آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

رئیسی: کرامت یک قرارداد ملی نیست که مردم در این قرارداد احساس عزت نداشته باشند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیسی

 

رئیسی: کرامت یک قرارداد ملی نیست که مردم در این قرارداد احساس عزت نداشته باشند / تغییر در مدیریت اجرایی کشور به نفع مردم است / می‌گویند من رقیب زید و عمر هستم اما من رقیب ناکارامدی ام

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی طی سخنانی عنوان کرد رقیب فرد خاصی در انتخابات نیست و رقیب وی «بیکاری، ناکارآمدی، فقر و حجم بالای کارهای انجام نشده در کشور» است.

به گزارش انتخاب ؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در جمع گروهی از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و دانشگاهیان کشور با اشاره به برداشت های مختلف از ریشه مشکلات اقتصادی کشور گفت:  اقتصاد کشور با مشکلات بزرگی مواجه است که برخی آن را ناشی از ساختارها، برخی ناشی از ضعف مدیریت و برخی نیز ناشی از تحریم و تهدیدهای خارجی می‌دانند. برخی از دولت‌ها پیش از ‌آغاز کار بسیاری از مشکلات را ناشی از ضعف مدیریت تلقی می‌کردند، اما وقتی کار خود را آغاز کردند، عیوب را ناشی از مشکل سوم یعنی تحریم‌ها دانستند. درصورتیکه اگر اقتصاد ضعیف نداشته باشیم، هم ساختارها اصلاح می‌شود و هم مقابل تحریم‌ها و تهدیدها مقاوم می‌شویم و هم در کسب و کار مردم رونق ایجاد خواهد شد. در این راه مدیریت قوی اقتصادی حرف اول را می‌زند.

 

رئیسی در ادامه افزود: چرا نباید شاخص‌های اقتصادی کشور مورد قبول مردم و کارشناسان باشد؟ دولت‌ها با سلایق مختلف می‌آیند. نفت را که سرمایه مردم است با قیمت‌های مختلف می‌فروشند. اما با وجود تفاوت در سلایق، مدیریت و درآمدها همچنان می‌بینیم که وضعیت مورد قبول مردم نیست. متاسفانه بهره‌وری، رشد اقتصادی، افزایش تولید، رفع مسأله بیکاری و ایجاد اشتغال شاخص‌های قابل قبولی ندارد.

 

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همه سازوکارهای کشور باید به سمت کارآفرینی برود.بسیاری از مشکلات به دست جوانان توانمند و کارآفرین قابل حل است. مشکلات با بخشنامه، آیین‌نامه و دستورالعمل حمایت از کارآفرینی قابل حل نیست؛ بلکه باید همه سازوکارهای کشور به سمت کارآفرینی باشد و دانشگاه و فرهنگ ما نیز در جهت حمایت از این عرصه حرکت کند. برخی می‌گویند من رقیب زید و عمر هستم. اما من رقیب بیکاری، ناکارآمدی، فقر و حجم بالای کارهای انجام نشده در کشور هستم.

 

وی گفت: متاسفانه امروز درحوزه‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی شاهدیم که به توصیه‌های امام(ره) و رهبر انقلاب عمل نشده و بسیاری از حوزه های زندگی و معیشت مردم، رفاه اجتماعی و کرامت مردم دچار آسیب شده است. حل این مسائل جز با همکاری همه مردم و دلدادگان انقلاب امکان ندارد.

 

رئیسی یادآور شد: اصولگرا و اصلاح‌طلبی که در خط امام با نگاه امام و با دغدغه امام به رشد و تعالی کشور فکر می‌کنند و به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهند، می‌توانند در عرصه کشور فعال باشند.

 

وی افزود: ما معتقدیم در شرایط فعلی می‌تواند یک تغییر به نفع مردم و ارزشهای انقلاب صورت بگیرد. گام اول این تغییر در مدیریت اجرایی کشور است. سید ابراهیم رئیسی گفت: ما به‌دنبال تشکیل دولتی هستیم که کرامت یک فرد در همه شئونات جامعه رعایت شود. کرامت یک انسان این نیست که روزها به دنبال شغل بگردد و شب خجالت‌زده به خانه برگردد. در عین حال کرامت یک قرارداد ملی هم نیست که مردم در این قرارداد احساس عزت نداشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------