آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

قالیباف و جمنا در انتخابات شورای شهر بهم می‌رسند؟ /انصاری: قطعا ورزشکاران در فهرست اصلاح‌طلبان نیستند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , قالیباف

قائم مقام حزب اتحاد ملت تاکید دارد: گرچه با معرفی کاندیدای دوم مخالفم اما اگر قرار به معرفی کاندیدای دوم باشد آن فرد آقای جهانگیری البته با هماهنگی و تأیید آقای روحانی خواهد بود .

 ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها به پایان رسید و بسیاری چهره های اصلاح طلب به میدان آمدند تا در این عرصه حضور پیدا کنند گروهی آن را نشانه ظرفیت قوی جریان اصلاحات به لحاظ نیروی انسانی توصیف می کنند اما در مقابل عده ای نیز آن را ناشی از سردرگمی و نداشتن مدیریت درون اردوگاهی می دانند. 

 

برهمین اساس با غلامرضا انصاری قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران و عضو فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران به گفتگو نشستیم.

 

آقای انصاری! در حالیکه تعداد نامزدهایی که در یک فهرست برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران می توانند قرار بگیرند 21 نفر است، آنقدر چهره های اصلاح طلب زیاد ثبت نام کردند که می شود چند فهرست انتخاباتی از نام آنها تدوین کرد، بر این اساس بفرمایید نحوه تدوین فهرست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران به چه شکل خواهد بود و چگونه مدیریت خواهد شد؟

خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد چون ثابت می کند جریان اصلاح طلبی زاینده، زنده و پایدار است و آنقدر نیرو و بدنه قوی دارد که حدود 600 نفر از چهره های اصلاح طلب برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کردند و حداقل 20 لیست کیفی اصلاح طلبی را می توان با این تعداد بست بنابراین این اتفاق را یک حسن می دانم. 

 

در ریاست جمهوری هم همین حالت را دارد طرف مقابل امروز با ذره بین دنبال یک شخصیت جامع الطراف می گردد تا بتواند اجماع نظر را میان سلایق مختلف اصولگرا به وجود آورد یعنی جناح مقابل ریزش و جناح اصلاحات رویش نیرو داشته است که اتفاق مثبتی محسوب می شود. نکته دیگر آنکه اساس اصلاح طلبی بر انضباط، نظم، منطق و استدلال تشکیلاتی است و با توجه به بلوغ تشکیلاتی که اصلاح طلبان دارند مشکلی برای تدوین فهرست انتخابات شورای شهر تهران پیش نخواهد آمد.

 

یعنی اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران به یک فهرست می رسند؟

قطعا فهرست اصلی یکی خواهد بود و شخصیت های کیفی اصلاح طلب به دنبال تدوین لیست های دیگر نخواهند رفت. البته در انتخابات شوراهای چهارم و انتخابات مجلس دهم نیز شاهد بودیم که گروه های کم هویت یا بی هویت هم لیست می دهند اما موثر نخواهند بود و فقط لیستی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تدوین می کند لیست اصلی خواهد بود که قطعا شخصیت های کیفی و گروه های شناسنامه دار اصلاح طلب روی آن فهرست اجماع و در راستای حمایت از آن فهرست حرکت خواهند کرد بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

 

با توجه به اینکه مدیریت شهری در 15 سال گذشته با شهر فروشی و فروش تراکم و هوای شهر موجب فاجعه شده است و عملا امکان تداوم این وضعیت وجود ندارد باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار برای مدیریت یکپارچه و جامع شهری رفت، قطعا شورای شهر و نظام مدیریت شهری و شهرداری آینده یک شرایط ویژه ای دارد که باید ترکیب نهایی فهرست اصلاح طلبان از کارآمدترین، متخصص ترین و باتجربه ترین افراد باشد تا بتوان برنامه ای که تدوین و به استان ها ابلاغ شده را به اجرا درآورد.

 

این 600 نفر اصلاح طلبی که در انتخابات شوراهای شهر تهران ثبت نام کردند لیست تدوینی 21 نفره شورای عالی سیاست گذاری را می پذیرند؟

قطعا می پذیرند.

