آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

برخی اصولگرایان پروژه کناره‌گیری رییسی به نفع قالیباف را پیگیری می‌کنند/ احمدی‌نژاد با تهیه یک لیست در انتخابات شوراها وزن خود را محک بزند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سیدمصطفی تاج‌زاده

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: حضور رئیسی انتخابات را گرمتر و باشکوه‌تر می‌کند اما اثری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت و آقای روحانی هم به دلیل عملکرد، هم به دلیل بحرانی بودن شرایط و هم به دلیل ضعف رقبا می‌تواند پیروز قاطع انتخابات باشد.

سیدمصطفی تاج‌زاده در گفت‌وگو با  ایلنا، درخصوص دلایل ثبت نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای احمدی‌نژاد در این تصور به سر می‌برد که محبوب قلوب ملت ایران است و در نتیجه اگر در انتخاباتی حضور نداشته باشد، آن انتخابات از رونق کافی و حتی لازم برخوردار بهره‌مند نیست. 

 

دوگانه روحانی - رئیسی افراد را برای حضور در انتخابات مجاب می‌کند 

 

او با بیان اینکه آنچه در دو ماه گذشته در عرصه رقابت‌های انتخاباتی در ایران مشاهده شده است، انتخاباتی نسبتا با شکوه را در چشم‌انداز ایرانیان ترسیم کرده است، اظهار داشت: دوگانه روحانی - رئیسی به اندازه کافی افراد را برای حضور در پای صندوق‌های آرا مجاب می‌کند تا به یکی از این دو نامزد، رای بدهند. 

 

روحانی با فاصله بسیار پیروز انتخابات ریاست جمهوری می‌شود 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه به باور من، حسن روحانی با فاصله بسیاری این انتخابات را پشت سر خواهد گذشت و پیروز انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، تصریح کرد: احمدی‌نژاد در این انتخابات احساس می‌کرد که اگر حضور نداشته باشد، از صحنه سیاسی ایران به طور کامل حذف می‌شود و اکثریت قاطع جامعه بی‌توجه به او مسیر خود را دنبال می‌کنند؛ بنابراین او ابتدا حمید بقایی را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد و سپس با ثبت نام در انتخابات، رسما وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شد. 

 

احمدی‌نژاد با مظلوم‌نمایی از پاسخگویی درباره عملکردش طفره می‌رود 

 

تاج‌زاده با بیان اینکه احمدی‌نژاد با این تحلیل که اگر تایید صلاحیت شود، می‌تواند انتخابات را سه قطبی کند، خاطرنشان کرد: با ردصلاحیت احمدی‌نژاد، او مدعی می‌شود من اگر در صحنه انتخابات حضور داشتم، می‌توانستم به تنهایی اکثریت آرای ملت را کسب کنم و به این ترتیب، با مظلوم‌نمایی از پاسخگویی درباره عملکردش در دوران هشت‌ ساله خود طفره رود. 

 

احمدی‌نژاد از فهرستی حمایت نمی‌کند چون می‌داند با شکست روبه‌رو می‌شود 

 

او با ارائه پیشنهادی به احمدی‌نژاد ابراز داشت: برای آنکه صداقت آقای احمدی‌نژاد روشن و میزان پایگاه مردمی او مشخص شود، من پیشنهاد می‌کنم صرف‌نظر از رد یا تایید صلاحیت او توسط شورای نگهبان، احمدی‌نژاد همانند آقای خاتمی از فهرست مشخصی در انتخابات شوراهای شهر در تهران و شهرهای بزرگ اعلام حمایت کند و با «تکرار» از مردم بخواهند که به آنها رای بدهند تا پس از پایان انتخابات و مشخص شدن نتایج انتخابات مشخص شود که چند درصد ایرانیان دعوت او را پاسخ گفته‌اند و به فهرست مدنظر او رای داده‌اند. 

 

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: تصور من این است که احمدی‌نژاد چنین کاری را برای انتخابات شوراها انجام نمی‌دهد چون او می‌داند با شکست قابل توجهی روبه‌رو می‌شود. 

 

عدم حضور احمدی‌نژاد تاثیری در صحنه آرایش‌های انتخاباتی ایجاد نمی‌کند 

 

تاج‌زاده با بیان اینکه من از حق کاندیداتوری هر فردی که از استقلال ایران معتقد است و از یکپارچگی ملی و سرزمینی آن حمایت می‌کند و با طرد روش‌های خشونت‌بار، حاضر است در چارچوب قانون فعالیت کند، دفاع می‌کنم، عنوان کرد: حضور یا عدم حضور احمدی‌نژاد و بقایی در صحنه انتخابات هیچ تاثیر جدی در صحنه آرایش‌های انتخاباتی ایجاد نمی‌کند و همچنان مردم باید به این سوال پاسخ بدهند که به روحانی رای می‌دهند یا رقبای انتخاباتی او یعنی رئیسی و قالیباف.

