آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان | مقام آمریکایی: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ايران مطلع هستیم

برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند. فارس نوشت: برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای…

ابوترابی فرد؛ دیوان محاسبات در بودجه شهرداری ها نظارت داشته باشد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ابوترابی فرد

عضو شورای عالی تنظیم روابط و حل اختلاف قوا خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات باید در بودجه شهرداری ها و چگونگی هزینه کرد نظارت داشته باشد تا انضباط مالی در شهرداری ها افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد طی سخنانی در کنفرانس مدیریت شهری اظهار کرد: اصلاحات ساختاری نقش بسیار مهمی در ارتقاء ‌و کارایی نهادها و سازمان ها دارد و بایستی در حوزه های مختلف به تجدید نظر و بررسی دقیق در ساختارها بپردازیم.

 

وی افزود: ساختار اجرایی کشور به طور جدی قابل بررسی است،‌ باید ببینیم حوزه اختیارات رئیس جمهور در چه اندازه ای است  و در مدیریت شهر تهران تا چه اندازه می تواند ایفای نقش کند. بنده نگاهم همین است که اختیارات رئیس جمهور بسیار گسترده است و اگر رئیس دولت به این تصمیم برسد که باید مدیرت شهری اصلاح شود، قطعا به این مهم دست می یابیم.

 

ابوترابی فرد در ادامه بیان کرد: باید راه برای یک تحول در اصلاح ساختارها هموار شود و متاسفانه در جهت اصلاح جدی برای تحول و رسیدن به زندگی بهتر هنوز تصمیم نگرفته ایم که قدمی برداریم.

 

عضو شورای عالی تنظیم روابط و حل اختلاف قوا خاطر نشان کرد: باید به طور جدی اراده دولت در واگذاری وظایف غیر حاکمیتی به بخش غیر دولتی باشد، که یکی از آنها هم شهرداری ها هستند.

 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که فراروی اقتصاد مقاومتی وجود دارد، هزینه های سنگینی است که برای اداره کشور پرداخت می کنیم و علتش هم این است که دولت متصدی همه امور است، لذا اگر اراده جدی شکل گیرد قطعا می توان قدم های اصلاحی را برداشت.

 

ابوترابی فرد بیان کرد: مسائل مربوط به مدیریت شهری جزو وظایف دولت به معنای کلان نیست باید واگذاری انجام شود و این موضوع در اولویت قرار گیرد. قطعا واگذاری شرکت های دولتی به بخش غیر دولتی باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: چندی پیش وزیر اقتصاد در صحبت هایی گفته بود مدیران، مجریان و متصدیان به هیچ وجه آمادگی برای این تحول را ندارند، این در حالی است که سیاست های اصل 44 ابلاغ شده و حتی بودجه ای هم که به مجلس رفته در آن بودجه شرکت های دولتی قابل مقایسه نیست و دو برابر است و در این سال ها افزایش داشته است، بنابراین باید بپذیریم که در مقام عمل آماده انجام نیستیم.

 

عضو شورای عالی تنظیم روابط و حل اختلاف قوا در ادامه بیان کرد: اگر شهرداران خصوصا شهرداری ها در شهرهای کلان در شوراهای شهرهای بزرگ میل و اراده دارند باید با این تحول روبرو شویم و حوزه مدیریت شهری که جزو وظایف حاکمیت نیست را به مدیران محلی واگذار کنیم. این کار اولین قدم در اصلاح ساختارها است.

 

ابوترابی فرد ادامه داد: باید شهرداری و شوراها نشان دهند برای انجام وظایفی که امروز به عهده دارند از قابلیت و شایستگی بالایی برخوردار هستند و اشکالات را در مقام عمل پاسخ دهند.

 

وی با تاکید بر نظارت دیوان محاسبات بر بودجه شهرداری ها گفت: قسمت عمده بودجه شهرداری ها از بودجه عمومی است. دیوان محاسبات باید بر چگونگی هزینه کردها نظارت داشته باشد و این حضور و نظارت به گوشه ای از دغدغه ها پاسخ دهد و انضباط مالی در شهرداری ها افزایش یابد. نقش شوراها نیز البته مهم و تعیین کننده است.

 

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه در عرصه مدیریت شهری باید دولت،‌عزم و اراده جدی داشته باشد گفت: در این زمینه باید بهترین لایحه با بهترین کیفیت تقدیم مجلس شود تا مجلس هم بتواند با تصویب این لایحه و قانونی شدن راه را برای ارتقاء مدیریت شهری هموار کند.

 

عضو شورای عالی تنظیم روابط و حل اختلاف قوا با تاکید بر اینکه امروز در حوزه قانونگذاری چندان مشکلی نداریم و مشکل در تورم قانون و اجرای آن است، گفت: گاهی چالش های فراروی اجرای قانون را می خواهیم با تصویب قانون جدید پاسخ دهیم که این کار بر مشکلات می افزاید. بسیاری از طرح ها و لوایح در مجلس بررسی می شوند برای اینکه مشکلات حوزه اجرا حل شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: امروز دولت و مجلس باید مصمم باشند و در چارچوب قوانینی که وجود دارد موانع را از پیش رو بردارند. اگر امروز دولت، شهرداری ها و شوراها در چارچوب قوانین موجود به اجرای دقیق آنها بپردازند بسیاری از مشکلات وجود نخواهد داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------