چه کسی این حرف را زده است!» علاوه بر او حسن رسولی، سخنگوی عارف در انتخابات سال 92 هم گفت که خبر کاندیداتوری عارف در سال آینده صحت ندارد. با این وجود نام او هرازگاهی در محافل رسانه ای مطرح می شود.

محمدجواد ظریف

او بارها تاکید کرده که کاندیدای ریاست جمهوری نمی شود؛ « این را با قطعیت می‌توانم بگویم که من هیچ گاه کاندید ریاست جمهوری نخواهم بود چون این توان را در خود نمی بینم.»

محمود احمدی‌نژاد

از او به عنوان کاندیدای قطعی انتخابات 96 نام برده می شد تا اینکه با نهی رهبری برای ورود به انتخابات مواجه شد. بعد از این نهی بود که احمدی نژاد هم اعلام کرد در انتخابات سال آینده کاندیدا نخواهد بود و البته از هیچ شخص خاصی هم حمایت نخواهد کرد.

علی‌اکبر ولایتی

دو ماه پیش بود که علی‌اکبر ولایتی در پاسخ به این سؤال که "آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 کاندیدا خواهید شد یا خیر؟" گفت: بنده قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال 966 را ندارم.

علی لاریجانی

اوایل آذرماه امسال بود که علی لاریجانی در پاسخ به این سوال شبکه تلویزیونی فونیکس چین درباره میل او به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: «من برنامه‌ای ندارم.»

قاسم سلیمانی

او بعد از شدت گرفتن شایعات درباره ورودش به انتخابات 96 در بیانیه ای نوشت: «حقیر سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی و ملت شجاع و عزیزتر از جانم بوده و ان‌شاء‌الله با استعانت از خدای سبحان تا آخر عمر در همین جایگاه "سربازی" خواهم بود.»

اسحاق جهانگیری

خودش تا به حال اظهار نظر مستقیمی درباره احتمال کاندیداتوری نکرده اما محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی جهانگیری را به همراه محمدعلی نجفی از بهترین نامزدهای پوششی اصلاح طلبان برای سال آینده دانسته است.

محمدباقر قالیباف

شهردار تهران دو ماه پیش درباره شایعه حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری،گفت: «ما وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست.» علاوه بر این  شنیده‌ها حاکی از آن است که قالیباف با اصولگرایان اتمام حجت کرده است که فقط در صورتی وارد گود رقابت‌های انتخاباتی می‌شود که تنها گزینه این جناح باشد. اما با لیست 21 نفره ای که دیروز جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منتشر کرد او هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری این جبهه قرار دارد.

محسن رضایی

گرچه او چند ماه پیش گفته بود که به سپاه برگشته و دیگر کاندید ریاست جمهوری نمی شود اما طی چند روز گذشته در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری به شما تکلیف کند چه تصمیمی می گیرید گفت:« تاکنون نظرم تغییری نکرده است؛ البته به تکلیف نیروهای انقلاب احترام می گذارم. ردکردن چنین تقاضایی برای من سخت است.» او در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

سعید جلیلی

ماه ها است تحرکات انتخاباتی و سخنرانی هایش را کلید زده است اما چندی در پاسخ به این سؤال آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ کاندیدا می‌شوید یا خیر؟ گفت: «در مقاطعی انتخابات به «عنوان یک رفتار سیاسی بارز در کشور اهمیت دارد و آن چیزی که تداوم نظام را تثبیت می‌کند این است که حرکت همواره باید روبه‌جلو باشد.» علاوه براین او در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

علی مطهری

گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری او از زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات 94 شروع شد. زمانی که یک رسانه اصلاح‌طلب از او پرسید: «اصلاح‌طلبان می‌توانند برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری روی یک کاندیدای فراجناحی توافق کنند. بنابراین اگر اصلاح‌طلبان به صورت واحد، از شما برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری آینده دعوت کنند، خواهید پذیرفت؟» مطهری نیز در جواب گفت که «هر وقت دعوت کردند، آن موقع روی آن فکر می‌کنم.»

