آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

سخنگوی شورای نگهبان: صلاحیت‌ بسیاری از داوطلبان ریاست‌جمهوری احراز نمی‌شود/ اینجا جشنواره نیست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد از فردا روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد.

 به گزارش خبرآنلاین عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و عضو هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، در حین بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: روند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بسیار خوب بود. دوستان وزارت کشور امکانات خوبی را فراهم کردند و مشکل خاصی را مشاهده نکردیم. دوستان شورای نگهبان نیز از همان روز اول حضور و نظارت خوبی را بر روند ثبت نام نامزدها دارند.

 

وی درباره آمار احراز صلاحیت نامزدها در این لحظه گفت: آماری نداریم چون شورای نگهبان جلسه ای تشکیل نداده است ولی قطعا با توجه به شرایط مندرج در اصل 115 قانون اساسی خیلی از کسانی که ثبت نام کردند صلاحیت شان احراز نخواهد شد. جلسات بررسی صلاحیت ها از فردا آغاز می شود.

 

کدخدایی با بیان اینکه این حجمی و اشتیاقی که در ثبت‌نام‌ها وجود دارد باید اشتیاق واقعی باشد، گفت: فکر نکنیم که اینجا جشنواره ثبت‌نام است به هر حال پست ریاست جمهوری طبق قانون اساسی مقام دوم کشور است و نیازمند سوابق مدریتی بالا است.

 

وی تاکید کرد: قانون اساسی قوانین آن را به خوبی ترسیم کرده که فرد از رجل مذهبی و سیاسی باشد، رجل مذهبی و سیاسی یک امر بسیار ارزشمندی است که باید به آن توجه کنیم این نباشد که بیاییم و صرفا یک ثبت‌نام انجام دهیم. البته قبول داریم قوانین و مقررات ما هم در این زمینه قوانین خیلی خوبی نیست و حداقلی است.

 

عضو شورای نگهبات درباره اینکه آیا تعریف جدیدی از رجل سیاسی ارایه می‌شود گفت: در جلساتی که برای بررسی صلاحیت کاندیداها تشکیل می‌شود راجع به ین موضوع تصمیم گرفته خواهد شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------