آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

تاجگردون: روحانی «برای ایران» آمده تا برنامه‎هایش را در دور دوم تکمیل کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , تاجگردون

یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس با اشاره به فرصت محدود چهارساله ریاست جمهوری، این مهلت را برای اجرای برنامه‎های اعلامی کافی ندانست.

 غلامرضا تاجگردون عضو فراکسیون امید در گفت و گو با خبرآنلاين، با اشاره به شعار انتخاباتي «برای ایران آمده‎ام» حجت الاسلام حسن روحانی که هنگام ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به کار برد، گفت: معتقدم یک رئیس جمهور برای عملیاتی کردن برنامه‎هایش با محدودیت‎هایی در فرایندهای اجرایی و قانونگذاری مواجه است. قطعا یک رئیس جمهور نمی‌تواند در یک دوره چهار ساله به تمامي برنامه‎های خود را در حوزه‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست خارجی و اقتصادی جامه عمل بپوشاند.

 

وي با بيان اينکه روساي جمهور پس از آنکه مسئولیت دستگاه اجرایی کشور را به عهده می‎گیرند با برنامه‎های از قبل تدوین شده‎اي همچون برنامه‎هاي توسعه مواجه می شوند که از سوي دولت قبل تدوین شده است، ادامه داد: آنها در واقع برنامه‎ای را باید اجرا کنند که برنامه خودشان نیست. اگر هم بخواهند متناسب با وضعیت موجود برنامه‌ای تدوین کنند که در چهار سال عمر دولت اولشان نمی توانند آن را به اجرا برسانند. بنابراین روسای جمهور، مردم و نظام همگي به آن سمت می روند که یک رئیس جمهور دو دوره امکان حضور داشته باشد تا بتواند برنامه هایش را به عملیاتی و محقق کند.

 

تاجگردون افزود: به همین دلیل یک رئیس جمهور در چهار سال اول دوره مسئوليتش قابل نقد است؛ خوب هم می شود نقدش کرد چون برنامه اش را نتوانسته پیاده کند.

 

به گفته اين نماينده اصلاح طلب دو راه پيش رو خواهد بود. نخست آنکه دوره ریاست جمهوری طولانی‌تر شود و مثلا با اصلاح قوانين دوره ریاست جمهوری دو دوره‎ای در نظر گرفته شود. یا آنکه تقویم تدوین برنامه توسعه‌ای کشور جا به جا شود تا فرصت تدوين و اجراي آن به روسای جمهور اعطا شود تا بهتر عمل کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------