آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

وزیرکشور: ما واقعی ترین انتخابات را داریم/توانستیم در حوزه بین المللی تهدیدها را از بین ببریم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,وزیرکشور

وزیر کشور گفت: تمام مسئولان کشور باید کاری کنند که نشاط اجتماعی در کشور حاکم شود.

به گزارش خبر آنلاین ، رحمانی فضلی امروز (دوشنبه) در دوازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، اظهار داشت: به لطف خدا ما یک سال دیگر کاری را به اتمام می‌رسانیم و خوشحالیم نیروی انتطامی در ابعاد مختلف و در مقاطع حساسی توانسته مأموریت خود را خوب انجام دهد.

 

اهم اظهارات وزیر کشور را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

 

*آمارهای نیروی انتظامی مثبت و رو به بهبود است و تنوع کار در نیروی انتظامی به دلیل اینکه یک دستگاه بین بخشی است، زیاد است و به همه‌ی مردم سرویس می‌دهد و این تعدد باعث شده است که کارکنان این نهاد از سرمایه‌های کشور باشند.

 

*برخی از کار‌ها نیاز به زمان دارد، اما یک مأمور راهنمایی و رانندگی باید به سرعت تصمیم بگیرد و این سرعت عمل کار پلیس قدر ذهن آن‌ها را افزایش داده است.

 

*خدا را شاکریم که بتوانیم برای ۸۰ میلیون نفر در کشور کار کنیم و مهم نیست که در کجای کار هستیم و مهم این است که کار خوبی انجام دهیم.

 

*کار در تفکرات و اندیشه‌های مختلف معنی و مفهوم مختلفی دارد، یکی بحث هزینه، فایده است و با کار می‌خواهیم به سودی برسیم و یا گاهی کار بر حسب دوست داشتن است.

 

* آنچه برای یک مومن مهم محسوب می‌شود این است که روابط برچه اساسی باشد.

 

*ما چهار نوع رابطه داریم که شامل رابطه انسان با خود، دیگران، طبیعت و رابطه با خدا می‌شود، اما اساس این روابط باید توحیدی باشد.

 

*اگر روابط توحیدی باشد ما یک جامعه مخلص خواهیم داشت و باید وظایفمان را با نیت خدمت به مردم و مخلصانه انجام دهیم که اگر این گونه باشد ظلم و فساد از بین می‌رود. ما مسئول هستیم و هر کسی که بیشتر با مردم ارتباط دارد، مسئولیت بیشتری دارد و پلیس به دلیل اینکه ارتباط زیادی با مردم دارد مسئولیت بیشتری دارد.

 

*ما در مقابل همه ی تکالیف خود باید پاسخگو باشیم و همیشه باید از خدا کمک بخواهیم.

 

*شرایط کشور شرایط مناسبی است و توانستیم با تلاش مردم در حوزه بین المللی تهدیدها را از بین ببریم، در نتیجه روابط بین المللی روان شده و ایران هراسی کاهش پیدا کرده است و اینکه چگونه از این فرصت ها استفاده کنیم به هوشمندی ما بستگی دارد و شرایط با 6سال گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.

 

*در منطقه هم کشور ما یک نیروی تأثیرگذار است، با توجه به اینکه در منطقه شاهد یک جنگ جهانی هستیم، در این عرصه ما به لطف خدا و همت مسئولان سیاسی، امنیتی و راهنمایی رهبری معظم توانستیم جایگاه خوبی در منطقه داشته باشیم.

 

*روزی کشور آمریکا قدرتمندترین کشور در منطقه بود اما امروز آمریکا منفورترین کشور است. حال ما باید این دستاورد را کم تلقی کنیم، چقدر باید هزینه می‌کردیم تا به این موقعیت دست پیدا می‌کردیم؟

 

*در شرایط داخلی هم وضعیت خوبی داریم و در منطقه به گفته دوست و دشمن دارای بالاترین امنیت هستیم، آن هم امنیتی پایدار، در حوزه سیاسی هم دارای بیشترین انسجام و وحدت داخلی هستیم.

 

*در حوزه نشاط اجتماعی و سیاسی ما واقعی ترین انتخابات را داریم، هیچ حزبی نداریم که مسئولان از طریق آن‌ها بالا بیایند، بلکه مسئولان از دل مردم انتخاب می‌شوند، ما در حال حاضر 285 حزب در کشور داریم که تمام آن‌ها فعال هستند و کسی با آن‌ها کاری ندارد و این لطف خدا است.

