آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

روحانی: برخی فسادهای بزرگ در ظاهری آراسته به انجام رسیده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

رییس‌ جمهوری در نشست سالیانه اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی با تقدیر از تلاش‌های بانک مرکزی و اعضای این مجمع، گفت: بانک مرکزی مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش داشته و عهده‌دار مدیریت فعالیت‌های مالی و پولی کل کشور است و در واقع بانک مرکزی در بخش اقتصاد مالی و پولی تولیت گردش اقتصادی کشور را برعهده دارد.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این نشست که روز دوشنبه برگزار شد ، تصریح کرد: بانک مرکزی در طول سه سال و نیم گذشته اقدامات ارزشمندی را انجام داده است که یکی از مهم‌ترین آنها تلاش برای ایجاد انضباط مالی در کشور است.

 

روحانی با اشاره به اینکه انضباط مالی در مجموع باعث ایجاد ثبات در اقتصاد کشور می شود، گفت: زمانی که بخش‌های مختلف اقتصادی از روند کاهشی تورم اطمینان داشته باشند، می‌توانند با آرامش به فعالیت‌های خود پرداخته و آنها را گسترش دهند.

 

رییس‌ جمهوری همچنین اظهارداشت: انضباط مالی تأثیر بسزایی در ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارد که بانک مرکزی توانسته در این راستا گام‌های مثبتی را برداشته و نقشی ممتاز ایفا کند.

 

روحانی با اشاره به اینکه دولت تلاش کرده مداخله خود را در فعالیت‌های اقتصادی کاهش داده و از بانک مرکزی در راستای انضباط مالی حداکثر حمایت را داشته باشد، گفت: انضباط مالی به نفع کشور است و موجب ساماندهی اقتصادی و آثار مترتب بر کاهش تورم و افزایش رشد، می‌شود.

 

رییس‌ جمهوری ساماندهی امور بانک‌ها و تقویت نظارت بر سیستم بانکی را یکی از مسئولیت‌های مهم بانک مرکزی عنوان کرد و افزود: باید با قدرت در زمینه نظارت بر بانک‌ها گام برداشته و شجاعانه و بدون ملاحظه نظارت دقیق بر بانک‌ها را به انجام برسانیم.

 

روحانی با انتقاد از هر گونه عدم شفافیت در سیستم بانکی، گفت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته با گسترش فعالیت بانک‌های خصوصی و برخی مؤسسات مالی، برخی عدم شفافیت ها گسترش یافته و برخی فسادهای بزرگ در ظاهری آراسته به انجام رسیده است که باید با قدرت با آنها برخورد شود.

 

رییس‌ جمهوری با بیان تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای برخورد جدی با تخلفات بانکی، گفت: متأسفانه نظارت ضعیف بر بانک‌ها باعث می شود تا بانک‌های کشور از لحاظ چارچوب و ضوابط مالی و پولی دچار اشکال شوند و از شیوه‌ها و روش‌های بین‌المللی فاصله بگیرند. این در حالی است که باید برای اینکه بتوانیم با دنیا ارتباط برقرار کنیم، سیستم بانکی به روز شده و اطلاعات آنها شفاف باشد.

 

روحانی خاطر نشان کرد: برای رونق اقتصادی نیاز به تعامل با دنیا داریم و اگر نتوانیم تحول مثبتی در  نظام تخصصی بانک‌های کشور ایجاد کنیم به این هدف نخواهیم رسید.

 

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه دولت برای اولین بار در کشور در زمینه شفاف‌سازی بدهی خود به سیستم بانکی کشور، اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: همه باید اثبات کنند که یک وظیفه بزرگ برای حرکت اقتصادی در کشور بر عهده دارند.

 

روحانی با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور، سهم عمده‌ای در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برعهده دارد و باید با قدرتمند کردن بانک‌ها و شفاف کردن اطلاعات مالی در این راستا گام بردارد، اظهار داشت: رییس کل بانک مرکزی و سایر مسئولان نظام بانکی کشور، باید تلاش مضاعفی را در راستای اصلاح نظام بانکی و تقویت سرمایه بانک‌ها انجام دهندتا بتوانیم شاهد تحرک در نظام بانکی باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------