آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

گاردین: پیروز رقابت تن به تن روحانی و رئیسی، چه کسی خواهد بود؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,روحانی و رئیسی

گاردین: پیروز رقابت تن به تن روحانی و رئیسی، چه کسی خواهد بود؟ / روحانی نسبت به رئیسی، از محبوبیت بیشتری برخوردار است / تنور انتخابات ایران با ورود رئیسی داغ شد

با ورود روحانی صاحب قدرت و نفوذ ایرانی به رقابت های انتخاباتی ایران چالشی برای رییس جمهور میانه رو حسن روحانی بوجود خواهد آمد و تنور انتخابات داغ تر خواهد شد. 

  گاردین نوشت: با ورود روحانی صاحب قدرت و نفوذ ایرانی به رقابت های انتخاباتی ایران چالشی برای رییس جمهور میانه رو حسن روحانی بوجود خواهد آمد و تنور انتخابات داغ تر خواهد شد.

 

به گزارش «انتخاب»؛ مهلت رسمی ثبت نام انتخابات از روز سه شنبه آغاز خواهد شد اما ابراهیم رییسی، با اعلام ورود غیر منتظره اش به رقابت های انتخاباتی بازی را هیجان انگیزتر کرده است.

 

او در بیانیه ای که روز یکشنبه صادر کرده گفته برای پذیرش این سمت بی میل بوده اما زمانی که به این نتیحه رسیده که این یک تکلیف شرعی و انقلابی است تصمیم به ورود به انتخابات گرفته است.

 

همه اخلاف روحانی پیش از او ریاست جمهوری های دو دوره ای بوده اند و این در قانون اساسی ایران امری پذیرفته شده است اما کاندیداتوری رییسی نشان دهنده این است که رییس جمهور کنونی ایران قرار نیست رقابت آسانی را در پیش رو داشته باشد.

 

در بیانیه رییسی، او گفته من به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم هستم. انقلاب اسلامی چهار دهه عمر کرده در حالی که دستاوردها و پیشرفت هایی داشتیم مردم هنوز از مشکلات مزمن ساختاری و سو مدیریتی که دوات را از پاسخگویی به نیازهای مردم و رسیدن به اهداف اساسی کشور باز داشته است رنج می برند. آیا ما نمیتوانیم این مشکلات نظیر بیکاری و رکود و موانع تجارت را رفع کنیم؟ من عمیقا ایمان دارم که ما میتوانیم تغییر ایجاد کنیم.

 

گروهی از اصولگرایان ایران تحت چتر جبهه مردمی انقلاب اسلامی یا جمنا دور هم جمع شده اند و هفته گذشته لیستی از کاندیداهای اختمالی خود را منتشر کردند رییسی در این لیست بیشترین رای را به خود اختصاص داد. این لیست شامل شهردار تهران محمد باقر قالیباف نیز می شود. انتظار می رود همه این نامزدهای احتمالی در صورت اجماع بر سر یکی از کاندیداها به نقع او کناره گیری کنند.

 

در عین حال رییس جمهور تندروی سابق ایران محمود احمدی نژاد توصیه به عدم شرکت در انتخابات شده است . او حمایت خود را از حمید بقایی معاون سابق خود اعلام کرده . بقایی در سال ۲۰۱۵ بازداشت شد اما جرم او مشخص نیست. معلوم نیست اصلا آیا او اجازه کاندیداتوری خواهد داشت یا نه. 

 

اصلاح طلبان در سالهای اخیر در حاشیه قرار داشتند . اینها انتظار دارند روحانی بار دیگر رای بیاورد. 

 

برخی از اصلاح طلبان بر این باورند که در کنار روحانی باید یک کاندیدای کمکی نیز مطرح شود که در صورت رد صلاحیت روحانی یا عدم موفقیتش در جلب آرا بتوانند روی این کاندیدا سرمایه گذاری کنند. منابع آگاه گفته اند که روحانی با این ایده مخالف است.

 

رییسی ۵۶ساله تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده دارد. به نظر می رسد، روحانی در یک رقابت تن به تن  با رییسی با محبوبیت بیشتر مواجه خواهد بود و شکست نخواهد خورد. با این حال برخی تحلیلگران می گویند رئیسی برای یک شکست ساده به میدان نیامده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------