مرضیه وحیددستجردی

او در پاسخ به سوالی ضمن تکذیب کاندیداتوری خود در انتخابات 96 گفت«همان‌طور که شورای نگهبان تایید کرده است بانوان نیز اجازه دارند که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند و سپس صلاحیت‌شان در راستای اینکه چقدر تجربه و سابقه دارند بررسی شود، اما من صد در صد قصد شرکت در انتخابات را ندارم. علاوه براین او در حاشیه اولین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام کرد که قطعا کاندیدا نخواهد شد.»

محمدرضا باهنر

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسشی درباره کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «بنده به‌هیچ‌وجه قصد کاندیداتوری در انتخابات پیش‌رو را ندارم.» مرضیه وحید دستجردی هم در حاشیه اجلاس جبهه مردمی اعلام کرد که محمدرضا باهنر هم تصمیم گرفته که قطعا در انتخابات شرکت نکند.

محمدعلی نجفی

بعضی از رسانه های اصولگرا از او به عنوان نامزد پوششی اصلاح طلبان برای انتخابات سال 96 نام می برند. گرچه محمد عطریانفر هم او را گزینه مناسبی برای این موضوع دانسته است. اما نجفی تا به حال در این باره اظهارنظر نکرده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی و رستم قاسمی

سید محمد حسینی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه یکتا از کاندیداتوری این دو نفر خبر داد و گفت: شورای مرکزی جبهه یکتا، رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی را به عنوان کاندیدای این جبهه به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معرفی کردند. این دو نفر هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد. حاجی بابایی روز گذشته از قطعی بودن کاندیداتوری اش روایت کرد.

حمیدرضا بقایی

او چند روز پیش با انتشار یادداشتی در کانال شخصی خود برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد: « اینجانب این اعلام نامزدی را که کاملاً مستقل از اشخاص، گروه‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی است، صرفاً اعلام سربازی برای کشور عزیز و خدمتگذاری به ملّت شریف ایران دانسته و بدان افتخار می‌کنم.»

عزت‌الله ضرغامی

بارها اعلام کرده نمی آید؛ «فعلاً برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری سال ۹۶ ندارم و مهمترین وظیفه‌ای که در این مقطع احساس می‌کنم، تقویت جریان و نیروهای انقلابی است.» قید «فعلا» هنوز او را در زمره کاندیداها قرار داده است. علاوه بر این او هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

سیدحسن
قاضی‌زاده‌هاشمی 

می گوید اشتیاقی برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ ندارم. اجازه بدهید به متن کارها بپردازیم و وظایفان در قبال مردم را انجام دهیم

مسعود پزشکیان

فعلا قصدی برای کاندیداتوری ندارم.

مهرداد بذرپاش

در روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی در مورد فعالیت های انتخاباتی «مهرداد بذرپاش» منتشر شدو یکی از رسانه های داخلی خبرهایی را مبنی بر رونمایی از پوستر و شعار انتخاباتی بذرپاش منتشر کرد. خودش اظهارنظر مستقلی در این باره نداشته است. علاوه بر این چندی پیش سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم گفت که بذرپاش اعلام کاندیداتوری کرده است. این اظهارات در حالی است که او دیروز جزء 21 کاندیدای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار گرفت.

پرویز فتاح

تاکید دارد به هیچ وجه قصد حضور در این انتخابات را ندارد و با اینکه در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار داشت با یک تکذیبیه مهر پایان بر کاندیداتوری اش زد.

علی‌اکبر صالحی

او هم گفته نمی آید؛ «چنانچه این کمترین، چنین سودایی در سر داشتم، زمانی پای در این کارزار می نهادم که شرایط و موقعیّت برای حضور در این میدان به مراتب فراهم تر بود. افزون بر این، بنده حضور در میدان رقابت با ریاست محترم جمهوری را خلاف اخلاق و ادبِ سیاسی تلقّی نموده و بر خود فرض می دانم که حدّ خود بشناسم. هر اقدامی به وارونۀ آنچه گفته شد، خلافِ راه صواب و نقضِ رأی اولی الالباب است.»

غلامعلی حدادعادل

اواخر بهمن ماه او در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا حاضر خواهد شد یا نه گفت: خیر چنین قصدی ندارم. علاوه بر این  او در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه خودم برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی نکردم، گفت: کار سیاسی همیشه با فراز و نشیب مواجه است و یک جریان سیاسی زنده و بالنده از این اتفاقات تجربه‌اندوزی می‌کند. ما هم سعی می‌کنیم با جمع‌بندی تجربه‌ها، راه بهتری را انتخاب کنیم.

