آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه‌های خارجی: اسرائیل به اصفهان حمله کرده است

شبکه فاکس نیوز مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل انجام چندین حمله هوایی به شهر اصفهان را تایید کرد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فاکس نیوز…

آذر منصوری : حکومت اسلامی یا جمهوری دموکراتیک الگوی مطلوب امام نبودند/عده‌ای اگر می‌توانستند تاریخ و گفته‌های امام را حذف یا تحریف می‌کردند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , آذر منصوری

عضو ارشد حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی به اعتقاد من، امروز نیز یکی از مقتدرترین قدرت‌های خاور میانه است. عامل اصلی این اقتدار مردم هستند. هر قدر سازوکارهای حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود فربه‌تر باشد، علی القاعده این اقتدار افزایش خواهد یافت.

آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با وجود گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی بر برگزاری رفرندارم جمهوری اسلامی اصرار داشت. دلیل این تاکید امام چه بود؟ گفت: اگر در تحلیل چرایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی بناى عوض کردن وقایع و تحریف آن را نداشته باشیم، دلیل این پیشنهاد امام نیز روشن می‌شود. انقلاب اسلامی پاسخ به خواست تاریخی مردم ایران بود که پس از شکل‌گیری نهضت مشروطه‌خواهى به عنوان یکً مطالبه جدی مطرح بود.

 

مطالبه مردم ایران در انقلاب حق اثرگذاری در تعیین سرنوشت خود بود

 

او با بیان اینکه حق اثرگذارى در تعیین سرنوشت خود، مطالبه اصلی و جدی مردم بود، اظهار داشت: طبیعتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شعار اصلی انقلاب باید در یک همه‌پرسی این خواست به رای و نظر مردم گذاشته می‌شد تا از همان ابتدای راه، این صندوق‌هاى رای باشند که به عنوان میزان و مبنا، ترجمان حق تعیین سرنوشت حکومت توسط مردم باشد. تاکید همواره امام بر میزان بودن رای مردم نیز بر این خواست دلالت دارد.

 

امام جمهوری اسلامی را الگویی مطلوب برای استقرار مردم‌سالاری سازگار با دین مطرح کرد

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که امام خمینی همواره بر دو کلمه جمهوری اسلامی تاکید فراوان داشت و می‌گفت جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. دلیل این تاکید از سوی امام چه بود؟ تصریح کرد: پیشنهاداتى بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امام شده بود اما امام، جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی مطلوب برای استقرار مردم‌سالاری سازگار با دین مطرح کردند.

 

حکومت اسلامی یا جمهوری دموکراتیک الگوی مطلوب امام نبودند

 

منصوری با بیان اینکه آن الگو هم برگرفته از شعارهای انقلاب اسلامی و هم برگرفته از نگاه مترقیانه امام به اسلام بود، خاطرنشان کرد: این نگاه نه تنها بین اسلام و دموکراسی تضادی نمی‌دید بلکه باور داشت جمهوری اسلامی قادر است یک الگو از مردم‌سالاری سازگار با دین به دنیا عرضه کند. عده‌ای هم به امام پیشنهادهایی مانند حکومت اسلامی یا جمهوری دموکراتیک و... را هم همان موقع مطرح کردند که در نهایت هیچکدام الگوی مطلوب امام نبودند.

 

تاکید امام بر میزان بودن رای ملت بود

 

او درخصوص اظهارنظر برخی از افراد که مدعی هستند امام به رای مردم اعتقاد نداشت و از حکومت اسلامی سخن می‌گویند هم ابراز داشت: دقیقا نظر امام مخالف این عده بود. وقتی امام بر این نکته تاکید و تصریح  کردند که «میزان رای ملت است» تکلیف روشن است. وقتی امام تصریح بر استقرار نظام جمهوری کردند، تکلیف روشن است.

 

عده‌ای اگر می‌توانستند تاریخ و گفته‌های امام را حذف یا تحریف می‌کردند

 

منصوری با بیان اینکه عده‌ای که هم قبل از انقلاب اسلامی و هم پس از آن با الگوی جمهوری اسلامی مخالف بودند، اگر می‌توانستند تاریخ و گفته‌های امام را حذف یا تحریف می‌کردند، عنوان کرد: الگوی مطلوب آنان حکومتى است که اساسا مردم هیچ حقی در تعیین سرنوشت خود ندارند. این عده مشکل اصلی‌شان صندوق رای و انتخابات است، در این ٣٧ سال نیز همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند که یا انتخابات را حذف کنند یا صندوق رای را از خاصیت بیندازند.

