آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

بلومبرگ: ترامپ رویای ایرانیان مقیم آمریکا برای سرمایه‌گذاری در کشورشان پس از برجام را بر باد داد



  اخبار سیاسی ,خبرهای سیاسی,ترامپ

بلومبرگ در گزارشی به تغییر چشم‌انداز سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پس از روی کار آمدن ترامپ پرداخت. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: پس از توافق هسته‌ای سال گذشته و لغو برخی تحریم‌های بین‌المللی، گروهی از ایرانیان مقیم آمریکا به فکر سرمایه‌گذاری در وطن خود افتادند اما با ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، بسیاری از آنها اکنون به دنبال خارج کردن سرمایه‌های خود از ایران هستند. 

 

اریک فِراری - یک کارشناس حقوقی متخصص در مسئله تحریم - در این باره می‌گوید: «اوایل سال گذشته ایرانیان زیادی برای مشورت‌گیری در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به دفتر مشاوره ما در واشنگتن مراجعه می‌کردند اما به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات، این روند نه تنها تقریبا متوقف شده است بلکه طی ماه گذشته میلادی ما با درخواست‌های بی‌شماری مواجه شده‌ایم که از ما می‌خواهند در زمینه فروش دارایی‌های آنها در ایران به آنها کمک کنیم.»

 

به نوشته بلومبرگ، خوش‌بینی و اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در ایران در میان جامعه تقریبا یک میلیون نفری آمریکایی‌های ایرانی‌تبار پس از انتقاد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران و موضع‌گیری او در برابر آزمایش‌های موشکی این کشور به شدت رنگ باخته است؛ به طوریکه برخی از آنها که در اندیشه سرمایه‌گذاری در ایران بودند اکنون حتی آپارتمان‌های خود در این کشور را نیز به فروش گذاشته‌اند.

 

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است: در حالیکه میزان سرمایه‌گذاری خارجی یکی از شاخص‌های مهم اندازه‌گیری موفقیت توافق هسته‌ای برای دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بعدی است، فضای غبارآلود ایجادشده پس از ورود ترامپ به کاخ سفید بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا را از سرمایه‌گذاری در کشور خود ناامید کرده و در این میان، فرمان مهاجرتی ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع ایران و 5 کشور دیگر به خاک آمریکا نیز رفت و آمد آنها به ایران و پیگیری فعالیت‌های تجاری‌شان را بیش از پیش دشوار کرده است.

 

بلومبرگ در پایان به نقل از یک ایرانی مقیم آمریکا نوشت: پس از توافق هسته‌ای ایران، فضا برای سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم آمریکا تا اندازه‌ای مثبت‌ شد اما از زمان روی کار آمدن ترامپ، همه چیز تغییر کرده و آن گشایش سابق از میان رفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------