آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

لاریجانی: جرأت نمی‌کنند به شورای نگهبان چیزی بگویند چون از رد صلاحیت می‌ترسند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر محمدرضا تابش، گفت:‌ جرأت نمی‌کنند به شورای نگهبان چیزی بگویند چون می‌ترسند صلاحیتشان را رد کند به همین دلیل در موضوع اصلاح سقف حقوق‌ها با مجلس این رفتار را می‌کنند.

 به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی که در جریان بررسی تبصره 20 لایحه بودجه 96 انجام گرفت، در پاسخ به تذکر و اخطار محمدرضا تابش که گفت، اقدام روز گذشته شما درباره اصلاح تعیین سقف حقوق مدیران، منطبق با ماده 198 آیین‌نامه داخلی مجلس نبود، گفت: آیین‌نامه در جلسه روز گذشته دقیقاً رعایت شد. وقتی طرحی بین ما و شورای نگهبان است یعنی هنوز در دستور کار قرار دارد. گویا تبصره ماده 187 آیین‌نامه را به دقت نخواندید؛ اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح‌ها و لوایح دوفوریتی و... که منظور از غیره به وجود آمدن مسأله‌ای باشد که به تشخیص مجلس تأخیر آن موجب زیان جبران ناپذیر شود می‌توانید اصلاح کنید.

 

لاریجانی ادامه داد: مسأله‌ای که عده‌ای برای کشور به وجود آوردند که داشت افکار عمومی را تحت تأثیر قرار می‌داد آن هم به خلاف، اصلاح کردیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از خلاف‌گویی برخی رسانه‌ها در این خصوص به ویژه صداوسیما، گفت: امروز دیدم برخی رسانه‌ها از جمله صداوسیما موضوع را به گونه دیگری منعکس کردند که گویا مجلس نظرش را عوض کرد، نه‌خیر، مجلس همان نظر قبلی خودش را داشت. شورای نگهبان ایراد گرفت، آقای حاجی بابایی پیشنهاد داد این اصلاح انجام شود. پیشنهاد ایشان این بود که «مدیریت» را به متن اضافه کردند و «30 درصد را به 60 درصد» تغییر دادند.

 

نماینده مردم قم ادامه داد: جنجالی در کشور ایجاد کردند که گویا مجلس می‌خواهد حقوق‌های نجومی را قانونی کند، آن هم به خلاف. قصد و نیت مجلس گرفتن جلوی حقوق‌های نجومی بود. چرا با جنجال مسأله را گردن مجلس انداختند؟ بنده هم مطابق آیین‌نامه می‌توانستم مصوبه را اصلاح کنم.

 

لاریجانی یادآور شد: مصوبه اصلاحی مجلس همان دیروز برای شورای نگهبان ارسال شد. آیا راه دیگری به ذهن مبارکتان برای اصلاح خطور می‌کرد؟ راه‌حلی نداشتیم.

 

وی ادامه داد: الان هم که شما این را تصویب کردید ببینید برخی رسانه‌ها چه می‌گویند، ببینید مجلس حرفش را پس گرفت؟ حرف اصلی و اولیه خودمان را تأیید کردیم. جرأت ندارند به شورای نگهبان چیزی بگویند چون می‌ترسند صلاحیتشان را رد کند. به همین دلیل با مجلس این رفتار را می‌کنند در حالی که مجلس تصمیم عقلایی و منطبق با آیین‌نامه گرفت.

 

محمدرضا تابش با استناد به اصل 67 قانون اساسی و مواد 18، 22، 197 و 198 آیین‌نامه داخلی مجلس ضمن تشکر از اصلاح تعیین سقف حقوق مدیران، گفت: هجمه‌های طراحی شده ناجوانمردانه‌ای علیه مجلس از زمان تصویب تعیین سقف حقوق مدیران به راه انداختند. اما موضع‌گیری شما و دفاعتان از نمایندگان به موقع بود.

 

وی ادامه داد: البته اقدام روز گذشته شما منطبق با ماده 198 آیین‌نامه داخلی مجلس نبود. مصوبات مجلس پس از رأی‌گیری قابل اخطار و تذکر یا اصلاح و ارجاع به کمیسیون نیست. اگر می‌خواهید پاسخم را بدهید نمی‌توانید به تبصره ماده 187 آیین‌نامه استناد کنید.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: روز گذشته کار خلاف آیین‌نامه انجام شد. با وجودی که اصل کار خوب بود اما این کار موجب سردرگمی شده است. حالا اگر مصوبه اول مجلس توسط شورای نگهبان تصویب شود تکلیف چیست؟ مصوبه دیروز هم که به صورت متن تبدیل نشده است پس تکلیف آن چه می‌شود؟

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------