آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

خبرگزاری فرانسه 6 نامزد نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را معرفی کرد /شگفتی‌ساز دوازدهم چه کسی خواهد بود؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انتخابات

6 گزینه نهایی از سوی خبرگزاری فرانسه برای حضور در رقابت های نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایران انتخاب شده است.

 خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی و معرفی شناخته شده ترین نامزدهای ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت هاست.

 

به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری فرانسه در ابتدای گزارش خود می نویسد: نام نویسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران که قرار است 19 ماه می آینده (29 اردیبهشت) برگزار شود با ثبت نام بیش از یک هزار و 600 نفر شنبه گذشته به پایان رسید.

 

انتظار می رود از این تعداد ثبت نام کننده تنها 6 نفر از سوی شورای نگهبان ایران برای شرکت در انتخابات تایید صلاحیت شوند. بیش از 130 زن نیز با وجود اینکه هیچ گاه اجازه حضور در این رقابت ها را پیدا نخواهند کرد درانتخابات ثبت نام کردند.

 

انتخابات های ایران همواره سرشار از شگفتی بوده است، خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش به بررسی آنچه اصلی ترین گزینه هایی که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند پرداخت.

 

رئیس جمهور حسن روحانی

 

هر رئیس جمهوری در ایران از سال 1980 دو دوره متوالی در قدرت حضور داشته است و روحانی برای کسب همراهی میانه روها و اصلاح طلبان هرکاری کرده است. از جمله باثبات کردن وضعیت اقتصادی و امضای توافق نامه هسته ای تاریخی با قدرت های جهانی که به برداشته شدن بسیاری از تحریم ها منجر شد و وعده تعامل با جامعه بین المللی.

 

اما بسیاری از ایرانیان بر این باور هستند که وعده های داده شده در نتیجه توافق هسته ای محقق نشده است. این در حالی است که اصولگرایان خواستار تقابل روحانی با با تحریم های جدید دولت دونالد ترامپ در آمریکا شده اند. روحانی عنوان کرده است که در مسائل بسیاری بهبود ایجاد شده است اما زمان بیشتری برای بهبود وضعیت اقتصادی نیاز دارد.

 

ابراهیم رئیسی و عواقب شکست در انتخابات

 

ابراهیم رئیسی، قاضی و روحانی 56 ساله تولیت آستان قدس رضوی در مشهد است. رئیسی تجربه کمی در عرصه سیاست دارد اما چندین دهه در قوه قضاییه ایران و سمت های پشت پرده حضور داشته است. سمت هایی چون دادستان کل کشور.

 

خبرگزاری فرانسه در ادامه با مطرح کردن ادعاها و گمانه زنی هایی درباره علت کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در این انتخابات می نویسد: شکست خودرن رئیسی در این انتخابات می تواند به جایگاه وی خدشه وارد کند. اکنون وی خود را نماینده فقرا در دوران رکودی اقتصادی معرفی کرده است.

 

محمود احمدی نژاد، کاندیداتوری به رغم توصیه رهبر ایران

 

رئیس جمهور تندرو سابق ایران در سال 2005 تا 2013 که با ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری همه را شوکه کرد. این ثبت نام علی رغم توصیه رهبر ایران که به احمدی نژاد گفته بودند حضور وی در انتخابات کشور را دو قطبی خواهد کرد صورت گرفت. اصولگرایان بر این باور هستند که ثبت نام احمدی نژاد در انتخابات خودکشی سیاسی بود. اما تحلیلگران بر این باور هستند که احمدی نژآد 61 ساله به اسانی به دنبال تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان قانون اساسی برای تاییدصلاحیت متحدش حمید بقایی در این انتخابات است.

 

یارانه نقدی احمدی نژاد و رفتارها و مواضعی که مطرح می کند وی را فردی قدرتمند در میان افراد تنگدست در ایران کرده است. مواضع احمدی نژاد در قبال غرب و سوء مدیریت اقتصادی وی ایران را به سمت نابودی برد. بسیاری از ایرانیان به طنز این موضوع را مطرح می کنند که آنها نسخه ایرانی دونالد ترامپ را تجربه کرده اند.

 

حمید بقایی، نامزد مستقل و سرباز ایران!

 

بقایی کسی است که پس از توصیه رهبر ایران به احمدی نژاد برای عدم حضور در انتخابات به عنوان نماینده وی در این انتخابات به شمار می رفت.

 

بقایی 48 ساله معاون امور اجرایی و رئیس بخش گردشگری در دوران دولت های احمدی نژاد بود. وی به دلایلی که هیچ گاه علنی نشد سال 2015به مدت 7 ماه در زندان انفرادی به سر می برد.بقایی اعلام کرده است که به عنوان یک نامزد مستقل در این انتخابات حضور دارد و خود را سرباز ایران خواند.

 

محمدباقر قالیباف، انتخاباتی تحت تاثیر املاک نجومی

 

گمانه زنی های بسیاری مبنی بر اینکه شهردار 55 ساله تهران امسال در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد وجود داشت اما در نهایت وی روز شنبه برای سومین بار در این انتخابات ثبت نام کرد.

 

قالیباف به عنوان فرمانده سابق جنگ، فرمانده سابق پلیس یک اصولگرای سرسخت است. وی در انتخابات پیشین در مقابل روحانی قرار گرفت و شکست خورد. بسیاری بر این باور هستند که کمپین انتخاباتی قالیباف تحت تاثیر فساد املاک نجومی در شهرداری تهران ضربه خواهد دید اما وی فرد با تجربه ای است و حامیان قدرتمندی دارد. وی وعده داده است که 5 میلیون شغل ایجاد کند و درآمد کشور را به 2 برابر افزایش دهد.

 

اسحاق جهانگیری، نامزد پوششی و انتظار برای انتخابات 1400

 

معاون اول و فرد مورد اعتماد حسن روحانی ورود تعجب آمیزی به رقابت های انتخاباتی ایران در ثانیه های آخر داشت. این گمانه زنی مطرح می شود که وی به عنوان نامزد پوششی برای اعتدال گرایان و اصلاح طلبان در صورت رد صلاحیت روحانی از سوی شورای نگهبان در انتخابات ثبت نام کرده است. جهانگیری، اصلاح طلب 60 ساله به دنبال ارتقای رزومه خود تا انتخابات ریاست جمهوری 2021 (1400) است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------