آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

۳ نامزد اصولگرا وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند/صحبت‌های اخیر مشایی به منزله جذب مخالفان نظام است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,حسین کنعانی مقدم

دبیر کل حزب سبز گفت: افرادی که در کنار احمدی‌نژاد بودند اقبالی برای رای‌آوری ندارند مگر اینکه بخواهند از این فرصت برای دوقطبی کردن انتخابات و غبار آلود کردن فضای سیاسی استفاده کنند. 

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا، در ارتباط با اعلام نامزدی حمید بقایی، گفت: آقای بقایی نمی‌تواند خود را فارق از وابستگی‌اش به احمدی‌نژاد تلقی کند و یا  احمدی‌نژاد بگوید دخالتی در فعالیت‌های انتخاباتی ندارم.

 

عضو جبهه ایستادگی افزود: افرادی که می‌خواهند از سبد رای احمدی‌نژاد استفاده کنند و یا بخواهند رنگ و بوی او را بدهند اقبالی در انتخابات ندارند کما اینکه معلوم نیست بقایی تاییدیه شورای نگهبان را داشته باشد که بتوانند وارد عرصه رقابت شوند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اظهارات مشایی پیرامون تایید صلاحیت بقایی، گفت: تهدیداتی که مشایی کرده مبنی براینکه اگر بقایی تایید نشود یک دو قطبی خطرناک ایجاد می‌شود در واقع در مقابله با حرف رهبری است که فرمودند نباید انتخابات دو قطبی شود.

 

او باتوجه به اظهارات مشایی و جریان حامی احمدی‌نژاد با تاکید بر دوران زندان بقایی به عنوان سند افتخار خود بیان کرد: خطی که آقایان از نامزد شدن بقایی دنبال می‌کنند این است که از حضور او یک اهرم فشاری ایجاد کنند برای برخی از  سوالاتی که مردم مطرح می‌کنند و یا اینکه قوه قضاییه نسبت به آنها واکنش نشان دهد، که البته این شیوه رفتاری درستی نیست.

 

کنعانی‌مقدم در ادامه افزود:  جوانفکر هم که به عنوان سخنگوی بقایی مطرح شده مباحثی را بیان کرده است، گرچه آرزو بر جوانان عیب نیست اما واقعیت‌های سیاسی حاکی از این است، افرادی که در کنار احمدی‌نژاد بودند اقبالی برای رای‌آوری ندارند مگر اینکه بخواهند از این فرصت برای دوقطبی کردن انتخابات و غبار آلودکردن فضای سیاسی استفاده کنند.

 

او درباره اینکه فکر می‌کنید صحبت‌های مشایی تهدید نظام و جذب مخالفان نظام است،اظهار داشت: اگر این اتفاق بیافتد عملا در مقابله با صحبت‌های رهبری است که در صدد هستند مانع دو قطبی شدن فضای انتخابات شوند تا اتفاقات سال ۸۸ تکرار نشود و با توجه به این موضوع  این توصیه را داشتند.

 

دبیرکل حزب سبز تاکید کرد : اگر قرار باشد بعضی‌ها به دنبال مدل جدیدی از فتنه باشند به نظر می‌رسد نظام باید از هم اکنون با آنها برخورد کند.

 

او در پاسخ به اینکه در فضای انتخاباتی طیف راست به اصولگرایان و اصلح‌گرایان  تقسیم شده  آیا  در نهایت اصولگرایان به آرای اصلح‌گرایان  تمکین می‌کنند یا برعکس این مساله  اتفاق می‌افتد، گفت: در کشور ۴۰ انتخابات را پشت سر گذاشتیم و به غیر از یکی دو مورد که با فتنه گران مواجه شدیم  مردم تجربه خوبی در این زمینه دارند و هر کدام از رقبا هم که وارد انتخابات می‌شوند باید بپذیرند که طرف مقابل پیروز است و همه تمکین کنند و رای مردم  را بپذیرند و بعید است کسانی بخواهند بعد از شمارش آرا رفتاری مانند سال ۸۸ داشته باشند.

 

کنعانی‌مقدم درباره اینکه آیا فکر می‌کنید طیف پایداری در نهایت به اصولگرایان بپیوندد و یا مانند دوره‌های گذشته تک روی داشته باشد، تصریح کرد: جریان اصولگرایی قطاری است که تحت عنوان جبهه مردمی راه افتاده است و کسانی که  خود را اصولگرا می‌دانند باید این سازو کار را  بپذیرند و در غیر این صورت باید عنوان دیگری به غیر از اصولگرایی برای خود انتخاب کنند،  لذا سازو کار مشترک برای وحدت اصولگرایی اکنون کاملا مشخص است و برای همه هم  جا برای سوار شدن در این قطار وجود دارد .

 

 او در مورد کم رنگ شدن محوریت جامعتین در میان اصولگرایان گفت: جامعتین تاکنون  وارد مصادیق نشده است و بیشتر سیاست‌گذاری‌ها مربوط به تعیین خط مشی کلی است و در  سازوکاری که در جمنا وجود دارد جایگاه  جامعتین تقویت شده است لذا بخش مردمی جریان اصولگرایی در حال گرد آمدن است  و احزاب و گروه‌ها در حال پیوستن به یکدیگر هستند که می‌تواند قدرت بالایی داشته باشد و نشاندهنده وحدت اصولگرایی است .

 

 اوبا اشاره به صحبت‌های میرسلیم  که بیان کرده است با نامزد شدن یک نفر از اردوگاه اصولگرایی مخالف است و اینکه آیا اصولگرایان به دنبال این هستند  که نامزد رزرو داشته باشند، گفت: معتقدم که سه نفر از جریان اصولگرایی با  طیف‌های مختلف وارد  انتخابات می‌شوند  و این بستگی به  این دارد که تاچه حد مورد اقبال قرار گیرند و  گفتمانشان بتواند گفتمان قالب باشد و تغییر فازی را ایجاد کند که آرای خاکستری را به سمت خود جذب کند . اگر این اتفاق بیافتند آن فردی که از همه جلوتر است  در انتخابات  نهایی باقی می‌ماند و آن دو فرد دیگر به عنوان همراه و رزرو عمدتا او را همراهی خواهند کرد.

 

کنعانی‌مقدم در مورد اینکه آیا اصولگرایان با اینکه یک نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود مخالف هستند، خاطرنشان کرد: خیر معتقدیم که اگر در مرحله نهایی انتخابات به دور دوم بکشد که یک نفر بیشتر باقی نمی‌ماند اما اگر در دور اول انتخابات باشد ممکن است ۳ الی ۴ نفر وارد صحنه رقابت شوند و برنامه مناظره داشته باشند اما در نهایت همه آرا در خصوص  یک نفر باشد.

 

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی گفت: البته ممکن است برخی احزاب و گروه‌ها دیدگاه مختلفی نسبت به این  موضوع داشته باشند که این در روند انتخابات  خودش را کاملا نشان می‌دهد  که به احتمال قوی یک نامزد در انتها بیشتر نخواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------