محمدمهدی زاهدی

 خبر کاندیداتوری ریاست جمهوری او در دوازدهم دی ماه در رسانه‌ها پیچید. خبری که هرگز از سوی خودش تکذیب نشد و وقتی هم در اینباره از او پرسیدند گفت من نه این خبر را تکذیب می‌کنم نه تایید. بروید از همان خبرنگاری که این خبر را پخش کرده بپرسید! اما سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم چندی پیش گفت که زاهدی برای انتخابات سال آینده اعلام کاندیداتوری کرده است.

سیدرضا تقوی

می گوید اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی بنده اجماع کنند، به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت.

معصومه ابتکار

برخی اصلاح طلبان از حضور ابتکار در انتخابات سال آینده استقبال کرده اند و حتی گفته اند ابتکار دور قبل آمادگی کامل پیدا کرده بود که وارد رقابت شود.

مصطفی کواکبیان

اواسط دی ماه بود که دبیرکل حزب مردم‌سالاری در حاشیه نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران درباره احتمال کاندیداتور‌ی‌اش در انتخابات سال ۹۶ از پاسخ دادن به این سئوال طفره رفت و بعضی رسانه ها این طفره رفتن را چزاغ سبزی از سوی او برای شرکت در انتخابات اعلام کردند. با این وجود حزب مردمسالاری در آخرین کنگره خود که روز گذشته برگزار شد از تصویب کاندیداتوری دبیرکل در انتخابات 96 خبر داد.

محمد غرضی

او در پاسخ به این سوال که آیا قصد شرکت در انتخابات 96 را دارید گفت: من در این 30 سال در خدمت انقلاب بوده‌ام و اگر عمری باقی باشد سال 96 هم در انتخابات شرکت خواهم کرد.

احمد توکلی

چندین بار در طول یکی دو سال اخیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران از موضوع داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته ام قصد رئیس جمهور شدن ندارم چون سنگینی کار با وضع من سازگاری ندارد. با این حال گاه گاهی خبرسازان به نیات مختلف بحث را تکرار می‌کنند و برای خبرسازی خود دلایلی هم جستجو می‌کنند، یا اگر لازم باشد جفت و جور می کنند! چرا؟

کامران باقری‌‌لنکرانی

بنده حتما داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهم شد.

سیدمصطفی میرسلیم

اوایل دی ماه بود که محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس سراسری حزب موتلفه اسلامی در مشهد سید مصطفی میرسلیم را به‌عنوان کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات 96 معرفی کرد. علاوه بر این او هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

اسدالله بادامچیان

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اوایل دی ماه گفته بود درباره گزینه نهایی حزب موتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفته بود که گزینه نهایی بنده یا آقای میرسلیم هستیم که همین جمله نشان از میل او به کاندیداتوری بود. اما دوستانش میرسلیم را به او ترجیح دادند.

علیرضا زاکانی

گرچه او قبل از انتخابات مجلس دهم گفت که من برای هیچ مسئولیتی کاندیدا نمی شود اما در انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شد تا حالا بعضی از رسانه های اصولگرا او را یکی از گزینه‌های جبهه پایداری برای انتخابات سال آینده بدانند. علاوه بر این او در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

فاطمه رهبر

از خود او تا به حال اظهارنظری درباره کاندیداتوری منتشر نشده اما چندی پیش حسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت اگر قرار باشد یک زن را برای ریاست جمهوری معرفی کنم، گزینه مورد نظر "خانم رهبر"  است.

کامران دانشجو

اودر پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96، گفت: خیر، به‌ هیچ‌ عنوان کاندیدا نمی‌شوم، نه از طرف یکتا و نه بیرون از جبهه یکتا به میدان انتخابات و رقابت نخواهم آمد؛ به این قائل هستم که از من جوان‌تر باید به صحنه بیاید، کسی که سرحال و سرزنده‌تر باشد.

محمدحسن نامی

دو ماه پیش برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی ضمن انتشار این خبر نوشتند که وزیر سابق دولت محمود احمدی‌نژاد تصمیم‌گرفته است در روزگاری که گزینه‌های مختلفی خود را برای گزینش به عرصه معرفی می‌کنند، وارد میدان رقابت‌های سیاسی انتخابات شود و به طور رسمی کاندیداتوری خود را برای کارزار سال ۹۶ اعلام کرده‌است.