 

رئیسی جز کلی‌گویی سخنی نگفته است 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا ابراهیم رئیسی از توانایی لازم برای به چالش کشیدن روحانی و حتی مغلوب ساختن وی برخودار است؟ بیان کرد: آقای رئیسی هنوز درباره مهمترین مسائل جامعه که مسائل اقتصادی است یعنی بیکاری، گرانی و ضرورت رونق اقتصاد ملی هیچ سخنی جز کلی‌گویی نگفته است. همچنین او درخصوص مسائل منطقه‌ای و سیاست خارجی هیچ اظهارنظر مشخص و روشنی نداشته است. 

 

رئیسی برای پیروزی در انتخابات کار دشوار و نشدنی در پیشرو دارد 

 

او با بیان اینکه ابراهیم رئیسی فاقد سابقه درخشانی در مدیریت اجرایی است، یادآور شد: عمده فعالیت رئیسی در قوه قضاییه بوده است که نقش داوری دارد تا اداره کشور. بنابراین رئیسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری کار بسیار دشوار و حتی نشدنی در پیشرو دارد تا بتواند اکثریت رای‌دهندگان ایرانی را مجاب کند که او می‌تواند ناخدای کشتی میهن در این دریای طوفانی خاورمیانه باشد. 

 

اصولگرایان از پیش شکست را پذیرفته‌اند 

 

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه رفتار و گفتار اصولگرایان بیانگر این است که از پیش شکست را پذیرفته‌اند و یک ماه مانده به انتخابات به دنبال آن هستند که مقصران این شکست را معرفی کنند، عنوان کرد: به این ادبیات نگاه کنید: وقتی سعید جلیلی انصراف داد، اطرافیان او گفتند که شما بیان کردید که شکست سال ۹۲ به دلیل نامزدی جلیلی بود. در این انتخابات جلیلی نیست ولی شکست‌تان را می‌خواهید به پای چه کسی بنویسید یا طرفداران قالیباف به شدت معتقد هستند که آرای او بسیار بیشتر از آقای رئیسی است و این رئیسی است که باید به نفع شهردار تهران کنار برود. 

 

سناریو اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات ۹۶ چیست؟ 

 

تاج‌زاده با اشاره به تحلیل انتخاباتی اصولگرایان گفت: تحلیل اصولگرایان در انتخابات پیشرو مبتنی بر این نظر است که آقای روحانی به تنهایی قادر به کسب ۵۰ درصد آرا در دوره نخست انتخابات ریاست جمهوری نیست و در نتیجه اگر آنها با چند نامزد در انتخابات حضور یابند، می‌توانند مانع پیروزی روحانی در دور نخست انتخابات شوند و دور دوم، به دلیل آنکه او رئیس جمهور است، بعید است که تغییر چندانی در سبد رای او ایجاد شود و در نهایت، هر کسی با روحانی به در مرحله دوم انتخابات برود، نامزد اصولگرایان می‌شود و به این ترتیب می‌توانند به نوعی دیگر تجربه انتخابات سال ۸۴ را تکرار کنند. 

 

اصلاح‌طلبان و دلسوزان به پیروزی روحانی کمک کنند

 

او تاکید کرد: ضرورت دارد اصلاح‌طلبان و همه دلسوزانی که معتقدند تداوم ریاست جمهوری آقای روحانی در شرایط حساس کنونی منطقه، روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا و مهمتر از همه، بحران‌هایی متعددی که به سوی ملت ایران هجوم آورده، ضروری و به سود ایران است، او را در همان مرحله نخست انتخابات، به پیروزی او کمک کنند. 

 

حضور رئیسی انتخابات را گرم و باشکوه‌تر می‌کند اما روحانی پیروز می‌شود 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه افرادی مانند رئیسی توانایی ایجاد یک قطب در برابر آقای روحانی را دارد اما به نظر من، توان پیروزی بر وی را ندارد، ابراز داشت: حضور رئیسی انتخابات را گرمتر و باشکوه‌تر می‌کند اما اثری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت و آقای روحانی هم به دلیل عملکرد، هم به دلیل بحرانی بودن شرایط و هم به دلیل ضعف رقبا می‌تواند پیروز قاطع انتخابات باشد. 

 

گفتنی است که این مصاحبه پیش از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گرفته شده است و بخشی دیگری از آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------