آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

عارف:حصر و ممنوع‌التصویری در شان این نظام نیست/ تخریب دستاوردهای دولت در تضاد با منافع ملی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , عارف

رییس فراکسیون امید گفت:‌ ایجاد حصر و ممنوع‌ التصویری در شان این نظام نیست و باعث هزینه‌های جبران ناپذیر شده است

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در نطق میان دستور امروز خود گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به منزله توانمندسازی کشور در عرصه تولید,اشتغال و رونق اقتصادی، نیازمند فراهم آوردن بسترهایی است که لازم است همه برای تحقق آن تلاش کنند .

 

هرچه‌زودتر گفت‌وگوی ملی در سطح کشور توسعه یابد

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه پیشرفت کشور نیازمند تفاهم ملی، همگرایی و همدلی ملت، دولت و همه ارکان نظام است، ادامه داد:‌ پیشنهاد می‌کنم، هرچه زودتر گفتگوی ملی در مجلس ساماندهی شود و در سطح کشور و همه نهادها توسعه یابد.

 

او تاکید کرد: اقتصادی که به دنبال اشتغال و تولید است، از دولتمردان خود انتظار امنیت، ثبات و دیپلماسیِ تعاملی با دنیا را دارد تا به دور از سیاست‌های هیجانی و با تداوم رویکرد عزت‌مندانه با دنیا و با پرهیز از اتخاذ سیاست‌های تنش زا، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را افزایش دهد.

 

برجام موفقیت بزرگ تمام ارکان نظام است/ به بهانه کشمکش‌های انتخاباتی مورد خدشه قرار نگیرد

 

رییس فراکسیون امید برجام را موفقیت بزرگ تمام ارکان نظام دانست و گفت: از تخریب آن و همچنین از معرفی آن به عنوان تنها نسخه شفابخش باید پرهیز شود و با تدابیر خردمندانه مورد رصد و مدیریت قرار گیرد.

 

عارف با بیان اینکه مردم، نخبگان و فعالان اقتصادی کشورمان خواستار توافق هسته‌ای بودند تا بتوانند در امنیت، صلح و آرامش به رشد و رونق اقتصادی دست یابند، ادامه داد:  اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، این مهم نباید به بهانه کشمکش‌های انتخاباتی، مورد خدشه و تهدید قرار گیرد.

 

رییس فراکسیون امید برقراری مجدد عقلانیت، تدبیر و آرامش در منظومه قوه مجریه توسط رییس‌جمهور را قابل تقدیر دانست و گفت:‌ دستاوردهای دولت یازدهم از جمله رشد اقتصادی، مهار تورم و طرح تحول سلامت قابل تقدیر است. تخریب دستاوردهای ارزشمند دولت، جفاست و با منافع ملی در تضاد است. اما در عین حال تداوم رکود و افزایش حجم نقدینگی، عدم تعادل بین منابع و مصارف بودجه عمومی و دیگر مشکلات اقتصادی همچنان فعالین اقتصادی و مردم را رنج می‌دهد.

 

او تاکید کرد: دولت آینده با رأی قاطع مردم بر مسند اداره کشور قرار گیرد تا با قدرت بر مشکلات مزمن و ساختاری به جا مانده از گذشته، فائق آید.

 

حصر و ممنوع‌التصویری در شان نظام نیست

 

 عارف با اشاره به اقتدار، ثبات و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: هرگونه حصر، ایجاد محدودیت و ممنوع التصویری دلسوزان و یاران انقلاب درشان این نظام نیست و باعث ایجاد هزینه‌های غیرضروری و جبران ناپذیر شده و می‌شود.

 

نماینده مردم تهران گفت:‌ از رییس جمهور محترم می‌خواهم با استفاده از جایگاه قانونی خود و با استفاده از تجربیات گذشته، با رایزنی با ارکان نظام، اطمینان لازم را فراهم کرده که با رفع حصر و برطرف شدن محدودیت‌های موجود، نه تنها تهدیدی متوجه امنیت و آرامش کشور نخواهد شد، بلکه تلخی حوادث گذشته با شیرینی تفاهم و همدلی جایگزین می‌شود.

 

از اجماع اصولگرایان استقبال می کنیم

 

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخابات پیش‌رو از تحقق اجماع نسبی بین اصولگرایان استقبال کرد و گفت: امیدوارم با حضور قدرتمند هر دو جبهه اصلی سیاسی کشور در صحنه انتخابات، شور و نشاط و مشارکت بالا را شاهد باشیم.

