آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه‌های خارجی: اسرائیل به اصفهان حمله کرده است

شبکه فاکس نیوز مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل انجام چندین حمله هوایی به شهر اصفهان را تایید کرد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فاکس نیوز…

صادقی: قوه قضائیه 285 میلیاردتومان مازاد بر مصوبات قانونی به‌عنوان پاداش پرداخت کرده است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,صادقی

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی گفت که طبق گزارش اخیر دیوان محاسبات قوه قضائیه مازاد بر مصوبه قانونی مبلغی بالغ بر 285 میلیارد تومان پاداش و پرداخت‌های گروه‌های ویژه و فوق‌العاده داشته است.

به گزارش ایسنا، محمود صادقی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس با بیان اینکه مجلس در بعد نظارتی از کنش های فعالی برخوردار نیست، گفت: دیوان محاسبات ما را محرم نمی داند و گزارشات را اعلام نمی کند. البته با این وجود طبق گزارش اخیر دیوان محاسبات تخلفات گسترده ای به خصوص در نهادهای مدعی مبارزه با حقوق های نجومی صورت گرفته که به میزان 10 برابر تخلفات حقوق های نجومی بوده است.

 

وی افزود: یکی از این تخلفات در قوه قضائیه بوده که پرداخت های مازاد بر مصوبه داشته است به طوری که قوه قضائیه 285 میلیارد تومان مازاد بر حق قانونی به عنوان پاداش و پرداخت های حقوق های ویژه و فوق العاده داده است. طبیعتا اگر ما نمایندگان مطلع باشیم می توانیم نقش نظارتی خود را به درستی ایفا کنیم.

 

نماینده تهران همچنین با اشاره به جلسه غیر علنی هفته گذشته مجلس گفت: رئیس مجلس هفته گذشته با غیر علنی کردن جلسه اظهارات بسیار مهمی را مطرح کرد. آقای لاریجانی با برشمردن  22 چالش بزرگ کشور، مجلس را به بازنگری در شیوه کار خود دعوت و بر لزوم فعال تر شدن کمیسیون های تخصصی تاکید کرد.

 

وی افزود: به نظر بنده متناسب با پیشنهاد ایشان باید قوه قانونگذاری بازنگری اساسی در شیوه کار خودش انجام دهد. متاسفانه آحاد نمایندگان در ایفای نقش قانون گذاری و نقش نظارتی کنش فعالی ندارند. غالبا با طرح ها و لوایح از پیش تعیین شده مواجه هستند که در صحن مجلس نیز امکان مناسب برای اظهار نظر تخصصی وجود ندارد.

 

صادقی همچنین با بیان اینکه الکترونیکی و مکانیکی شدن کارها علیرغم کمک به تسریع امور مانعی برای ایفای نقش نمایندگان در فرآیند قانون گذاری شده است، افزود: سازوکارهای مدیریتی و اجرایی مجلس نیز از شفافیت لازم برخوردار نیست مثلا ما نمایندگان حتی نمی دانیم چه مقداری ماهیانه و بابت چه مواردی به حسابمان واریز می‌شود تا اگر لازم شد درباره آن پس از چهار سال نمایندگی پاسخگوی نهادهای نظارتی باشیم.

 

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه اشکال هایی در فرآیند قانونگذاری به خصوص در آیین نامه داخلی مجلس به چشم می خورد، گفت: آیین نامه با دقت لازم رعایت نمی شود نمونه آن را می توان در بررسی لایحه بودجه 96 دید که نقیصه هایی به چشم می خورد لازم است هیئت رئیسه این عیوب را اصلاح کند.

 

صادقی یادآورشد: به طور مشخص در فرآیند بررسی تبصره 21 لایحه بودجه 96 در تلفیق و صحن مجلس و حتی پس از تصویب و ابلاغ بودجه نقیصه های عجیبی به چشم می خورد به طوری که پس از تصویب تبصره 21 ناظر بر ممنوعیت سپرده گذاری توسط دستگاه های اجرایی به طور عجیبی رئیس یکی از قوای دیگر هیئت رئیسه را فراخواند و به تصویب این تبصره در کمیسیون تلفیق اعتراض کرد. اتفاقی بسیار عجیب که مغایرت با اصل تفکیک قوا دارد.

 

وی ادامه داد: بعد از فرآیند تصویب تبصره نیز مداخلاتی صورت گرفت و نهایتا به صورت خیلی عجیب متن ابلاغ شده قانون بودجه 96 با متن مصوب مجلس مغایرت دارد. به طور مشخص قسمت صدر بند 2 تبصره 21 حذف شده اما این قسمت در مجلس به تصویب رسیده بود.

 

صادقی در ادامه گفت: با توجه به این نقیصه ها مجلس در در جه اول باید در مواجه با این چالش ها روش کار خود را اصلاح کند و نظارت های لازم را نیز داشته باشد.

 

این عضو فراکسیون امید در بخش دیگری از نطق خود با تبریک ولادت امام علی(ع)، امیرالمومنین را الگوی فداکاری برای استواری مکتب، بردباری برای حفظ وحدت و زمامداری برای اجرای عدالت دانست و گفت: امیدوارم در سال جدید نظام جمهوری اسلامی سالی پر از موفقیت به ویژه در برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو داشته باشد. ان‌شاءالله این دو انتخابات به صورت عادلانه، رقابتی و با نهایت دقت و سلامت برگزار شود و در همه فرآیندهای انتخابات اعم از فرآیندهای اجرایی و نظارتی مر قانون رعایت شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که همه نامزدها از امکانات برابر در تبلیغات به ویژه در بهره برداری از دستگاه های عمومی و دولتی نظیر صدا و سیما مطابق سیاست های کلی نظام برخوردار باشند و عدالت و دقت رعایت شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------