آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

در96 شگفت‌زده خواهيد شد!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , برجام

پيمان مقدم، روزنامه‌نگار: سال 96، سال بسيار متفاوتي است. بي‌شک با توجه به درپيش‌بودن انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر، همه تلاش مي‌کنند تا ضمن تشويق هر چه بيشتر مردم به حضور پاي صندوق‌هاي رأي، منويات خودشان را به پيشگاه ملت عرضه کنند و نظر اکثريت را به سمت خود برگردانند. نزدیک انتخابات که مي‌شود، همه مهربان، رئوف و مردمدار هستند. همه تلاش مي‌کنند چهره مثبت و موجهي از خودشان نشان بدهند و در قلوب مردم نفوذ کنند. به همين خاطر است که پيش‌بيني مي‌شود در سال 96، چهره متفاوت بسياري از شخصيت‌ها و نهادها را شاهد باشيم: 

 

1- پيش‌بيني‌ها و شنيده‌ها حاکي از اين است که رويکرد صداوسيما پس از ايام تعطيلات عوض خواهد شد. در راستاي عمل به مُر قانون، رسانه ملي در سال جديد و تا پيش از انتخابات از هرگونه جانبداري و تبليغات به نفع يک جريان سياسي و همچنين تخريب دولت اجتناب مي‌کند. از آنجايي که  حضور همه‌جانبه مردم با همه سليقه‌ها و نظرات متفاوت سياسي از هر چيزي مهم‌تر است، رسانه ملي قصد دارد تا در آغاز سال جديد، همه سلايق را پوشش داده و از حذف يک جريان سياسي و احيانا تخريب جريان ديگر بدون اجازه دفاع يا پاسخگويي خودداري کند؛ از‌همين‌رو، شنيده‌ها حاکي از اين بوده که قرار است به همه تهيه‌کننده‌ها و مجريان برنامه‌هاي مختلف توصيه شود که از هرگونه سياسي‌کاری پرهيز کنند و تنها واقعيت‌هاي متن جامعه را به تصوير بکشند و فرصت برابر براي طرح نظرات در اختيار همه قرار داده شود. 

 

2- يک منبع آگاه خبر داده که در آستانه سال جديد، شهرداري تهران با صدور بيانیه‌اي از همه شهروندان به سبب قصور در حادثه پلاسکو و بروز برخي تخلفات در واگذاري املاک نجومي پوزش خواهد خواست. ظاهرا با فشار برخي اعضاي شوراي شهر پايتخت و به‌ویژه فراکسيون اصلاح‌طلبان شورا و طي جلسات فشرده‌اي که در اين‌باره با مديران مربوطه برگزار شده، شهرداري تهران پذيرفته که لجاجت در اين‌باره و پافشاري بر برخي مواضع پيشين، نتيجه‌اي جز سلب اعتماد عمومي و واردشدن فشار بيش از حد به بدنه شهرداري نخواهد داشت. شهردار تهران که از حمايت اکثريت اصول‌گرايان از خود در انتخابات تقريبا نااميد است، تلاش مي‌کند تا در سال احتمالا پاياني مديريتش، برخي رويکردهاي غلط را اصلاح کرده و زمينه را براي حضور در انتخابات دوره بعد مهيا کند؛ البته برخي مشاوران شهردار و نيروهاي سياسي نزديک به او، مخالفت صريح خود را ابراز کرده‌اند و هنوز اين تصميم به قطعيت نرسيده است.

 

3- روزنامه کيهان در سال جديد، احمدي‌نژاد و اصحابش را به چالش خواهد کشيد. با توجه به اين مسئله که توصيه صريح بزرگان نظام به عدم حضور رئيس دولت سابق در عرصه انتخابات بوده اما ايشان عملا در قامت يک نامزد انتخاباتي در حال فعاليت است و با صدور هر روزه بيانيه، نامه و تهيه کليپ‌هاي خبري و حضور پررنگ در فضاي مجازي و  در کنار حواريونش، در حال دوقطبي‌کردن فضاي سياسي کشور است، روزنامه کيهان قصد دارد ضمن يادآوري برخي از اقدامات غلط دولت احمدي‌نژاد و تشريح آثار مخرب قانون‌گريزي‌ها و تصميمات خلق‌الساعه و خسارت‌هاي ناشي از فساد و سوءمديريت، در مقابل اين تحرکات تازه حلقه احمدي‌نژاد واکنش نشان دهد. 

