آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

الهه کولایی: هنوز هم شاهد لگد مال شدن حقوق زنان هستیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , الهه کولایی

معاون امور زنان ستاد روحانی در تهران، گفت: ما شاهد هستیم در این دوره از انتخابات از سطح کمیته زنان خارج شدیم و وارد جریان سازی جنسیتی شدیم، جدا سازی جنسیتی روش موفقی در راه توسعه نیست.

ایلنا نوشت: الهه کولایی در سمینار آموزشی و توجیهی مدیران و عوامل اجرایی ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان مناطق ۲۲ گانه تهران، گفت: معاونت امور زنان در ستاد آقای روحانی را به فال‌نیک می‌گیریم. رخدادی در جامعه در‌حال شکل‌گیری است که زنان سهم بسزایی در فعالیت‌های اجتماعی دارند. پیامبر اسلام در شرایطی ظهور کرد که اعراب زنان را زنده به گور می‌کردند، در چنین جامعه ما تکریم زنان را داریم.

 

معاون امور زنان ستاد روحانی در تهران افزود: البته هنوز هم شاهد لگد مال شدن حقوق زنان هستیم، انقلاب اسلامی این  امکان را فراهم کرد که زنان در توسعه نقش ایفا کنند. ما هنوز هم شاهد جاهلیت مدرن هستیم چراکه هنوز برخی تصور می‌کنند زنان ابزار هستند. امروز جامعه‌ای موفق است که سهم زنان را بر شمرده است.

 

کولایی با بیان اینکه زنان همیشه در انتخابات حضور پر‌شور و پر‌رنگی داشتتد، خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم در این دوره از انتخابات از سطح کمیته زنان خارج شدیم و وارد جریان‌سازی جنسیتی شدیم، جداسازی جنسیتی روش موفقی در راه توسعه نیست. ما ستاد زنان را بر اساس برنامه‌های شورای عالی سیاست گذاری شکل دادیم. با خانه نشینی زنان توسعه صورت نمی‌گیرد.

 

او افزود: بسیاری از نیاز زنان دیده نشده است، ما به اندازه انگشت‌های یک دست برای شورای شهر از زنان بهره نگرفته‌ایم، ما خواستار این هستیم که این حق دیده شود. در پارلمان ترکیه شاهد بودیم که نمایندگان زن عدالت و توسعه افزایش پیدا کرد جستجو کردیم متوجه شدیم که زنان گفتند انتخابات را ترک می‌کنند و این کار جواب داد.

 

کولایی بیان داشت: ما باید بتوانیم خواسته های مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای مطرح کنیم.هدف باید انتخابات پر شور باشد و حضور زنان گواه این امر خواهد بود.نامزدی زنان سرمایه اجتماعی است که در لیست قرار خواهند گرفت.در حوزه‌های مدیریت شهری جای زنان خالی است که جامعه هزینه آن را می دهد. ما باید این ضرورت را ایجاد کنیم که زنان در حوزه مدیریت شهری حضور پیدا کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------