آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات،…

روانچی: قضاوت در مورد دوران ترامپ زود است/ تصمیم قبلی ایران در برابر فرمان ترامپ پا برجاست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روانچی

روانچی گفت : قضاوت در مورد جهت‌گیری داخلی و خارجی آمریکا دوران ترامپ هنوز زود است .

به گزارش ایسنا، معاون وزیر امورخارجه کشورمان در نشست "با آمریکای ترامپ چه باید کرد؟" اظهار کرد: در حال حاضر یک آشفتگی در سیاست داخلی و خارجی امریکا مشاهده می‌کنیم ‌و علائم ضد و نقیضی وجود دارد.

 

روانچی  در بخشی  دیگر از صحبت های خود در این نشست با تاکید بر این که در شرایط فعلی  مهم ترین گزینه پیش روی ما انسجام ملی است گفت : در عرصه سیاست خارجی باید نگاه و رویکردمان ید واحده باشد .

 

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا ایران در برابر فرمان جدید ترامپ  در ارتباط با ممنوعیت  سفر اتباع ۶ کشور از جمله ایران به آمریکا واکنش جدیدی نشان خواهد داد گفت : اقدام متقابل قبلی ما در برابر فرمان قبلی ترامپ ساری و جاری است. نیازی به تصمیم جدیدی نیست  و تصمیم قبلی پابرجا است.

 

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در ادامه سخنرانی خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در فرمان جدید ترامپ عراق حذف شده ولی همچنان ممنوعیت برای سفر اتباع ایرانی وجود دارد.تحلیلش در این ارتباط چیست، گفت: اصل این فرمان از بعد حقوقی و بین‌المللی قابل اعتنا نیست. چرا که می‌بینید کشورهایی که در آمریکا اقدام به انجام عملیات تروریستی کرده‌اند و اتباع آنها در حوادث 11سپتامبر حضور داشته‌اند در این لیست حضور ندارند.

 

وی با بیان اینکه قطعاً در اتخاذ این تصمیم‌ها عوامل و ملاحظات سیاسی نقش داشته ادامه داد: عراق وضعیتی متفاوت از کشورهای حاضر در این لیست دارد. در خود دستور جدید اجرایی ترامپ آمده که عراقی‌ها در این حوزه با آمریکا همکاری داشته‌اند و در مورد ایران می‌گوید که ایران هیچ همکاری نداشته است.

 

وی افزود: مشخص است که ایران با دولت آمریکا همکاری نداشته و ندارد و مقایسه بین ایران و عراق در این زمینه و آنچه که شما اشاره کردید دقیق نیست. چرا که شرایط دو کشور متفاوت است.

 

روانچی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با رویکردهای دولت‌های مختلف آمریکا در ارتباط با ایران، گفت: رویکردهای دولت‌های مختلف آمریکا چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات نسبت به ایران خیلی سینوسی نیست و فکر نمی‌کنم که تفاوت فاحشی در نوع این برخوردها وجود داشته باشد. البته تفاوت‌هایی هست ولی آنچنان برجسته و فاحش نیست.

 

روانچی در ادامه در پاسخ به این سوال که اروپایی‌ها از آمریکا خواسته‌اند که برجام را پاره نکند ولی برخورد سختگیرانه‌ای نسبت به ایران در اجرای برجام داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما قطعاً ترجیحمان این است که برجام ادامه پیدا کند، می‌خواهیم برجام اجرا شود و تعهدات خود را در این زمینه عمل کرده‌ایم و گزارش‌های مختلفی که توسط  آژانس منتشر شده است نشان می‌دهد که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است. گرچه از طرف مقابل نقض عهدهایی داشته‌ایم و بعضاً آنها آنچنان که باید و شاید تععهدات خود را اجرا نکردند.

 

وی با بیان اینکه تعریف نقض برجام در متن برجام مشخص است، گفت: ما چیزی در برجام به عنوان اجرای سختگیرانه برجام نداریم بلکه موضوع اجرای موفقیت‌آمیز برجام ذکر شده است.

 

وی با بیان اینکه ما اگر از منافع اجرای برجام منتفع نشویم این موزانه بر هم می‌خورد گفت: اگر ما به این سمت برویم که اجرای برجام به نحوی باشد که از منافع اجرایی آن برخوردار نشویم در برابر آن انتخاب‌های مختلفی داریم. هیأت نظارت بر اجرای برجام وجود دارد و ما انتخاب‌های خود را خواهیم داشت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------