آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

ظریف: ترکیه فواید تعامل را بیشتر درک کند/قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها به نفع آمریکا نیست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,  ظریف

محمدجواد ظریف صبح روز شنبه در حاشیه مراسم تقدیر از خانواده‌های شهدای وزارت امور خارجه، اظهار کرد: امیدواریم همسایگان ما در ترکیه و همه همسایگان ما فواید همکاری و تعامل را بیشتر درک کنند و واقعیت‌ها را مورد توجه قرار دهند.

 به گزارش ایسنا، این دیپلمات عالیرتبه کشورمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با اجرای برجام و گزارش روز گذشته آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ما مثل زمان مذاکرات که ناگزیر بودیم با استقامت و اتکا به مردم‌مان حقوق مردم را در توافق بیاوریم از روز اجرایی شدن این توافق نیز به دلیل بدعهدی‌های آمریکایی‌ها و همچنین تصورات باطل آنها که فکر می‌کردند تحریم‌ها برای آنها سرمایه است ناگزیر بودیم قدم به قدم و مرحله به مرحله امتیازاتی که در توافق حاصل شده است را در عمل بگیریم و این مسیر را ادامه دادیم و امروز نیز در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص نفت و حمل‌ونقل همه موانع برداشته شده، درحوزه بانکی نیز یک به یک تلاش کردیم که این موانع را برطرف کنیم و ان‌شاءالله در آینده به توفیقات بیشتری در این ارتباط دست پیدا خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: جامعه بین‌المللی در قبال برخی از لفاظی‌ها که از برخی از جاها در مورد برجام می‌شنویم مقاومت کرده و تأکید بر اجرای برجام داشته‌اند.

 

ظریف در پاسخ به سوالی در ارتباط با تلاش‌های آمریکایی‌ها جهت قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: این تحرکات آمریکا هیچ گاه منفعتی برای مردم آمریکا و آمریکایی‌ها نداشته است و در واقع تمام دنیا اذعان دارند که سپاه پاسداران در برابر گروه‌های تروریستی تکفیری و داعش بیشترین حمایت را از کشورهای همسایه داشته است.

 

وی ادامه داد: هرگونه حرکتی علیه این نیرو صرفاً باعث روشن‌تر شدن ماهیت کسانی می‌شود که این کار را می‌کنند. اینگونه حرکت‌ها به نفع آنها نیست و تأثیری نخواهد داشت.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در برابر سوال یکی دیگر از خبرنگاران که از او در ارتباط با اظهارات ضدایرانی برخی از مقامات ترکیه علیه ایران پرسید، گفت: ما معتقدیم منطقه ما نیازمند همگرایی و همکاری تمام کشورهای این منطقه برای مقابله با افراطی‌گری و تروریسم است. افراطی‌گری برای هیچ کسی منفعت ندارد. دامن زدن به دیدگاه‌ها و موضوعات فرقه‌گرایانه به سود هیچ کس نیست. منطقه ما نیازمند همکاری است.

 

وی ادامه داد: این منطقه هیچ تلاشی را برای سلطه‌گری نمی‌پذیرد و سلطه در جهان کنونی پاسخی نمی‌دهد و نتایج آن چیزی جز هزینه و کشتار نیست.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما تجربه مناسبی با همکاری ایران، روسیه و ترکیه در بحث سوریه داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم همسایگان ما در ترکیه و همه همسایگان ما فواید همکاری و تعامل را بیشتر درک کنند، به واقعیت‌ها توجه کنند و آن را به خاطر داشته باشند و همچنین بدانند ایران خیرخواه تمام همسایگان خود در منطقه است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------