سیدابراهیم رئیسی

اپایداری ها نامش را در لیست کاندیداها قرار دادند. مرضیه وحید دستجردی هم چندی پیش گفت: آقای ابراهیم رئیسی نیز جزو ۵۰ نامزد معرفی شده از سوی سه هزار نفر جبهه مردمی‌هستند. بعد از برگزاری نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  خبری منتشر شد که رییسی از سوی اعضای این جبهه دارای حداکثر آراء برای کاندیدای اصلی شده است. بعد از انتشار این خبر روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در بیانیه ای و در پی انتشار اخباری مبنی بر انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای نهایی این جبهه را تکذیب کرد و بالاخره خوراکیان رئیس دفتر تولیت آستان قدس رضوی در گفت‌وگویی گفت که ابراهیم رییسی عمل به حکم هفت بندی رهبر معظم انقلاب وخدمت به محرومین را بالاترین افتخار خود می‌داند. با این وجود کاندیداتوری ابراهیم رییسی همچنان در هاله ای از ابهام است.

مسعود زریبافان

  

چند روز پیش بود که امیر رضا واعظ آشتیانی، سخنگوی جبهه‌یاران انقلاب با بیان اینکه مسعود زریبافان جزو کاندیداهای مورد بررسی جبهه یاران انقلاب است گفت که ما احتمالا در جلسات آتی که جبهه یاران در مورد کاندیداها برگزار می‌کند، این موضوع را در کمیته سیاسی تحلیل می‌کنیم و در شورای مرکزی برای تصمیم‌گیری این موضوع طرح می‌شود. علاوه بر این سید محمد حسینی وزیر دولت دهم چندی پیش اعلام کرد که زریبافان برای انتخابات سال آینده اعلام کاندیداتوری کرده است.

غلامحسین الهام

از او به عنوان یکی از گزینه های سال 96 از سوی جریان نزدیک به احمدی نژاد نام برده می شد  اما یک منبع نزدیک به غلامحسین الهام چندی پیش به یک رسانه اصولگرا گفت: «آقای الهام نظرش را اعلام کرده و گفته است که من نمی‌آیم و مفصل بررسی کردم "قطعاً نمی آیم و آمادگی ندارم و شرایط هم مساعد نیست" و نکته دیگر اینکه "با آقای احمدی نژاد صحبت کردم و او گفته است که حتی از شما که خیلی علاقه مند هستم، هیچ حمایتی نمی‌کنم و و چون به آقا و رهبری اعلام کردم که من دخالت نمی‌کنم، نمی توانم از شما حمایت کنم" و الهام جواب منفی داده است.» با این وجود نام او همچنان در زمره کاندیداهای احتمالی است.

مهدی چمران

مرضیه وحید دستجردی در حاشیه در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت که مهدی چمران قطعا کاندیدا نمی شود.

محمد علی‌آبادی

خبر تمایل او به کاندیداتوری را سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم اعلام کرد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم

او در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد. خود او نیز پیشتر از تمایلش به کاندیداتوری سخن گفته بود.

 علی نیکزاد

او هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد. برخی گمانه ها او را در لیست کاندیداهای نزدیک به طیف احمدی نژاد می دانند.

محمد خوش‌چهره‌جمالی

خوش چهره هم در در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

علیرضا زالی

او هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

محمد عباسی

او هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد. او پیشتر هم در بین کاندیداهای احتمالی جبهه یکتا برای انتخابات ریاست جمهوری قرار داشت.

 ابراهیم عزیزی

او هم در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

محمدحسن قدیری‌ابیانه

او در پاسخ  به سوالی درباره اینکه اگر شورای نگهبان شما را تأیید صلاحیت کند نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوید، گفت:  اول باید ببینم در لیست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هستم یا نیستم. بعد اگر افراد دیگری در لیست می آیند و توسط اینجا معرفی می شوند بعد باید بررسی شود که این عده تأیید صلاحیت خواهند شد یا خیر، چون دیگر تصمیم نهایی با آنهاست.
او هم در لیست 21 نفره جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

شاهین محمدصادقی

او هم در در لیست 21 نفره  کاندیداهای ریاست جمهوری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------