آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

احتمال انتشار لیست‌های متعدد اصولگرایان در انتخابات شوراها



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات شوراها

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: قرائن و شواهد نشان‌دهنده این است که احتمال تعدد لیست در اصولگرایان و دیگر احزاب و گروه‌ها وجود دارد اما معتقدم تنها راهی که یک گروه را موفق می‌کند این است که اتحاد و وحدت در کلام و تصمیم‌گیری حفظ کنند.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با  ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه به نظر می‌رسد اصولگراها برای انتخابات ریاست جمهوری تمرکز بیشتری دارند و درباره انتخابات شوراها این تمرکز کمتر است و هر حزبی به صورت مجزا انتخابات شوراها را پیگیری می‌کند، اظهارکرد: برخی از احزاب اصولگرا از دو ماه پیش جلسات مشترکی را برگزار می‌کنند و کارگروهی تشکیل شده و درصدد انتخاب افراد مورد نظر براساس شاخص‌های تعریف شده هستند.

 

او با بیان اینکه درباره این جلسات اطلاع‌رسانی نمی‌شود، ادامه داد: اصولگرایان هم مانند حزب رقیب فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و در موقع مقتضی هم اسامی ۲۱ نفر را اعلام خواهند کرد.

 

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدوارم همه گروه‌ها از جمله اصولگرایان براساس شاخصه‌هایی که تعریف کرده‌اند شایسته‌سالاری و انتخاب اصلح را مد نظر داشته باشند تا انتخابات شوراها هم مانند انتخابات ریاست جمهوری از شور و هیجان و شعف خاصی برخوردار شود.

 

آشتیانی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌هایی که موجب می‌شود انتخابات با اقبال عمومی مواجه شود این است که همه گروه‌های سیاسی افرادی را معرفی کنند که عملکرد مدیریتی و اقتصادی آن‌ها باعث شود مردم برای شرکت در انتخابات رغبت داشته باشند.

 

او ادامه داد: گروه‌های سیاسی بهتر است افرادی را انتخاب کنند که نه گمنام باشند و نه افرادی باشند که به اصطلاح امروز از شهرت فراوانی برخوردار هستند اما مردم به آن‌ها رغبتی ندارند بلکه افرادی را انتخاب کنند که باعث شود مردم به شرکت در انتخابات علاقه‌مند شوند.

 

او در پاسخ به این سوال که برخی از گروه‌های اصولگرا از ائتلاف با جمنا حمایت نکردند آیا ممکن است در انتخابات شوراها هم این اختلاف‌نظر وجود داشته باشد و ما شاهد لیست‌های متعددی از اصولگرایان در انتخابات شوراها باشیم،‌گفت: بله، قرائن و شواهد نشان‌دهنده این است که احتمال تعدد لیست نیز وجود دارد اما معتقدم تنها راهی که یک گروه را موفق می‌کند این است که اتحاد و وحدت در کلام و تصمیم‌گیری حفظ کنند. این وحدت نیز با می‌تواند با شایسته‌سالاری در انتخاب افراد صورت گیرد.

 

واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: همیشه این انتقاد به مردم وارد می‌شده که چرا به افرادی رای می‌دهند که در رشته‌های مختلف مشهور هستند، تصور من این است که وقتی انتخابات براساس شایسته سالاری نباشد این نوع انتخاب مردم به نوعی دهن‌کجی است هر چند که تاثیر مثبتی در سرنوشت مردم ندارد اما نشان می‌دهد مردم از سر لجاجت این انتخاب را داشته‌اند.

 

او ادامه داد: در صورتی که گروه‌ها افرادی را انتخاب کنند که از وجاهت نسبی در جامعه برخوردار باشند و معرفی کاندیدها از سوی گروه‌ها براساس شایسته‌سالاری باشد قطعا هم مردم علاقة‌مند به مشارکت در انتخابات می‌شوند و همچنین انتخاب آگاهانه و درستی خواهند داشت.

 

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در صورت عدم شایسته‌سالاری در معرفی کاندیدها قطعا مردم به سراغ افرادی می‌روند که هیچ تخصصی ندارند و تنها افراد مشهور در دیگر حوزه‌ها هستند البته منظور من از این بحث جسارت به افراد در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف نیست بلکه منظور این است که اگر شایسته‌سالاری به درستی صورت بگیرد چه بسا امکان دارد همان افراد مشهور هم براساس شایسته‌سالاری در این لیست‌ها قرار بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------