آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

انتقاد صریح میرسلیم از باهنر: به کار خود برسید، از قول من حرفی نزنید /موتلفه با جمنا اختلاف دارد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,میرسلیم

نامزد حزب موتلفه درانتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کسی جرات نمی‌کند تقاضای کناره گیری کند گفت: حزب موتلفه پیش از اینکه جمنا نامزدهای خودر ا معرفی کند من را معرفی کرده و پای تصمیم خود خواهد ایستاد.

به گزارش ایسنا، سید مصطفی میرسلیم صبح امروز در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا شما به نفع سایر نامزدهای اصولگرا کنار خواهید رفت، اظهار کرد:  نیت وهدف جمنا با موتلفه مشترک است اما سلایق ما باهم اختلاف دارد واین مردم هستند که باید انتخاب کنند کدام سلیقه مورد نطر آنهاست.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به گفته آقای باهنر قرار است شما در انتخابات کناره گیری کنید تصریح کرد: تصمیمات من باید از زبان من و موتلفه بیان شود و شخص  دیگری حق ندارد از قول ما حرفی بزند. باهنر خوب است به کارهای خودش برسد. ما آمادگی خود را برای خدمت به مردم اعلام کرده‌ایم و تا آخر ایستاده ایم.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا از انتخابات به نفع سایر اصولگرایان کناره گیری نمی کنید بیان کرد: مهمترین دلیل من برای حضور در انتخابات مشاهده حقوق مردم بر زمین است. ماکه با هم دشمنی نداریم میخواهیم گوی سبقت را برای خدمت رسانی به مردم از یکدیگر برباییم. مردم باید تشخیص دهند که چه کسی می تواند بهتر خدمت کند.ما به ائتلاف اعتقاد داریم ولی ائتلاف موقع وجا دارد و ما از همکاری اصولگرایان استفاده خواهیم کرد،ولی به هر حال در سلیقه دچار اختلاف هستیم.

 

میرسلیم در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر مرحوم عسگراولادی هم زنده بود تصمیم موتلفه برای رقابت با سایرا صولگرایان را قبول می‌کرد، گفت: من خودم واژه اصولگرایی را درست کردم زیرا کار ما مبتنی بر اصول است. حالا عده‌ای اصولگرایی ا به خود بسته‌اند در حالی که ما سرمنشأ اصولگرایی هستیم. اگر مرحوم عسگر اولادی نیز زنده بود از ما حمایت می‌کرد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا رونق بازار کار و تولید،‌ ایجاد اشتغال، مقابله با قاچاق و واردات بی‌رویه و فساد،‌ فاصله‌گیری از خام‌فروشی،‌رسیدگی به مناطق مرزی کمتر برخوردار، توجه به اقوام و مذاهب، تعامل دولت و مجلس، حل مشکل اشتغال و مسکن جوانان، بهره‌گیری از جوانان در دولت خود و ایجاد زمینه برای جذب سرمایه داخلی و خارجی را از برنامه‌های اصلی خود ذکر کرد.

 

وی همچنین درباره رابطه با اروپا و آمریکا نیز اظهار کرد: ما با همه کشورهای صلح‌دوست همکاری خواهیم کرد و بر مبنای حفظ استقلال و بدون خودباختگی مبادلات تجاری، فرهنگی و سیاسی قوی با کشورهای اروپایی خواهیم داشت، اما مخالف این هستیم که ایران بازار مصرف کالاهای خارجی شود. در مورد بهبود روابط با آمریکا نیز باید بگویم که این سوال را باید از خود آمریکایی‌ها بپرسید، زیرا تاکنون آنها هیچ اهتمامی برای به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران نداشته‌اند.

 

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز درباره همکاری این حزب با کشورهای کمونیستی، گفت: ما از جبهه‌ای که علیه آمریکا و روش‌های استکباری آنها شکل بگیرد استقبال می‌کنیم و در همین زمینه با کره شمالی، چین و ونزوئلا همکاری داریم.

 

وی در مورد برجام نیز خاطرنشان کرد: کوشش‌های فراوانی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شد تا حقانیت ملت ما برای همه مردم دنیا شناخته شود. اما متأسفانه آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور خود پایبندی به برجام نشان نداد. برجام برای ما یک معاهده‌ای است که جنبه بین‌المللی دارد و ما بیشتر از تعهدات خود به آن عمل کرده‌ایم. اکنون طرف مقابل باید پاسخگو باشد که چرا به تعهدات خود عمل نکرده است.

