آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور : برای حضور روحانی در انتخابات نیازی به دلیل نیست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , معاون پارلمانی رئیس‌جمهور

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از زمان ثبت‌نام حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری (معاون پارلمانی رئیس‌جمهور) در پاسخ به این سوال که"آقای روحانی چه زمانی برای ثبت‌نام می‌آیند؟" گفت: من معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هستم و شما باید این سوال را خودشان بپرسید. من از ایشان نپرسیده‌ام کی برای ثبت‌نام می‌آیند. منتهی برای نیامدن باید دلیل آورد؛ برای آمدن نیازی به دلیل نیست. رویه هم همیشه به این صورت بوده که روسای جمهور بعد از دور اول‌شان برای دور دوم نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

 

او در پاسخ به سوال دیگری با این مضمون که"آیا آقای شریتمداری الان رئیس ستاد انتخابات هستند؟" گفت: آقای شریعتمداری چند جلسه است که در جلسه هیات دولت شرکت نمی‌کند و من ایشان را که همیشه کنارم می‌نشیند؛ نمی‌بینم. من از ایشان در این مورد سوالی نپرسیده‌ام. دولت، دولت قانونمداری است و رئیس دولت نیز یک حقوقدان است و قاعدتا باید فعالیت‌ها همگی قانونی باشد و تاکید رئیس‌جمهور نیز بر همین موضوع است تا کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند رعایت مُر قانون را کنند.

 

امیری همچنین در پاسخ به این سوال که"با توجه به توصیه‌هایی که رهبری به احمدی نژاد داشتند فکر می‌کردید ایشان در انتخابات شرکت کند؟" گفت: قطعا سفارشات مقام معظم رهبری برای همه لازم‌الاجرا است. بنابر این همه ما که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنیم ساختار قانون اساسی را باید قبول داشته باشیم. اصل ولایت فقیه یک واقعیت است که علاوه بر آموزه‌های دینی، در قانون اساسی نیز تصریح شده است.

 

لذا هر کسی که می‌خواهد در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت بپذیرد و در این ساختار کار کند، باید قاعدتا کلیه اصول قانون اساسی را هم قبول داشته باشد و با این ساختاری که وجود دارد، خودش را تطبیق بدهد. بنابر این در چنین ساختاری تبعیت از ولایت فقیه یک اصل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------