آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

حمله به هاشمی‌ها پس از عمل به وصیت آیت الله



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , خانواده هاشمی‌

 

مثل روز روشن بود وقتی آیت‌الله هاشمی که خود در آماج حملات و تخریب‌هاست و البته همچون سپری، از شدت برخی هجمه‌ها نسبت به فرزندان و خانواده‌اش نیز می‌کاهد، اگر روزی نباشد، وضعیت برای خاندان هاشمی از این که هست نیز بدتر و وخیم‌تر خواهد شد و عرصه بیش از همیشه برای حمله به فرزندان او مهیا می‌شود.

 

و معلوم بود که در راس همه خاندان هاشمی، پرحاشیه‌ترین‌ها مهدی هاشمی است. کسی که چه قبل از زندان رفتنش و چه بعد از آن، از منفورترین‌ها در نگاه جناح راست و دلواپسان به شمار می‌آمد. مهدی هاشمی از همان هنگام که برای وداع با پیکر پدر مرحومش از زندان مرخصی گرفت زیر ذره‌بین رسانه‌های اصولگرا بود، رسانه‌هایی که تمام تلاش‌شان را به کار بستند تا بگویند مرخصی مهدی هاشمی از زندان برای آخرین دیدار با پدرش بیشتر به بهانه‌ای شبیه می‌ماند تا مهر پدر و فرزندی!

 

این رسانه‌ها بیشتر از مسئولین نگران رعایت قانون بودند!! و به چوب خط انداختن برای پایان روزهای مرخصی مهدی هاشمی می‌پرداختند تا هر چه سریع‌تر او را پشت میله‌های زندان ببینند و نه در معابر شهر .

 

نگرانی جریان خاص از آزادی مهدی هاشمی در روزهای مرخصی‌اش تا حدی بود که وقتی او را در یک مغازه در حال خرید شکار کردند!! تصاویر بی‌کیفیت وی را در همان حال به کل ایران مخابره نمودند تا از این طریق بخواهند اثبات کنند که مهدی هاشمی از خاندان «از ما بهتران» است!! به جای آنکه در زندان باشد در حال خرید در سطح شهر و خوش‌گذرانی است!

 

باید خودش را در خانه هم حبس می‌کرد؟

انگار نه انگار که در ایام رهایی (حتی موقت از بند و سلول) این حق هر کسی است که بخواهد در خیابان مثل هر آدمی راه برود و یا از سوپرمارکتی خرید کند!! اما لابد رسانه‌ها و جریان سیاسی مخالف با آیت‌الله هاشمی توقع‌شان آن بوده که مهدی هاشمی باید در ایام مرخصی نیز خودش را در خانه حبس کند!

 

شانتاژ و فشار علیه مهدی هاشمی تا جایی بالا بود که جریان مخالف او تا زمانی که مرخصی وی به پایان رسید و به زندان برگشت آرام ننشستند.

 

جناح محافظه‌کار که پس از فوت آیت‌الله هاشمی عرصه را برای حمله به فرزندان و خانواده او مناسب می‌دید و می‌دانست که در نبود آیت‌الله نیازی به حفظ ظاهر و رعایت آن کمترین حرمت‌ها نیز نیست! تا توانست مهدی هاشمی را تخریب کرد و از راست و چپ، آزادی موقت اما قانونی او را حسودانه مورد عتاب قرار داد. ولی جالب اینجاست که این جریان هرگز دل‌شان از بازگشت دوباره مهدی هاشمی به اوین خنک نشد!

 

بلکه تیغ تیز حملات خود را به سایر اقوام خانواده هاشمی نیز نشانه رفته‌اند تا حالا که مهدی هاشمی در اوین است و بهانه و سوژه‌ای برای حمله به او و آقازاده خواندنش نیست، دست از سر سایر فرزندان و حتی همسر آیت الله نیز برندارند و آنها را هم زیر ذره بین خود قرار دهند تا در هر بزنگاهی و به هر بهانه‌ای تخریب کنند.