 

او ادامه داد: رییس‌جمهور آینده نیز باید با تشکیل کابینه کارآمد و جوان، روند رو به رشد چهارسال گذشته را تسریع و به مطالبات جوانان و اقشار مردم پاسخ مناسب دهد. از شورای نگهبان، هیات‌های اجرایی و نظارت، وزارت کشور، رسانه ملی و دیگر تریبون‌های عمومی می‌خواهم با رعایت حق الناس، بی‌طرفی و مُر قانون به مردم در تحقق حماسه دیگری در ۲۹ اردیبهشت کمک کنند.

 

عارف از فعالان حزبی و سیاسی و ستادهای انتخاباتی نامزدها خواست با رعایت اخلاق، ضمن تبلیغ نامزدها و برنامه‌ها و ویژگی‌های ایشان، از تخریب یکدیگر و دستاوردهای نظام پرهیز کنند و با تکریم رقیب، شور و نشاط انتخاباتی را فراهم آورند.

 

تدوام فضای امنیتی دانشگاه‌ها نگران کننده و غیرقابل قبول است

 

او با بیان اینکه نشاط سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری است، نیازمند حضور فعال جوانان و دانشجویان است، تداوم فضای امنیتی دانشگاه‌ها نگران کننده و غیرقابل قبول است. وزرای مربوطه، باید انتظارات به حقِ دانشگاهیان را در رفع فضای امنیتی برآورده کنند. جوانان، دانشجویان و رسانه‌ها باید در فعالیت‌های قانون مند خود، امنیت خاطر داشته باشند.

 

نماینده مردم تهران با تاکید براینکه باید بستر حضور سیاسی و اجتماعی جوانان فراهم باشد، اظهار کرد: دولت آینده باید درهای خود را به روی جوانان شایسته باز کند. باید نوسازی دولت و بازسازی ساختارها با تکیه بر جوانگرایی و شایسته سالاری محقق شود.

 

او از دسترسی آزاد به اطلاعات به عنوان حقی عمومی یاد کرد و گفت: این مهم باید به صورت یک اصل پذیرفته شده در جمهوری اسلامی ایران درآید و هر سه قوه و نیز نهادهای خارج از سه قوه باید به حقِ جریانِ آزاد اطلاعات، احترام بگذارند و تمکین کنند.

 

عارف گفت: در جهان پرآشوب و در منطقه بحران زده ما، ایران اسلامی به برکت خون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش‌های ارزشمند تمامی نیروهای مسلح و متولیان امنیت کشور، از ضریب امنیت منحصر به فردی برخودار است. عدم دخالت نظامیان در رقابت‌های سیاسی، علاوه بر تقویت اعتبار تلاش گران این حوزه، با ایجاد شور و نشاط بیشتر در عرصه باشکوه انتخابات، اقتدار ملی کشور را بیش از پیش تقویت می‌کند.

 

او افزود: رسیدن به لیست واحد در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ کشور، به عنوان جهت‌گیری اساسی اصلاح‌طلبان و با ساز و کار تعیین شده و شفاف، با تاکید بر معرفی نامزدهای پاکدست، شایسته و متخصص برای ایفای نقش در پارلمان‌های شهری و محلی، با دقت و جدیت مورد عمل قرار خواهد گرفت.

 

عارف به حضور مردم در انتخابات سالهای ۹۲ و ۹۴ اشاره کرد و گفت: از حمایت‌ها و راهنمایی‌های بزرگان نظام و نقش ویژه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی در خلق حماسه سیاسی تشکر می‌کنم و تداوم حضور پرشکوه مردم را مهمترین پشتوانه اقتدار، رشد و پیشرفت کشور می‌دانم.

 

رییس فراکسیون امید گفت: این مجلس و دولت آینده باید بسترساز امید، آرامش و رونق اقتصادی، مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی، تحقق اقتصاد مقاومتی و توانمندسازیِ تولید ملی، توسعه اشتغال، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری نهادهای حاکمیتی در اقتصاد، و توجه ویژه به بحران کم آبی و مسائل محیط زیستی باشد.

 

او تاکید کرد: معیشت و منزلت مردم از مهمترین مسائل کشور است که باید با تکیه بر عقلانیت، آرامش، خردگرایی، همگرایی و اخلاق در اولویت برنامه‌های آتی کشور قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------