آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

روحانی احتمالا این هفته به دیدار مراجع و علما می آید / فضای قم در جهت حمایت حداکثری از روحانی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی

بعد از 14 فروردین که تدریس در حوزه علمیه قم آغاز می‌شود وضعیت جدید و حساس‌تری در بحث انتخابات در این شهر نیز آغاز خواهد شد. تاکنون بحث بر سر کاندیداهایی است که اعلام آمادگی می‌کنند و مراجع و حوزویان این جریانات را تحت‌نظر دارند تا ببینند هر چه به روزهای انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم چه افرادی در صحنه باقی می‌مانند تا در مورد آنها قضاوت شود.

غرویان از حمایت حداکثری مراجع و علما از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

 

آیت‌الله محسن غرویان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با انتخاب  در اشاره به فضای انتخاباتی کنونی قم اظهار کرد: بعد از 14 فروردین که تدریس در حوزه علمیه قم آغاز می‌شود وضعیت جدید و حساس‌تری در بحث انتخابات در این شهر نیز آغاز خواهد شد. تاکنون بحث بر سر کاندیداهایی است که اعلام آمادگی می‌کنند و مراجع و حوزویان این جریانات را تحت‌نظر دارند تا ببینند هر چه به روزهای انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم چه افرادی در صحنه باقی می‌مانند تا در مورد آنها قضاوت شود.

 

وی  در ادامه با اشاره به سخنان پیشین خود مبنی بر توقع مراجع و علما از روحانی برای دیدار با آنها پیش از انتخابات، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل مواجه شدن با تعطیلات نوروز و اینکه آقای دکتر روحانی در این ایام سفرها و برنامه‌هایی داشته به تعویق افتاده است، کمااینکه سفری هم به روسیه داشته است. به احتمال زیاد این هفته دیداری با مراجع قم داشته باشد ضمن‌اینکه تقاضای روحانیون هم برای تحقق این مهم به این زمان موکول شده است البته این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما شواهد و قرائن گویای این مطلب است.

 

غرویان در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه نگاه قم به کدام کاندیدای احتمالی مثبت است، تصریح کرد: این‌ها همه به این بستگی دارد که رقبای آقای دکتر روحانی چه افرادی باشند بنابراین در این شرایط هیچ‌ فردی نمی‌تواند این موضوع را تایید یا تکذیب کند و تنها بر اساس قرائن همه اظهارنظر می‌کنند و جو سیاسی ممکن است هر لحظه تغییر کند اما در کل فضای سیاسی قم در جهت حمایت حداکثری از آقای دکتر روحانی پیش می‌رود.

 

این استاد حوزه علمیه در خصوص تاثیر حضور قطعی رئیسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اصولگرایان در فضای سیاسی قم خاطر نشان کرد: البته این امر تغییراتی در جریان انتخابات و دسته‌بندی‌ها ایجاد می‌کند اما تاکنون هنوز آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نه تایید و نه تکذیب کرده و از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان است و این احتمالی بودن به این معنا است که به‌طور قاطع نمی‌توان جمع‌بندی کرد و باید منتظر آینده بمانیم.

 

وی در پاسخ به اینکه حضور قطعی رئیسی می‌تواند در حمایت حداکثری مراجع قم از حسن روحانی تاثیری داشته باشد تاکید کرد: این موضوع تاثیر چندان مهمی در تصمیم مراجع قم نخواهد داشت چراکه آقای رئیسی با حکم رهبری از یک سال قبل تولیت استان قدس رضوی را برعهده دارد و طلبه ها هم بیانیه‌ای دادند که صلاح نیست حکم رهبری را کنار بگذارد چراکه علی‌القاعده باید استعفا بدهد و این در حالی است که استعفا از حکم رهبری به صلاح آقای رئیسی نیست از این جهت احتمال حضور وی در عرصه انتخابات بسیار کم است.

 

غرویان یادآورشد: برخی این تحلیل را دارند که تولیت آستان قدس رضوی هم سمتی همچون سایر سمت‌ها است بنابراین همان‌طور که سایر افراد از سمت‌های خود استعفا می‌دهند آقای رئیسی هم باید از سمت خود استعفا بدهد چراکه فعالیت در چند شغل به‌طور همزمان آن هم در حد آستان قدس و ریاست جمهوری حرف و حدیث‌های منفی بسیاری را به‌همراه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------