آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

استخدام کف زن در نشست خبری احمدی نژاد!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,احمدی نژاد

همچون قطعات یک پازل وقایع را به گونه‌ای در کنار هم چیده بودند تا متفاوت به نظر آیند و جلب نظر کنند.

 از دعوتنامه‌ای گرفته که به شکلی مرموز به رسانه‌ها‌ ارسال و از آنها خواسته شد تا در صورت تمایل به حضور در نخستین کنفرانس خبری محمود احمدی نژاد پس از 4 سال؛ به یک شماره تلفن پیامک دهند، بدون ذکر نام مکان برگزاری، تا وقایع روی داده از همان آغازین لحظات شروع کنفرانس خبری.

 

Z در ابتدای این نشست خبری که رئیس دولت‌ها‌ی نهم و دهم حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی، بهمن شریف زاده، علی اکبر جوانفکر و نیکزاد همراهی می‌کردند، احمدی نژاد دست حمید بقایی، کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات 96 را به سمت خود کشید و خطاب به اصحاب رسانه گفت که: «من با ایشان حالا حالاهاکار دارم» پس از آن هم به طرز عجیبی دست او را بالا برد که در شبکه‌ها‌ی اجتماعی این حرکت او را نمایشی خاص برای یادآوری یک واقعه تاریخی دانستند.

 

Z نکته جالب توجه در این نشست پرسش و پاسخی که قرار بود با حضور اصحاب رسانه برگزار شود، حضور گروهی خاص بود. وجود افرادی که در جریان کنفرانس عنوان «کف زن و تشویق‌کننده» را کسب کردند و کثرت حضورشان در میان جمع خبرنگاران و عکاسان محسوس بود که حتی با توجه به تصاویر به دست آمده از نشست می‌توان عنوان کرد که تعداد کف زنان، از تعداد اصحاب رسانه پیشی گرفته بود! چراکه دو ردیف اول محل جلوس خبرنگاران و عکاسان به این کف‌زنان اختصاص یافته بود.

 

میزان فعالیت این کف‌زنان به قدری بود که خبرنگار رسانه‌ای به حضور آن‌ها‌ اشاره کرد و به هنگام بیان سوالش اظهار داشت که: «تشکر می‌کنم از برگزارکنندگان که بیشتر از خبرنگار، کف زن دعوت کردند که تشویق کنند.» چراکه کف زنان از آغازین دقایق شروع جلسه وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و هر جا که رئیس دولت‌ها‌ی نهم و دهم به تمجید از خود و تخریب دولت یازدهم می‌پرداخت، با هیجان و پر شور اقدام به کف زدن می‌کردند که البته هر چه نشست پیش می‌رفت و به دقایق پایانی خود نزدیک می‌شد گویی انرژی کف زنان تحلیل رفته بود و دیگر خبری از آن تشویق‌ها‌ی جانانه دقایق آغازین نبود و تنها تک و توک صدای دستانی شنیده می‌شد!

 

Z مسئله قابل توجه دیگر این کنفرانس خبری، خود بیانات محمود احمدی نژاد بود. زمانی که خبرنگار رسانه‌ای در حین ایراد پرسش خود خطاب به او گفت که: «به عنوان جوانی که بهترین دوران زندگی‌ام را در دولت شما گذراندم، واقعا زندگی ما رو نابود کردید» اظهار داشت که: «همین شجاعت شما مرهون دولت‌ها‌ی نهم و دهم است. من هیچ گاه نگفته ام که در دولت ضعفی وجود نداشته است اما شاخص‌ها می‌گویند آن دوره بهترین دوره در شصت تا هفتاد سال پیش است.»

 

Z ادبیات احمدی‌نژاد در کنفرانس خبری ، همان ادبیات رئیس جمهوری بود که زمانی هنرمندان را با لفظی خاص خطاب کرد و خطاب به اتحادیه اروپا می‌گفت که آب را بریز... یا آنقدر قطعنامه بدهید تا قطع نامه دانتان.... او در این نشست هم از همان ادبیات بهره برد و عنوان کرد که در سال 89فرمان حمله به دولت ما را همان آقایی داد کهمرد که مشخص است مخاطبش چه کسی است اما برای فرار از پاسخگویی گفت که منظورمان در رژیم صهیونیستی است!

 

Z او در پاسخ به خبرنگاری که عنوان کرد: « شما از تناقض‌ها رها نمی‌شوید. قبلا گفتید از کسی حمایت نمی‌کنم و امروز از او حمایت می‌کنید؟ چرا دروغ گفتید؟» اظهار داشت:« من تنها کسی هستم که تاکنون کسی نتوانسته یک تناقض از من نشان دهد!»

 

Z رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به پرسش خبرنگاری از رسانه انگلیسی مبنی بر اینکه با توجه به عملکرد دولت‌ها‌ی نهم و دهم و نارضایتی‌هایی که از این عملکرد در میان مردم وجود دارد در انتخابات پیش رو قرار است چه موضوعی از طرف جریان‌های همسو با دولت‌های نهم و دهم به چالش کشیده شود، گفت: فکر می‌کنم اولین چیزی که باید تغییر پیدا کند همین افکار شما است که این پرسش را مطرح می‌کنید. شما به چه دلیل نیت خوانی می‌کنید؟ خوب است من هم بگویم شما که از رسانه‌ای خارجی آمده‌اید مامور فلان کشور هستید؟ چرا اصرار دارید که به مردم بی احترامی بکنید؟ این تفکر، تفکر استکباری و استبدادی است که می‌گوید هشتاد میلیون نفر نمی‌فهمند، تنها ما می‌فهمیم.

 

Z خبرنگار شبکه الجزیره زمانی که می‌خواست پرسشی پیرامون کشورهای حوزه خلیج فارس بپرسد واژه « فارس » را حذف می‌کند! که در پاسخ به او احمدی نژاد عنوان کرد که «مجبور است چون کارمند «الجزایر» است. » البته بلافاصله گفته اش را اصلاح می‌کند و می‌گوید که کارمند « الجزیره » است.

 

Z پس از حدود سه ساعت نشست خبری که در انتها فرسایشی و خسته کننده می‌نمود، احمدی‌نژاد طبق روال گذشته اظهار داشت که می‌خواهد در 6ویدئو اقدام به « بگم بگم» کند و دست به افشاگری بزند. او در این باره گفت: « من اگر زنده هم نباشم این توضیحات منتشر می‌شود.»

 

 

 اخبار سیاسی  -  آفتاب  یزد  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------