آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

متاسفانه فیل اصولگرایان موش زایید



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ترکان

 این روزها بیش از همیشه ذهن‌ها به سمت عملکرد دولت دهم می‌رود، دولتی که میراثش برای دولت روحانی تضعیف بخش‌های مهم و همچنین رفتن به سمت بی اعتبار کردن دستاوردهای کشور به‌ویژه در بخش هسته‌ای بود. افزایش یادآوری عملکرد دولت دهم و مقایسه آن با دستاوردهای دولت روحانی به آن سبب است که بتوان تصمیم درستی برای انتخابات دوازدهم اخذ کرد.

 

اکبر ترکان مشاور صریح روحانی تاکید دارد آواربرداری از آنچه ثمره دولت قبل بود به بیش از ۴ سال زمان نیاز دارد. او با یادآوری رفتار احمدی‌نژاد پس از پایان دولت دهم، از اعلام آمادگی کاندیداهایی ابراز تاسف می‌کند که شایستگی جایگاه ریاست جمهوری را ندارند و به تحلیل اختلافات میان اصولگرایان می‌پردازد. مشاور رئیس‌جمهور در مورد اینکه چند روز پیش احمدی‌نژاد مدعی شد دولت یازدهم برای دولت‌های نهم و دهم و آقای بقایی پرونده‌سازی کرده و چیزی اثبات نشده است، گفت: پرونده آقای بقایی در قوه قضائیه مطرح شده بود. این ادعای احمدی‌نژاد که دولت یازدهم کاری انجام داده درست نیست.

 

باید به‌دنبال انتخاباتی پرشور باشیم که مردم با حداکثر شرکتشان در انتخابات مانند همیشه برای نظام یک اقتدار قوی را رقم بزنند. هنوز فضای انتخابات سرد است و فکر می‌کردیم اگر آقای احمدی‌نژاد و تیمشان بیایند برخی حرف‌های حسابی می‌زنند و موضوعاتی را مطرح می‌کنند که جامعه به هیجان بیاید، رقابت‌ها افزایش پیدا کند و شرکت‌کننده‌ها بیشتر شوند. اما ایشان حضور کم‌فروغی داشتند و حرف‌های خیلی سبکی زدند که انتظار ما را برآورده نکرد. دیده‌بان ایران نوشت؛ اکبر ترکان افزود: دوست داشتم که آقای احمدی‌نژاد با یک برنامه برای کشور بیاید و حرف‌های جدی درباره راهکارهای اقتصادی داشته باشد.

 

تیمشان در این چهار سال در دفتری که دارند رفت‌ و آمد کردند و جلسه گذاشتند، انتظارم این بود که اینها با یک برنامه قوی و حضور خوب بیایند و فضای انتخابات را گرم کنند اما دست خالی آمدند و این انتظار برآورده نشد. خیلی کم‌فروغ و خارج از انتظار بودند. وی تصریح کرد: اعضای جمنا هم زمانی که دور هم جمع شدند، طمطراق زیادی داشتند و فکر می‌کردیم با یک برنامه و پیشنهادات عالی و در سطحی برجسته حضور پیدا می‌کنند که متأسفانه در آن طرف هم فیل موش زایید. یعنی با این همه طمطراق و رفت و آمد در نهایت کسانی آمدند که آدم‌های محترمی هستند اما برنامه ندارند فقط آمدند و می‌گویند می‌خواهیم کاندیدا شویم نمی‌گویند چگونه می‌خواهند مشکلات کشور را حل کنند.

 

دبیر مناطق آزاد در پاسخ به اینکه رئیسی رقیب خوبی برای آقای روحانی نیست؟ توضیح داد: نتوانستند انتخابات را پرشور کنند. انتظار داریم مهم‌تر از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، یک انتخابات پرشور داشته باشیم. ترکان با تایید اینکه روحانی پیروز انتخابات است،گفت: فکر نمی‌کنم آقای بذرپاش بتواند مقابل روحانی رقیب جدی محسوب شود. ترکان با اعتقاد به اینکه جامعه نسبت به انتخابات خیلی کم‌فروغ است و یک ماه مانده به انتخابات هیچ خبری نیست، در مورد مخارج سنگین فضای مجازی اظهارداشت: باید ایده‌هایشان را بگویند. با پول خرج کردن که نمی شود کشور را نجات داد باید ایده و طرح داشته باشند.