 

او یادآور شد: تلاش این گروه برای تبدیل انتخابات آزاد، رقابتى و عادلانه به یک انتخابات کاملا فرمایشی که نتیجه آن از قبل نیز معلوم است نیز از همین باور سرچشمه می‌گیرد.

 

افزایش حضور و مشارکت مردم موحب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی می‌شود

 

این عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در پاسخ به این سوال که نظام جمهوری اسلامی برای تقویت پایه‌ها و افزایش اقتدار خود چه باید کند؟ بیان کرد: جمهوری اسلامی به اعتقاد من، امروز نیز یکی از مقتدرترین قدرت‌های خاور میانه است. عامل اصلی این اقتدار مردم هستند. هر قدر سازوکارهای حضور و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود فربه‌تر باشد، علی القاعده این اقتدار افزایش خواهد یافت.

 

مردم و اعتماد آنها بزرگترین پشتوانه جمهوری اسلامی است

 

منصوری با بیان اینکه اینکه عده‌ای به اشتباه اقتدار را در رویه‌ها و رویکردهای دیگر تعریف می‌کنند، گفت: حداقل تجربه بهار عربی نشان داد تحلیل‌هایی از این دست، مبتنی بر واقعیت‌های موجود نیست. پشتوانه اصلی اعتبار و اقتدار و امنیت و منافع ملی کشور، مردم و اعتمادی است که به حکومت دارند. این بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی است که باید قدر آن دانسته شود.

 

قدرت مردم و اعتماد آنها از قدرت هزاران موشک بیشتر است

 

او با بیان اینکه قدرت مردم و اعتماد آنها از قدرت هزاران موشک و تسلیحات نظامی بیشتر است، اظهار داشت: تا زمانی که به الزامات این اعتمادسازی توجه شود قطعا این اقتدار حفظ و تقویت خواهد شد. توجه به مطالبات آحاد مردم، جریان‌سازی اصل مهم «ایران برای همه ایرانیان» و «تامین حقوق شهروندی با همه الزامات آن» می‌تواند این اقتدار را بیشتر کند.

 

انتخابات موجب افزایش جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان می‌شود

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره انتخابات پیشرو تصریح کرد: انتخابات یک میزان است، انتخابات یک معیار است و برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت بالای مردم، همانطور که در این نزدیک به چهار دهه اتفاق افتاده است، می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی را هم در منطقه و هم در سطح بین‌الملل افزایش دهد.

 

ایران در چهار سال گذشته قدرت خود را مذاکرات هسته‌ای به رخ جهان کشید

 

منصوری با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی در چهار سال اخیر توانسته قدرت خود را در مذاکرات هسته‌ای به رخ بکشد، توافقی ناممکن را ممکن سازد و دستاورد برجام را برای ایران داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت آینده ایران با توجه به واقعیت‌های موجود در منطقه و ائتلاف به‌خصوص ضد ایرانی که با روی کار آمدن ترامپ تقویت شده است، هم باید وقوف کامل به برجام داشته باشد و هم باید بتواند با استفاده از این دستاورد قدرت خود را در منطقه نیز افزایش دهد.

 

او افزود: انتخابات ریاست جمهوری هم از این حیث و هم توفیقاتی که دولت روحانی در سیاست داخلی در مجموع داشته، بسیار مهم است، همه اینها با ادامه حضور این دولت در انتخابات ٩٦ ممکن خواهد بود.

 

حضور پرقدرت روحانی با رای بیشتر از دوره اول باید اولویت باشد

 

این عضو ارشد حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه در انتخابات ٩٦ حضور پرقدرت روحانی با رای بیشتر از دوره اول باید اولویت باشد، ابراز داشت: این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که باید در انتخابات شوراها نیز اصلاح‌طلبان حداکثر دقت و مراقبت را داشته باشند که هر اختلاف و تفرقی اثر خود را بر انتخابات ریاست جمهوری نیز خواهد گذاشت. اولویت برای اصلاح‌طلبان و مجموعه حامیان دولت باید حفظ و امتداد دستاوردهایی باشد که در این چهار سال به دست آمده است؛ این نتیجه هم برای کشور مهم است و هم نظام.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------