آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

سلبریتی‌ها در شورای شهر!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,شورای شهر

 پوپولیسم در معنا و مفهوم سیاسی و در بستر اجتماعی به منزله عوام فریبی و قدرت طلبی از رهگذر وعده وعیدهای دروغ و غیرواقعی، دست زدن به کارها و عملکردهای کوتاه مدت و تلاش در چسب و قیچی کردن برخی موضوعات است که گاها با ربط سطحی یا حتی بی ربط زیر یک عنوان پرطمطراق می رود .

 

شورای شهر نهاد مدنی و دموکراسی خواهی که ریشه آن به انجمن های ایالتی و ولایتی دوره عظیم و عقیم مشروطه بازمی گردد. از درون آن جنبش محمدعلی خان تربیت، تقی زاده، ملک المتکلمین، مستشارالدوله، حیدرخان عموغلو، و.. از منظر پراکسیس اجتماعی به دنبال روی آوری به نهادها و نمادهای غربی بودند.

 

مثلا تقی زاده می گفت ما باید از نوک سر تا ناخن پا غربی بشویم که نهایتا نشد و با اقبال خودآگاهی جمعی و ناخودآگاه سنت زده بومی سازگاری نیافت و از درون آن استبداد رضاخانی بیرون آمد.

 

اما مشروطه به خودی خود ریشه استبداد دیگری را زد: استبداد قاجار.

 

ریشه دیگر شورا انتخابات دوره حکومت آذربایجان و پیشه وری( ۱۲/۶/۱۳۲۴ تا ۲۱ آذر ۱۳۲۵ ) بود که برای اولین بار در تاریخ تمام خاورمیانه، زنان می توانستند حق انتخاب شدن و انتخاب کردن و شرکت در رای گیری داشته باشند.

 

جنبش مشروطه و آن نمادها، تمنای رشد و توسعه سیاسی بود که با پوپولیسم و استبداد رضاخانی در نطفه خفه شد.

 

شورای شهر یا انجمن شهر ( city council) اولین گام دموکراسی ملی است. در بسیاری از دولت های غربی، شرط به دست آوردن قدرت و در اختیار گرفتن دولت و مجلس، تمهید پیروزی در شورای شهر است.

 

یعنی اگر در سطح خدمات رسانی شهری و بهبود وضعیت اجتماعی اقتصادی و تمهید توسعه شهری موفق باشند معمولا آن حزب با اقبال عمومی در سایر شهرها و کلان شهرها شده و می توانند دولت را در به دست گیرند از اینرو در بررسی نیرو و افراد مورد نظر احزاب سیاسی برای انتخابات شوراهای محلی و حکومت های محلی در غرب تماما افراد و کارشناسان متخصص معرفی می شوند.

 

نگاهی به سایت شورای شهرهای بزرگ مانند پاریس، لندن، منچستر، رم، توکیو و ... و شهرهای کوچک کشورهای توسعه یافته چهره های بی ربط سلبریتی های ورزش و هنر در اون جایگاه واقعا محلی از اعراب ندارد و مردم نیز با آگاهی کامل، اقبالی به این افراد ندارند.

 

مایکل فلپس، اسطوره شنا در المپیک ریو، هیچ سمتی در شورای شهر ندارد

 

 اخبار  سیاسی - فرارو /دکتر عیسی پیری 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------