 

** امان از این لندن

درست مثل ماجرای این دو روزه .... ماجرای سفر به لندن فاطمه هاشمی و عفت مرعشی (همسر آیت الله) میدان را به دست عنودان خاندان هاشمی سپرده تا این بار، به فرنگ رفتن آقازاده‌های آیت الله را سوژه‌ای برای تخریب و حمله به خانواده او قرار دهند.

 

فقط کافی است به بخش‌هایی از نوع بیان این خبر از سوی برخی خبرگزاری‌های اصولگرا مثل تسنیم دقت شود: "عفت مرعشی و فاطمه هاشمی همسر و دختر ارشد آیت‌الله هاشمی از طریق فرودگاه امام خمینی(ره)، ایران را به‌ مقصد انگلیس ترک کردند. پیش‌تر نیز سفرهای خارجی فرزندان آیت‌الله هاشمی به آمریکا و لندن با واکنش‌های زیادی همراه شده بود. فائزه هاشمی در سال 92 به لندن سفر کرده و دلیل آن را شخصی دانسته بود. وی در سال 94 یعنی پیش از انتخابات مجلس دهم نیز به آمریکا سفر کرد. مهدی هاشمی رفسنجانی نیز دو ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم و پس از طرح اتهامات مالی و امنیتی، کشور را به ‌مقصد انگلیس ترک کرده بود. "

 

**مگر بقیه‌شان نیستند؟

در تک تک این جملات، نکوهش سفر به انگلیس این خانواده توی ذوق می‌زند، گویی از میان همه آقازاده‌ها تنها فرزندان هاشمی هستند که به اروپا رفت و آمد دارند! و باقی آقازاده‌ها قوت غالب‌شان خرمایی است و بر حصیری مندرس می‌نشینند و گذر عمر می‌کنند! و انگار فراموش کرده‌اند که چه بسیار کسانی از جریان خاص و دلواپسین، که فریادهای‌شان گوش فلک را کر می‌کند ولی فرزندانشان در یکی از همین کشورهای به قول خودشان خبیث در حال تحصیل و یا سرمایه‌گذاری‌اند!

 

اما مطمئنا "تم" به خارج رفتن خانواده هاشمی همیشه "تم" خوبی برای تخریب و «از ما بهتران» خواندن آنهاست.

 

اکنون پس از این هجمه‌ها، فاطمه هاشمی به ناچار درباره سفرش به لندن پاسخ داده است و در گفتگویی با ایسنا بیان داشته: "سفر اخیرم به لندن برای شرکت در جلسه سالانه هیئت مدیره بنیاد تالاسمی‌بود که طبق روال هر سالله موظف به شرکت در آن هستم."

 

فاطمه‌هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به مطالب منتشر شده اخیر در برخی خبرگزاری‌ها در زمینه سفر وی و مادرش به انگلیس، گفت:" من از حدود بیست سال قبل به علت فعالیت در حوزه بیماریهای خاص، عضو هیئت مدیره بنیاد تالاسمی‌و موظف به شرکت در جلسه سالانه هیئت مدیره این بنیاد که امسال در لندن برگزار می‌شود، هستم."

وی ادامه داد: روز گذشته در حالیکه هنوز در هواپیما بودم، رسانه‌های تخریبگر به واسطه کینه‌ای که از آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته‌اند و ساللها توهین و تهمت و هتاکی به ایشان نتوانست به آنان آرامش دهد، پس از رحلت آیت الله هاشمی نیز در پی تخریب و تهمت به خانواده ایشان هستند، و در حالی که روزانه سفرهای کاری زیادی توسط افراد صورت می‌گیرد، سفر کاری من را وارونه جلوه دادند."