 

به‌رغم احترامی که برای آنها قائل هستم متاسفانه نه آقای رئیسی نه بذرپاش و نه ضرغامی برنامه‌ای برای انتخابات ندارند فقط عده‌ای می‌گویند ما نمی‌خواهیم دوره روحانی تکرار شود. ترکان در واکنش به اینکه معتقدند دولتی را بهتر از دولت یازدهم روی کار می‌آورند، تصریح کرد: چگونه؟ ما می‌خواهیم به مردم آگاهی دهیم. انتظار داشتم گروه جمنا که با آن‌ همه افراد باسابقه تشکیل شده، طرح‌های عالی ارائه دهد و اشخاص عالی را مطرح کند تا تراز انتخابات را بالا بیاورند و شورآفرینی کنند که مردم پای صندوق‌ها بیایند اما با حرف‌های سبکی آمدند.

 

تا سال گذشته بخش بزرگی از آواربردای دو دولت قبل را انجام دادیم. وی در واکنش به اینکه احمدی‌نژاد منکر همین آواربرداری است، توضیح داد: مهم نیست، قبلا حرف‌های بهتری می‌زد. ما فکر می‌کنیم که بعضی‌ها می‌گویند چرا این آوار در ۴ سال تمام نشده است؟ در حالی که آواربرداری بیشتر از این طول می‌کشد. افراد جدید باید می‌آمدند حرف‌های جدیدی می‌زدند و ایده‌های جدیدی را مطرح می‌کردند و برای اقتصاد کشور پیشنهادهای برجسته و درخشان می‌دادند تا مردم اشتیاق پیدا کنند.

 

این‌ها خیلی کم‌فروغ ظاهر شده‌اند و اشخاصی محترم اما بسیار معمولی را مطرح کرده‌اند. مشاور رئیس جمهور گفت: کاش افراد برجسته‌ای می‌آمدند و حرف‌های عمیقی می‌زدند و بحث‌هایی جدی برای کشور مطرح می‌شد. آنچه که آقایان گفتند دور از انتظار بود برای اینکه ما از این‌ها که افراد با سابقه سیاسی هستند انتظار داشتیم حرف‌های برجسته‌ای برای مطرح شدن داشته باشند. کاندیداهایی که مطرح کرده‌اند ۱۰ درصد هم به یکدیگر شباهت ندارند. می‌گویند هر کسی رئیس‌جمهور باشد اما روحانی نباشد؛ اینکه راه‌حل اداره کشور نیست.

 

قوه قضائیه با فرمایشات احمدی‌نژاد تغییر مسیر نمی‌دهد 

ترکان درباره دلیل تمایلشان برای نبودن روحانی توضیح داد: یک عده آدم محترم سیاسی باسابقه جمع شده‌اند و بذرپاش را کاندیدا کرده‌اند؛ این سلیقه است؟ یا مثلا زاکانی را کاندیدا کرده‌اند که کشور را دست او بدهیم؟ این نشان می‌دهد که این افراد کار عمیق نکرده‌اند و روی مبانی فکری خود کار عمیقی انجام نداده‌اند.

 

باید برای مسائل کشور راه‌حل بدهند و بگویند امروز کشور با چه چالش‌هایی مواجه است و راه‌حلشان چیست اما چیزی در این رابطه نگفته‌اند. وی درباره بازداشت بقایی در دولت فعلی توضیح داد: مگر وزارت اطلاعات می‌تواند فردی را دستگیر کند و او را ۵ ماه در زندان نگه دارد؟ طرف این مساله قوه قضائیه است. در قوه قضائیه پرونده دارد، آنها دارند رسیدگی می‌کنند و در زمان خودش مسیر قضائی آن طی خواهد شد. قوه قضائیه که با فرمایشات آقای احمدی‌نژاد مسیر خود را تغییر نمی‌دهد. ارزیابی خود را می‌گوییم.

 

ایشان یک دفتر دارد؛ در آن ساختمانی که در ولنجک هست ایشان اکنون حضور دارد، آن‌ ساختمان متعلق به دولت است. ۴ سال در آنجا بوده، ۸ سال هم رئیس جمهور بوده ولی ما نباید وارد این حرف‌های جزئی شویم بلکه باید بگوییم تو آن‌قدر بضاعت نداشتی که ۴ تا حرف حسابی بزنی. ترکان درباره ساختمان ولنجک و در پاسخ به این سوال که این ساختمان متعلق به دولت بوده که اکنون مورد استفاده آقای احمدی‌نژاد است؟ توضیح داد: یک مصوبه داریم که هر رئیس‌جمهوری می‌تواند یک دفتر داشته باشد؛ سایر رؤسای جمهور هم می‌توانند.

 

این یک کار ایشان هم طبق مصوبه است ولی سازمان مصوبی دارد و هر رئیس‌جمهوری می‌تواند در دفتر خود تعدادی کارمند داشته باشد. منتها این کسانی که در مناطق آزاد ساختمان‌ها و ماشین‌ها را بین خودشان مبادله کرده بودند، خلاف قانون بود و حکم تخلیه گرفتیم و با والذاریات بیرونشان کردیم.

 

اخبار سیاسی - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------