 

رسیدن از 600 نفر به 21 نفر سخت نیست؟

خیر، همانطور که در انتخابات مجلس به لیست واحد رسیدیم در انتخابات شورای شهر تهران هم می رسیم. من نگرانی از این بابت ندارم. حالا افرادی که مأموریت دارند یا حیات خود را در ناسازگاری می بینند نمی توانند خرابکاری آنچنانی را در جریان اصلاح طلب به وجود آورند. قطعا لیستی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تدوین کند و مورد تأیید جناب آقای خاتمی باشد برنده نهایی انتخابات شورای شهر تهران خواهد بود.

 

مثلا خبرها می گوید آقای یاشار سلطانی و شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب نیز مشغول تهیه فهرست اصلاح طلبی هستند، پس شما می گویید اینها اصلاح طلب نیستند؟

حالا خیلی ها ادعا می کنند مردم جریان اصیل اصلاح طلبی را می شناسند. یک فرد هم می تواند لیست ببندد و آن را اعلام کند دموکراسی یعنی آنکه همه تفکرها بتوانند حضور داشته باشند. همین شورای هماهنگی جبهه احزاب اصلاح طلب که اخیرا اعلام موجودیت کرد خانم طالقانی از آن اعلام برائت جست و گفت در جریان تشکیل چنین مجموعه ای نیست. در مجموع خوب است وزن کشی می شود. پس فقط آن مجموعه یادشده نیستند شاید لیست های فرعی دیگری هم باشند اما قطعا نمی توانند وزنی پیدا کنند و اخلالی در مجموعه اصلاحات به وجود بیاورند.

 

وضعیت رقیب را چه طور می بینید؟ آیا لیست اصلی جناح رقیب اصلاح طلبان همانی است که از درون ائتلاف جمنا بیرون می آید؟

خیر، از جناح مقابل قطعا چهار فهرست جمنا، پایداری، جریان حاکم بر مدیریت شهری یعنی آقای قالیباف و جریان آقای احمدی نژاد عرضه می شود.

 

یعنی آقای قالیباف در انتخابات شورای شهر با جمنا پیوند نمی خورد؟

خیر بعید می دانم. آنقدر منافع شخصی شان پررنگ است که به انسجام نمی رسند. در حالیکه ما از انسجام جناح رقیب استقبال می کنیم چون این مسئله رقابت دو جناح را جدی تر و مشارکت مردم را بیشتر می کند.

 

عملکرد ورزشکاران در شورای شهر را چه طور ارزیابی می کنید؟

مدیریت شهری رفتار سنجیده ای را می طلبد که قطعا متخصصان کارکشته و کاربلد می توانند در مجموعه مدیریت شهری می توانند ایفای نقش کنند.

 

در انتخابات شورای شهر دوم آقای رسول خادم در فهرست کارگزاران بود و در انتخابات شورای شهر سوم نیز آقای ساعی و آقای دبیر در فهرست اصلاح طلبان بودند برای انتخابات سال 96 چه طور؟ ورزشکاران در فهرست اصلاح طلبان که نخواهند بود؟

قطعا ورزشکاران در فهرست اصلاح طلبان نیستند.

 

هنرپیشه و خواننده چه طور؟

بعید می دانم. تا جایی که اطلاع دارم براساس شاخص های تدوینی لیست اصلاح طلبان تخصصی و کارآمد بسته می شود.

 

در انتخابات ریاست جمهوری بحث معرفی نامزد پوششی برای آقای روحانی چه وضعیتی خواهد داشت؟

کاندیدای واحد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در ریاست جمهوری، آقای روحانی است، گرچه با معرفی کاندیدای دوم مخالفم اما اگر قرار به معرفی کاندیدای دوم باشد آن فرد آقای جهانگیری البته با هماهنگی و تأیید آقای روحانی خواهد بود چون معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دولت است بنابراین مکمل آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می شود.

 

اما اطرافیان آقای عارف می گویند فردی خارج از دولت نامزد پوششی باشد تا هر دو کاندیدای جریان اصلاحات دولتی نباشند؟

در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصویب شده نامزد دوم هیچ زاویه تخصصی و اجرایی و نگاه عملیاتی با دولت نداشته باشد و بتواند از کارنامه دولت یازدهم دفاع کند ضمن آنکه التزام عملی به جریان اصلاح طلبی داشته و در طراز ریاست جمهوری باشد الان در شرایط موجود آقای جهانگیری بهترین شخص متناسب با ویژگی های یادشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------