 

میرسلیم درباره دلایل ایجاد رکود در کشور گفت:‌ توجه دولت برای کنترل تورم بدون توجه به آثار منفی‌اش مثل ایجاد رکود و همچنین تحریم‌های خارجی و عدم آمادگی صنعت برای شرایط بحرانی از دلایل ایجاد رکود است. ما با تکیه بر نیروی جوان کشور و مدیرانی که خودباخته نباشند می‌توانیم این مشکل را حل کنیم.

 

وی درخصوص رشد اقتصادی کشور نیز اظهار کرد: از دولت تمجید می‌کنم که آرزوی خود را رسیدن به رشد 8 درصدی اعلام کرده است. اما عمده این رشد از درآمدهایی است که از فروش نفت حاصل می‌شود. من فروش نفت خام را سیاست خود نمی‌دانم و باید از خام‌فروشی فاصله بگیریم و از نفت و گاز به عنوان سرمایه استفاده کنیم.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه این نشست در پاسخ به این پرسش که مهمترین نقد به دولت را چه می‌دانید و سرسخت‌ترین رقیب شما در انتخابات چه کسی است،‌ تصریح کرد: دولت با این پیش‌فرض که می‌توان با غرب به توافق دست یافت راه‌حل آسانی برای اداره کشور برگزید، گویی با فروش نفت می‌شود کشور را اداره کرد. ولی چون این پیش فرض‌ها محقق نشد و تحریم‌ها لغو نشد،‌ دولت نتوانست به آنچه می‌خواهد دست پیدا کند. سوال من این است که دولت وقتی ذات آمریکا را می‌شناخت چرا گول آنها را خورد و چهار سال فرصت سوزی کرد. ما برونگرایی را نفی نمی‌کنیم اما نباید درونزایی را هم فراموش کنیم. همچنین برای این دولت مسایل آرمانی مطرح نبود.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ما در موتلفه اولین گروهی بودیم که با روحانی پس از انتخابش به عنوان رییس جمهور دیدار داشتیم و همواره نصایح لازم را به وی کرده‌ایم، افزود: ما به این دولت انتقاد داریم و دولت را رقیب خود دانسته و معتقدیم باقی ماندن این دولت برای چهار سال آینده به ضرر کشور است.

 

میرسلیم درباره برنامه خود برای یارانه‌ها نیز گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها باید درست اجرا شود، من اولویت را به محرومان می‌دهم و آنچه به محرومان می‌رسد بیشتر خواهد شد اما به یارانه تولید نیز توجه خواهم کرد.

 

وی در خصوص جهت‌گیری‌اش نسبت به سینما، هنر و فضای مجازی تصریح کرد: برای ارتقای فرهنگ، هنر و سینما کوشش می‌کنیم اما با بی‌بندوباری، ‌شلختگی هنری و ابتذال مخالفیم و از همه فرهنگ‌دوستان توقع داریم به ما یاری دهند. سینما و فرهنگ باید در جهت خدمت به مردم با حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و قانون اساسی باشد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی زمینه‌ای برای اطلاع‌رسانی است اما دارای آسیب‌هایی هم است. با تولیدات نرم‌افزاری مناسب توسط جوانان کشورمان باید به گونه‌ای اقدام کنیم که این آسیب‌ها را حل کنیم.

 

در ادامه خبرنگاری اینگونه پرسید که چرا روسای جمهور در ایران پس از اتمام دوره ریاست جمهوری خود به حاشیه می‌روند که میرسلیم در پاسخ گفت: من به مردم وعده داده‌ام که گرفتار خودکامگی نمی‌شوم. اینکه به جز آیت‌الله خامنه‌ای و شهید رجایی سایر روسای جمهور دچار خودکامگی شده‌اند به این دلیل بوده که مراقبت‌های حزبی از آنها انجام نشده است. من اگر رییس جمهور شوم یک فرد نخواهم بود بلکه یک حزب من را خواهد پایید تا از خطوط صحیح منحرف نشوم.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان درباره نامه خود در خصوص تخلفات شهردار تهران اظهار کرد: این در ذات من نهفته است که نمی‌توانم با تخلف کنار بیایم. موارد تخلفی زیادی پیش آمده که من آنها را پیگیری کرده‌ام. در این مورد به عنوان عضوی از مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را پیگیری کردم. در اسفند 93 به شهردار تهران گفتم که چه تخلفاتی در شهرداری‌های تهران انجام می‌شود که او گفت دست روی دل من نگذار که در شهرداری‌ها واویلا است. من معتقدم که برادر دست بجنبان و با تخلفات مقابله کن. ما نباید از این تذکرات ناراحت شویم، اگر من هم تخلفی انجام دادم باید به من تذکر داده شود. هر کسی که دچار تخلف شد باید آن را جبران کند نه اینکه با دروغ و تزویر عمل کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------