آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

سجادی : جمنا نهایت عقلانیت احزاب اصولگرا بود/ رییسی کاندیدای نهایی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , سجادی

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه حجت الاسلام رییسی کاندیدای اصولگرایان است، گفت: رییسی کسی است که اصولگرایان می‌توانند با او به اجماع برسند.

 سیدکمال سجادی در گفت و گو با  ایلنا پیرامون آرایش سیاسی انتخابات پیش رو گفت: آرایش سیاسی کشور  کم و بیش با انتخابات گذشته تفاوت هایی دارد به ویژه این که دو جناح سنتی اصولگرا و اصلاح طلب حضور دارند و و گروههایی هم به صورت مستقل به صحنه آمدند که البته این مستقلان  رگه‌هایی از اصولگرا و اصلاح طلب  بودن را به همراه دارند.

 

او با بیان اینکه کلیت آرایش سیاسی حول محور جناح های اصولگرا ، اصلاح طلب می گردد، گفت: البته اصلاح طلبان و اصولگرایان مانند سابق نیستند و تغییراتی در درون آنها ایجاد شده است و اصولگرایان تحلیل‌های جدیدی که نشات گرفته از درس عبرت و حسن استفاده از تجربیات گذشته است را به همراه دارند و طراحی جدید برای انتخابات به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفتند.

 

سخنگوی جبهه پیروان خط امام در مورد این که رقابت در اصولگرایان بین چه افرادی در حال انجام است گفت: در این دوره از این انتخابات افراد از اقشار مختلف حضور دارند و عددی که برای آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات اعلام شد رکورد جدید در ثبت نام ریاست جمهوری است و رقابت بیشتر بین جناح اصولگرا و اصلاح طلب است و ممکن است شخصیت‌هایی مستقل حضور یابند که  البته فعالیت آنها هم مفید است لذا از بروز  فضای دو قطبی جلوگیری می‌کند.

 

سجادی بیان کرد: افرادی که از شهرت و سابقه علمی، اجرایی، انقلابی برخوردارند در صحنه حضور دارند و رقابت بین آنها شکل می گیرد .

 

او در مورد انتقاد به  سازوکار جمنا از سوی کاندیداهای که مورد تایید جمنا هستند مانند میرسلیم و رییسی گفت: ائتلافی که تحت عنوان جبهه مردمی نیروهای انقلاب صورت گرفته در واقع نهایت عقلانیت احزاب و تشکل هاست  و تاکنون از توفیق نسبی برخوردار بوده و افراد نامبرده سازوکار جمنا را رد نکرده‌اند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: جبهه مردمی سعی دارد اصولگرایان را زیر چتر خود قرار دهد و در این زمینه توفیق نسبی داشته است و البته ممکن است تعداد اندکی از اصولگرایان در این جبهه حضورنداشته باشند اما حجت الاسلام رییسی در عین حال که نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری است اما برای جمنا احترام قائل است و اگر به صورت کلی نگاه کنیم رییسی کاندیدای اصولگرایان است و اصولگرایان تنها احزاب سیاسی نیستند بلکه همه افرادی که به این سازوکار پایبندند اصولگرا تلقی می‌شوند.

 

او با اشاره به اظهارات رییسی در مورد جمنا مبنی بر اینکه جبهه مردمی حسن ظن دارد اما سازوکار آن با مشکل روبرو است گفت: اظهار نظر آقای رییسی منافاتی با فعالیت جمنا ندارد و حتی اگر به صورت مستقل هم بیاید مورد تایید است و اعضای شورای مرکزی او را در فعالیت ها همراهی کردند ورییسی کسی است که اصولگرایان می توانند با او به اجماع برسند لذا در مجمع عمومی دوم حدود هزار رای با نفر دوم فاصله داشت و گروههای مرجع از جمله روحانیون مبارز از سازوکار جمنا حمایت می‌کنند.

 

سجادی درباره اینکه نامزد نهایی اصولگرایان چه کسی است، گفت: فردی که در نهایت به اجماع جبهه مردمی برسد نامزد نهایی اصولگرایان خواهد بود و جبهه پیروان خط امام و رهبری هم از آن حمایت می کند.

 

احتمال دارد رییسی نامزد نهایی جمنا باشد

 

او در پاسخ به اینکه با توجه به تاکید جبهه مردمی بر حمایت از آقای رییسی آیا احتمال دارد که که او نامزد نهایی جمنا باشد،اظهارداشت:بعید نیست لذا با توجه به اینکه رییسی در دو رای گیری رتبه اول را داشت این احتمال وجود دارد که حجت الاسلام رییسی نامزد نهایی جمنا باشد.

 

به جای تخریب رقیب افراد توانایی کاندیدای مورد نظر خود ر ا مطرح کنند

 

سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به تخریب رقبای دولت گفت: اخلاق اسلامی و انسانی حکم می‌کند که افراد به جای تخریب رقیب توانایی کاندیدای مورد نظر خودر ا مطرح کنند و پیرامون معضلات و مشکلات اقتصادی توجه داشته باشند و به خواسته‌های مردم برسند و انتقاد منصفانه و منطقی باشد و به قصد تضعیف افراد انتقاد نکنند لذا این امر از سوی هر کسی که صورت گیرد قابل قبول نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------