 

*در حوزه اقتصادی علی‌رغم فشارها و تحریم‌ها رشد قابل قبولی داشتیم و تورم را کاهش دادیم و با نسخه‌ای که رهبری معظم با نام اقتصاد مقاومتی تجویز کردند، می‌توانیم وضعیت اقتصاد کشور را بهبود دهیم اما علت رکود اقتصادی این سال‌ها وابستگی به نفت، جنگ هشت ساله و تحریم ها بود در صورتی که ما تمام فاکتورهای رشد اقتصادی را داریم.

 

*در حوزه علم و تکنولوژی ما دست بالا را در دنیا داریم و هیچ چیزی از دنیا کم نداریم.

 

*مهم ترین مبنای نظام، مردم هستند و این مردم بودند که انقلاب کردند و به عشق به امام(ره) به صحنه آمدند و انقلاب را پیروز کردند و جنگ و تحریم ها را پشت سر گذاشتند. پس ما موظف به خدمت به مردم هستیم و در تمام صحنه ها مردم دین خودشان را حفظ کردند، به عنوان مثال در مسابقه فوتبال که در شب عاشورا برگزار شد ما ترس داشتیم که نکند حرمت عاشورا شکسته شود اما مردم در استادیوم یک فوتبال عاشورایی را نشان دادند. ما باید چقدر پول خرج می کردیم تا عاشورا را به مردم جهان نشان دهیم که با این فوتبال عاشورا را به دنیا نشان دادیم.

 

*باید کاری کنیم که مردم امیدوار باشند و وظیفه ما این است که به مردم امید بدهیم اگر مردم نظم، اقتدار و امنیت را ببینند حتما امیدوار می شوند اما گاهی فعالیت هایی انجام می شود که امید را از بین می‌برد. برخی با برزگ نشان دادن مشکلات و سیاه نمایی مردم را ناامید می‌کنند اما جامعه ما باید سرشار از نشاط باشد. اگر مردم احساس امنیت کنند حتما شاد خواهند بود، به عنوان مثال وقتی فردی می خواهد به مسافرت برود، نباید فکر امنیت خانه خود را داشته باشد.

 

*ما باید تلاش کنیم نوزوز را با کمک پلیس به یک نوزوز پر نشاط تبدیل کنیم و نیروهای پلیس راهور نقش زیادی در این کار دارند.

 

*ما در روز اربعین 2 میلیون و 400 هزار نفر را با تأمین امنیت، دارو و درمان و ارایه خدمات سالم به کربلا بردیم و بازگرداندیم که در این راستا پلیس سهم بسیاری داشت و همین سفر باعث شد که یک ماه کشور با نشاط و در تکاپو باشد.

 

* پلیس باید با مردم به گونه ای رفتار کند که سفرهای نوزروی مردم با نشاط برگزار شود اما وظیفه ما برخورد با کسانی است که می خواهند امنیت کشور را از بین ببرند.

 

* مقام معظم رهبری از کار نیروی انتظامی رضایت داشتند اما تاکید کردند که باید حقوق و امکانات این نهاد افزایش پیدا کند و تاکید داشتند که کار باید به مردم سپرده شود.

 

* نیروهای پلیس راهور شبانه روز در گرما و سرما تلاش می کنند تا امنیت را برقرار کنند.

 

* پلیس، امسال در چند حوزه خوب عمل کرد، در اربعین در برقراری نظم همکاری داشتند، برف و باران امسال زیاد داشتیم، در تمام این رخدادها با کمک پلیس کمترین تلفات را داشتیم. در نوزوز هم باید با ارایه خدمات بیشتر و بهتر نشاط اجتماعی را در کشور حاکم کنیم.

 

* پلیس در انتظامات شهری و امنیت جاده ها نقش دارد که با کارهای انجام شده از 28 هزار فوتی در سال 85 به 16 هزار فوتی رسیدیم. در 11 ماه گذشته، 14 هزار فوتی داشتیم، این در حالی است که 19 هزار خوردو در جاده ها در حال تردد هستند و باید مردم هم همکاری داشته باشند تا تلفات کاهش پیدا کند.

 

* با توجه به شرایط جوی که پیش بینی شده، لازم است که مردم در سفرهای خود وسایل مورد نیاز از جمله زنجیرچرخ را همراه داشته باشند. همچنین مقام معظام رهبری تاکید به رسیدگی به وضعیت مأموران انتظامی داشتند و دولت هم در این کار همت دارد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------