آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

عطریانفر:شاید توزیع غذا در خراسان بر آراء رئیسی تاثیر داشته باشد/رای احمدی‌نژاد به سمت رئیسی نمی‌رود



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,عطریانفر

عضو حزب کارگزاران می گوید: برخی کج‌تابی‌ها در جریان اصولگرا نسبت به رئیسی است که آرای ساختاری و تشکیلاتی‌اش را اندک می‌کند.

 محمد عطریانفر با حضور در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین با بیان اینکه سبد آرای آقای روحانی و رئیسی را باید براساس بهره مندی آنها از چهار نوع رأی بسنجیم گفت: هر نامزد انتخاباتی به اعتبار شناخت جامعه از او یکسری آرای فردی و شخصی دارد. کسانی که بیشتر خود را در آزمون و خطاهای سیاسی و اجتماعی و مدیریتی عرضه کرده باشند احتمالا رأی شخصی وافرتری دارند.

 

وی بخش دوم رأی هر نامزدی را حزبی و گروهی و تشکیلاتی خواند و افزود: دسته سوم آرا، آرای خاکستری است به این معنا که 70 درصد جامعه ما غیرحزبی هستند و بیشتر به فضای کارآمدی نگاه می کنند. دسته چهارم آرا، آرای سلبی رقیب است. کسانی که پیشینه فعالیت انتخاباتی دارند و خود را به مردم عرضه کردند آنها چه بسا رأی سلبی برای خود ایجاد کنند که رقیب می تواند از این رأی سلبی به نفع خودش استفاده کند.

 

عضو حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: آقای رئیسی سبد رأی شخصی بزرگی ندارد چون در سطح ملی شناخته شده نیست، گرچه در خراسان رضوی با توزیع غذا تأثیری داشته و طبقات محروم شاید گرایشی نشان دهند اما در سطح ملی رأی خیلی بزرگی ندارد.

 

وی ادامه داد: آقای رئیسی به لحاظ تشکیلاتی آرایی دارد چون جامعه روحانیت مبارز او را بر صدر نامزدهای اصولگرا حاکم کرد اما برخی کج تابی ها نیز در این جریان نسبت به آقای رئیسی است که آرای ساختاری و تشکیلاتی اش را اندک می کند. به عبارت بهتر آرای پایگاه اجتماعی آقایان لاریجانی، ولایتی و بخشی از آرای شخص آقای احمدی نژاد به سمت او نمی رود.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: آقای رئیسی از آرای خاکستری بهره ای نخواهد بود چراکه این آرا ماهیتا منتقد هستند و به سمت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری می روند که فکر بازتری برای تعامل با دنیا دارد بنابراین آرای خاکستری به سمت اصلاح طلبان و آقای روحانی می رود. البته آقای رئیسی از آرای سلبی آقای روحانی هم بهره مند می شود.

 

وی افزود: در مجموع احساسم این است که اگر آقای قالیباف تا آخر در صحنه انتخابات بماند آرای آقای رئیسی از یک سوم آرای آقای روحانی کمتر خواهد بود اما اگر آقای قالیباف کنار برود نسبت آرا 35 درصد رئیسی و 65 درصد روحانی می شود.

 

عطریانفر اظهار کرد: البته یک دسته رأی هم حاکمیتی است که برای این انتخابات صدق نمی کند چون در این انتخابات احساس نمی کنیم گرایشی به سمت نامزدی خاص وجود دارد. گرچه رویه صدا و سیما قابل دفاع نیست.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------