آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رییس جمهور : وسوسه‌های اقتصادی نیروهای مسلح را از اهداف بلند دور می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رییس جمهور

رییس جمهور کشورمان با تأکید بر لزوم توجه نیروهای مسلح به توصیه امام (ره) و تأکیدات رهبری برای عدم ورود به بازی‌های سیاسی اظهار کرد: ورودی نیروهای مسلح به وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها را از اهداف بلند خود دور کند.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش که به مناسبت سی و نهمین سالروز ارتش در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد،‌ اظهار کرد: ارتش به معنای یادآوری ایثار و فداکاری دلاورمردان ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری آنها از مرزوبوم کشور در قریب به 30 سال پس از دوران دفاع مقدس است.

 

وی با تأکید بر اینکه از ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بعد از انقلاب اسلامی در تاریخ ایران و جهان در منطقه به نیکی و عظمت یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: نام برخی از ارتش‌های دنیا یادآور دخالت در امور کشورهای دیگر، نسل‌کشی، حمایت از تروریسم، کودتا و بی‌احترامی به نظر ملت و قانون است، اما نام ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور نظم و انضباط و ایمان ودفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون و منافع و مصالح ملی است.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه ارتش آزمون خود را در هشت سال دفاع مقدس پس داده است، تأکید کرد: هیچ عملیات بزرگی در هشت سال دفاع مقدس وجود ندارد که با پرواز هواپیماهای نیروی هوایی همراه نباشد؛ هیچ عملیات بزرگی مشاهده نمی‌شود مگر آنکه هفته‌ها قبل از عملیات شاهد پروازهای RF4 در آن منطقه نبوده باشیم و با تحقیق‌های عملیاتی این نوع هواپیماها طرح‌های نظامی عملیاتی ما تکمیل نشده باشد. در طول هشت سال دفاع مقدس هیچ عملیات نظامی وجود نداشت که در آن شاهد پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی و توپخانه و زرهی نیروی زمینی و هوانیروز ارتش در کنار رزمندگان نباشیم.

 

روحانی با تأکید بر اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس همواره شاهد وحدت میان ارتش، سپاه، بسیح و نیروی انتظامی بوده‌ایم، گفت: بر اساس قانون اساسی ارتش وظیفه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و ایثار به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

 

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری در بخش‌هایی از صحبت‌های خود با اشاره به قدرت نیروی مسلح کشورمان، گفت: امروز نیروهای چهارگانه ارتش در میان سپاه پاسداران قدرتمند، ‌بسیج دلاور و نیروی انتظامی دارای قدرت نظامی هوشمندی هستند که با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست. هر روز نیروهای مسلح وضعیت دفاعی ما در میدان‌ها و شرایط جدید را با تجهیزات و ابتکاراتی نو قدرتمندتر از گذشته می‌سازند.

 

روحانی با بیان اینکه طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم بنیه دفاعی کشور 145 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: دولت یازدهم مفتخر است که از روز نخست یکی از اهداف بلند خود را تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است بر اساس آمار در دولت یازدهم نسبت به آغاز دولت بنیه دفاعی کشور با 145 درصد رشد مواجه بوده‌اند.

 

وی همچنین با اشاره به تحویل سامانه S300 به طور کامل به ایران، اظهار کرد: دولت یازدهم افتخار دارد که پس از سال‌ها فراز و نشیب یکی از تجهیزات مهم دفاع هوایی کشور را در این دوران به داخل کشور مستقل و در اختیار نیروهای مسلح قرار داده است. دولت همچنین افتخار دارد که از لحاظ تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیروهای مسلح در سه و نیم سال گذشته به اندازه 10 سال قبل از آن گام برداشته است.

 

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز آمادگی نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری بیشتر است . نیروهای مسلح ما امروز تهدیدی برای دیگران نخواهند بود و نخستین گامشان تشویق به برخورد نظامی با کشورهای دیگر نیست؛ حرکت ما دوری از برخورد و تنش است اما در عین حال نیز همواره باید هوشیاری خود را در برابر توطئه دیگران حفظ کنیم و بازدارندگی خود را روز به روز افزایش دهیم.

 

روحانی خطاب به همسایه‌های ایران تأکید کرد: همسایگان ما می‌توانند مطمئن باشند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت دفاع از منطقه حساس و مهم خاورمیانه هستند. کشورهای دیگر می‌توانند به نیروهای مسلح ما اطمینان داشته باشند که قدرت دفاعی کشور ما تدافعی و بازدارنده است و تهاجمی نیست.

 

رییس جمهوری افزود: ما همواره نشان داده‌ایم که در برابر تجاوز بیگانه در عین حال چقدر سخت و قاطعانه عمل می‌کنیم.

 

به گزارش ایسنا، روحانی در بخش‌های دیگر صحبت‌های خود به بیان ویژگی‌های ارتش و نیروهای مسلح کشورمان پرداخت و ایمان و انگیزه الهی، ارتباط با مردم و داشتن فرماندهی مقتدر و عشق به فرماندهی کل قوا را از جمله این ویژگی‌ها برشمرد.

 

روحانی با تأکید بر اینکه صلاح و سداد نیروهای مسلح ما ، اجرای توصیه و وصیت امام خمینی (ره) و تأکیدات رهبری انقلاب مبنی بر اینکه نیروهای مسلح باید از بازی‌های سیاسی به دور باشند است، اظهار کرد: هر مقدار که فاصله نیروهای مسلح ما از سیاست و سیاسی بازی دورتر باشد آن نیروی مسلح قدرتمندتر و ملت در کنار آن خواهند بود.

 

رییس جمهور کشورمان در ادامه گفت: ارتش در طول سی سال پس از دفاع مقدس و همچنین سایر نیروهای مسلح به این وصیت امام (ره) و تأکید رهبری عمل کرده‌اند و این برای ما بسیار مهم است.

 

روحانی همچنین با بیان اینکه نیروهای مسلح و ارتش بر اساس اصل 147 قانون اساسی باید در زمینه‌های امدادی، آموزشی و تولیدی و همچنین جهاد سازندگی به شرط آنکه به قدرت آنها لطمه‌ای وارد نشود به دولت کمک کنند، تأکید کرد: در عین حال ورود نیروهای مسلح به وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها را از هدف‌های بلند دور کند.

 

روحانی اظهار کرد: امیدواریم با وحدت و اتحاد نیروهای مسلح و اجرای دستورات دینی فرمانده کل قوا هر روز شاهد وحدت و اقتدار بیشتری میان نیروهای مسلح باشیم و در همه جا مردم بتوانند در کنار نیروهای مسلح احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------