 

4- شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان در آخرين جلسه خود درباره تهيه ليست نهايي اين جريان براي انتخابات شوراهاي شهر و روستا به تصميم مهمي رسيده که در سال 96 عملي خواهد شد. قرار است در تدوين اين فهرست، تخصص، کارشناسي و حسن شهرت نيروهاي نزديک به اين جريان مبنا قرار گيرد و اين شورا زير بار هيچ توصيه يا سفارشي براي قراردادن نام نزديکان چهره‌هاي اصلاح‌طلب در فهرست انتخابات نخواهد رفت. مقرر شد تعهد تشکيلاتي و سياسي تمامي نفراتي که در فهرست نهايي قرار مي‌گيرند، براي اعضاي اين شورا محرز شده باشد و سازوکار مشخصي براي برخورد با متخلفان معين شود. ليست انتخابات شوراي شهر در پايتخت بدون حضور چهره‌هاي ورزشي نهايي خواهد شد. ظاهرا اصلاح‌طلبان قصد دارند از تجربه‌هاي قبلي عبرت بگيرند و امکان تکروي و چرخش سياسي احتمالي منتخبان فهرست خود را به حداقل برسانند. 

 

5- برنامه «هفت» در سال جديد با راهبردي متفاوت تهيه و پخش خواهد شد. طبق شنيده‌ها، به‌دليل گلايه‌هاي فراوان اهالي سينما از رويکرد اين برنامه و مواضع عجيب مجري و منتقد جنجالي، «هفت» در سال 96 با مجري جديد و سرفصل‌هاي تازه‌اي به‌روي آنتن خواهد رفت. پيش از اين صداوسيما به اين دليل که مواضع فريدون جيراني را نمي‌پسنديد، او را از تهيه‌کنندگي «هفت» کنار گذاشت و حالا افخمي هم به سبب اعتراضات پررنگ و همه‌جانبه اکثريت اهالي سينما به‌زودي صندلي خود را ترک خواهد کرد. 

 

6- باشگاه پرسپوليس قرار است در سال جديد با هافبک پرحاشيه خود، رامين رضاييان قطع همکاري کند. شنيده‌ها حاکي از آن است که با توجه به اهميت مباحث اخلاقي و احترام به مربي و بازيکنان هم‌دسته در باشگاه پرطرفدار پايتخت و با توجه به اينکه تصميم سرمربي تيم در عدم استفاده از اين بازيکن جدي است، باشگاه تصميم گرفته قرارداد رضاييان را تمديد نکند و اين بازيکن به‌خاطر جنجال‌هاي متعدد از فهرست قرمزها کنار گذاشته مي‌شود. 

 

7- دولت قصد دارد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي را مرجع ارائه تمامي آمارها و شاخص‌هاي اقتصادي اعلام کند و  همه دستگاه‌ها موظف باشند کليه اطلاعات و داده‌هاي آماري را در اختيار اين سازمان بگذارند تا يک‌بار براي هميشه متولي اعداد و ارقام در اين کشور معلوم شود و  هر روز آمارهاي سخنگوي دولت و سرپرست سازمان مديریت و برنامه‌ريزي را دستگاه‌هاي زيرمجموعه يا بالادستي سازمان به چالش نکشانند. در سال‌هاي گذشته، يکي از بزرگ‌ترين مشکلات دولت تدبير و اميد، تفاوت فاحش آمارهاي ارائه‌شده در حوزه‌هاي مختلف بود که دستاوردها و فعاليت‌هاي دولت را زير علامت سؤال قرار مي‌داد. 

 

8- محمود احمدي‌نژاد قصد دارد پس از تعطيلات نوروزي در ادامه نگارش بيانيه‌هاي سريالي خود به ماجراي بابک زنجاني بپردازد و در يک کنفرانس خبري، تمام زواياي اين پرونده و پشت پرده‌ها را افشا کرده و اسامي زيادي را در اين رابطه منتشر کند.  زمان و مکان اين کنفرانس خبري به‌زودي اعلام مي‌شود اما بر پايه شنيده‌ها، عبدالرضا داوري، فعال‌ترين چهره نزديک به احمدي‌نژاد قرار است در اين کنفرانس به نمايندگي از دولت گذشته به اطلاع‌رساني و شفاف‌سازي بپردازد. 

 

9- علي ضيا و احسان عليخاني در ماه مبارک رمضان سال پيش رو، مجري هيچ ويژه‌برنامه‌اي نيستند و ظاهرا قصد دارند در سال جديد، بيشتر به کارهاي شخصي خود برسند و کمي از حواشي فاصله بگيرند. شنيده‌ها حاکي از اين بوده که ممکن است برنامه «ماه‌عسل» با مجري متفاوتي امسال به‌روي آنتن برود. 

 

10- از اوهام خسته شديد، مي‌دانيم! به‌هرحال، معلوم است که امکان ندارد تمام اين اتفاقات با هم رخ دهد. بله، اصلا و ابدا شدني نيست. حتي وقوع مجزاي و يک به يکشان هم امري نزديک به محال است. فقط داشتيم درباره احتمالات حرف مي‌زديم. ما که منجم و پيشگو نيستيم. ببخشيد مصدع اوقات شديم. حالا خدا را چه ديديد، شايد هم شد. عزت زياد...

 

 اخبار  سیاسی  -  وقایع  اتفاقیه  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------