 

فاطمه هاشمی در توضیح علت همراهی مادرش با وی در این سفر، اظهار کرد:" در این سفر، مادرم را که سال گذشته عمل جراحی سنگین و ناگهانی را متحمل شد، جهت کنترل مراحل درمان به همراه بردم." فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه برای این سفر هیچ گونه هزینه‌ای از بیت‌المال نشده است، گفت: "اینکه دلواپسان چگونه می‌توانند اینگونه در مسائل خصوصی افراد وارد شوند، با انتشار این خبر، خطرات امنیتی برای خانواده آیت‌الله هاشمی ایجاد کنند، در موضوع سفری که هیچگونه هزینه‌ای از بیت‌المال نمی‌شود، دخالت کنند و در برابر هزاران مورد از خودشان به گونه‌ای دیگر عمل کنند، موضوعی است که آن را به وجدان افکار عمومی‌و روز قیامت می‌گذاریم، گرچه انتظار مردم از مسئولان، آن است که در برابر این اقدامات سازمان یافته، بی‌تفاوت نباشند."

 

**درس عبرتی که نگرفتند

صحبت‌های فاطمه هاشمی از چند زاویه قابل بحث است؛ نخست اینکه او در قالب ریاست بنیاد بیماری‌های خاص، تا پیش از این سفر نیز بارها به دلیل مسائل کاری به لندن رفته است، در حالیکه این بار به دلیل فقدان آیت‌الله، از قرار معلوم گردن او از مو باریک‌تر شده که این سفر اخیرش با چنین هجمه‌هایی روبه‌رو شده است. از طرف دیگر آنکه رسانه‌ها آنقدر از نام هاشمی می‌ترسند که گویا همسر بیمار او عفت مرعشی را نیز یک خطر توصیف می‌کنند تا حدی که سفر درمانی وی را اینگونه مورد شماتت قرار می‌دهند.

 

به نظر می‌آید حتی آن خیل عظیم جمعیت مردمی‌که در روز تشییع پیکر آیت الله هاشمی آمدند و تمام هجمه‌های این چند ساله علیه هاشمی را به هیچ شمردند و برعکس، اگر محبوبیتی بوده در همین چند سال اخیر بر آیت‌الله افزون شده است و مردم از این مخالفان فاصله گرفتند! درس عبرتی برای دشمنان هاشمی نشده است و از همین روست که هنوز هم دشمنان، پس از فوتش نیز برخلاف امواج آب و نظرات مردمی‌شنا می‌کنند و می‌خواهند اهانت و تخریب‌های او را با هدف قرار دادن خانواده اش تداوم بخشند!

 

چرا که آنها به نیکی می‌دانند که رحلت آیت الله، به معنای مر گ او نیست که اگر بود، امروز وصیت او درباره انتخابات اینگونه دقیق و مو به مو اجرا نمی‌شد. فراموش نکنیم جریان راست درست زمانی سفر انگلیس خاندان هاشمی را دستاویزی برای هجمه‌های جدید به هاشمی ها انتخاب کرد که اسحاق جهانگیری کاندیدای حمایتی و پوششی حسن روحانی به تاسی از سفارش آیت الله‌هاشمی، در انتخابات 96 نام نویسی کرد و همین حضور و ظهور جهانگیری برای یاری به حسن روحانی در انتخابات و گوش به فرمانی به وصایای هاشمی است که بیش از پیش نشان می‌دهد، هنوز هم هاشمی ها حتی پس از فوت آیت الله در جریان سیاسی کشور نقش اول را بازی می‌کنند و همین نقش پررنگ است که جناح محافظه کار را اینگونه بر آشفته ساخته تا حملات خود به خاندان هاشمی را از سر بگیرند. که اگر این تاثیرگذاری هاشمی نبود شاید اندکی خاندان هاشمی آسوده تر در فراق آیت الله می‌زیست .

مثل اینکه از این پس خاندان هاشمی نه حق خرید از مغازه‌ای را دارد و نه سفر به خارج از کشور تا مبادا به جرم آقازاده بودن، ترور شخصیت شوند. حال آنکه همان دلواپسینی که اینگونه سنگ بیت‌المال را بر سینه می‌زنند و واعظانه سخن می‌گویند "چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند".

 

 اخبار  سیاسی  - آفتاب یزد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------