آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

باهنر:می‌توان ادعا کرد رئیس دولت اصلاحات، احمدی‌نژاد و روحانی تفاوتی با هم نداشته‌اند؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,باهنر

 دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در یادداشتی نوشت: انتخاب اصلح یک حق اساسی و متعلق به مردم است اگر کسی این حق را استفاه نکند این حق را به جریان رقیب واگذار کرده است.

 به گزارش مهر، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در این یادداشت ضمن تاکید بر انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو از مردم به عنوان صاحبان واقعی رای خواست که رای خود را دست مصرف کنند.

 

متن این یادداشت به شرح زیر است: 

انتخاب اصلح یک حق اساسی و متعلق به مردم است. اگر کسی این حق را استفاه نکند چنین حقی را به جریان رقیب واگذار کرده و این محاسبه براساس علم ریاضی، محاسبه ای کاملا واقعی و درست محسوب می شود.

 

به هرحال رئیس جمهور در این کشور در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ انتخاب خواهد شد چه من، شما و یا هر کس دیگری در انتخابات مشارکت داشته باشیم و چه مشارکت نداشته باشیم. اما اگر خود را از حضور در پای صندوق های رای و استفاده از این حق محروم کنیم به طور حتم این حق به جریان رقیب داده خواهد شد.

 

نکته اول

برخی ممکن است بگویند چه تفاوتی دارد که چه کسی انتخاب شده و نام چه فردی از صندوق های رای بیرون بیاید؛ اما باید گفت صرف نظر از پرداختن به مسائل ارزشی باید دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از زمانی که رئیس جمهور در کشور ما رئیس واقعی قوه مجریه شده است، روسای جمهور فعال در کشور به جز شهید رجایی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی بوده اند؛ اما آیا کسی می تواند ادعا کند که هر یک از این روسای جمهور با دیگری تفاوتی نداشته است.

 

هم از نظر مردم و هم از نظر فعالان سیاسی حتما هر یک از روسای جمهور با دیگری فرق داشته است و به جرات می توان گفت که تفاوت های اساسی هم داشتند. 

 

نکته دوم

قطعا کسی که رئیس جمهور می شود در تمام زندگی مردم از جمله اقتصاد، فرهنگ، آموزش و ابعاد اجتماعی نقش دارد از این رو مردم باید تصمیم بگیرند که چه کسی، چگونه و با چه سیاست هایی قصد دارد این تاثیر مستقیم را در زندگی فردی و اجتماعی آنها داشته باشد.

 

نکته سوم

مردم هیجانی رای ندهند. یعنی با برنامه، سوابق، خانواده و اصالت خانوادگی کاندیداها آشنا شوند. اینکه فردی وارد صحنه رقابت های انتخاباتی شده و با چند شعار به اندازه چند میلیون رای را برای خود کم یا زیاد کند یکی از اشکالات مهم موجود در روند کار انتخابات در کشور ماست. البته این مشکل با بودن احزاب حل می شود اما به هر حال صاحبان حق رای باید تلاش کنند که این حق رای خود را درست مصرف کنند. احزاب هم باید تلاش کنند که آگاهی مردم برای انتخاب اصلح بیشتر شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------