آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

تلاش تمام عیار جلیلی برای رییس‌جمهور نشدن قالیباف /روح سعید جلیلی در ابراهیم رئیسی ظهور می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات

جلیلی به رییسی پیوند خورده است ؛ نه فقط برای رییس جمهور نماندن روحانی ، شاید برای رییس جمهور نشدن محمد باقر قالیباف .

 سعید جلیلی تمام عیار پای کار ابراهیم رییسی آمده است؛ او فعال تر از همیشه شده است، حتی فعال تر از روزهایی که خودش بنا داشت نامزد انتخابات شود . یکبار به دیدار رییسی رفته و یکبار هم رییسی به دیدار او در دفتر کارش آمده است. جلیلی نامزد انتخابات نیست اما کمپین عجیبی برای ابراهیم رییسی به راه انداخته است. آیا این اقدام را فقط برای رییس جمهور نماندن حسن روحانی انجام می دهد؟

 

کسانی که از تحولات و معادلات درونی اصولگرایان باخبر نباشند حتما پاسخ این سوال را به صورت مطلق مثبت می دانند و می گویند تنها دلیل جلیلی همین است اما کسانی که از نسبت های سیاسی در این جناح با خبرند می دانند که برای جلیلی چیزهای دیگری هم هست که مهم و با اهمیت است.

 

جلیلی و قالیباف؛ منتقدان سنتی یکدیگر

سعید جلیلی نقدهای قابل توجهی دارد به محمد باقر قالیباف . درست از جنس همان نقدهایی که پایداری ها به قالیباف دارند . حتی گاهی به طعنه در جمع های خصوصی افراد نزدیک به طیف پایداری شنیده می شود که اگر روحانی رییس جمهور شود بهتر از این است قالیباف به پاستور برسد . حرف هایی از جنس همان تفکرات سال ۹۲ آنها .

 

انتقادات جلیلی از قالیباف این بار از ماجرای املاک شروع شد. او نیز مانند برخی حامیانش در رسانه های دیگر به ماجرای واگذاری املاک شهرداری تهران البته به صورت کاملا غیر مستقیم خرده گرفته و این جملاتش را چند بار تکرار کرده است:« فساد جناح چپ و راست نمی شناسد/ هر جناحی اول باید "آلوده دامن ها" را از اطراف خود پاکسازی کند! / برخورد مقطعی و جناحی با فساد خودش یک فساد خسارت بار است. »

 

یا حتی وقتی ماجرای گورخواب ها پیش آمد و سخنان قالیباف در این مورد به رسانه ها رسید جلیلی هم حرف هایشان را اینگونه به رسانه ها رساند:«نگرانی نسبت به کارتن خواب ها زمانی می تواند درست باشد که از حقوق های نجومی و املاک نجومی هم شرمسار باشید.»

 

این ها همان فاصله حقیقی میان قالیباف و سعید جلیلی است اگر چه که در این میان قالیباف و حامیانش ، انتقاد از جلیلی را به سطح رسانه ها نرساندند .

 

ماموریت آقای دپی‍لمات

سعید جلیلی این روزها بیش از همیشه فعال است . نه فقط برای اینکه روحانی رییس جمهور نماند ، شاید برای اینکه قالیباف هم رییس جمهور نشود .این را می توان از این مطلب کانال نزدیک به ابراهیم رییسی فهمید:« «امروز بار دیگر حجت الاسلام رئیسی نشان داد که در قید و بند احزاب و جناح های سیاسی نبوده و با انتصاب مناسب علی نیکزاد به سمت ریاست ستاد انتخاباتی خود گامی بلند در سیاست ورزی مستقل خود نهادند.از سویی یکی از نگرانی های بزرگ انقلابیون نداشتن برنامه ای متقن برای حل مشکلات کشور از جانب دکتر رئیسی بوده که به حمدالله دکتر جلیلی برنامه ۴ ساله خود را تمام و کمال در اختیار رئیسی قرار داده و از این بابت نیز مشکلی وجود ندارد. به حول قوه الهی تمام پیش زمینه های تک دوره ای شدن #روحانی فراهم شده است مگر آنکه ولایتی های دیگری در لحظات آخر ظهور کنند و یا افرادی سعی کنند آقای خلبان را به عنوان کاندید اصلی معرفی نمایند.»

 

پشت پرده برنامه های رئیسی برای رییس جمهور شدن

اجازه بدهید سری هم به پاستور بزنیم . منظورمان دفتر کار آقای رییس جمهور نیست .منظورمان چند صد متر عقب تر ، یعنی جایی است که دفتر سعید جلیلی قرار دارد . جایی که این روزها بسیار شلوغ شده است . همه به خط شده اند . همه چیز باید در اختیار آقای رییسی باشد . کمیته های کارشناسی و روسای آنها همگی به سرپرستی سعید جلیلی برای ابراهیم رییسی کار می کنند. 

 

حال و هوای این دفتر کار را به روایت علی جعفری از نزدیکترین افراد به سعید جلیلی بخوانید:«این روزها در قرارگاه گفتمانی-انتخاباتی دکتر سعید جلیلی نه تنها کار تعطیل نشده، بلکه بیشتر هم شده است. حالا که خودش کاندید نیست، تلاش و دغدغه هایش چندبرابر است. کارهایی که تا پیش از این اجازه نمیداد برای خودش انجام دهیم، حالا توصیه می کند برای آقای رئیسی انجام بشود. خودش بالای سرکار ایستاده و دائم مدیریت می کند. اگر کسی هم رفته، بارش را خود آقاسعید به دوش می کشد. سخنرانی ها بیشتر شده و کارهای محتوایی و برنامه ای با همان شتاب در حال جمع بندی است. اینجا بدون هیچ چشم داشتی و بی هیچ توقعی برای کاندیدای اصلح تلاش می شود. شاید در فضای انتخاباتی عمق تصمیم آقاسعید فهمیده نشود، اما حرکت تکلیف گرایانه او نه تنها سطح شعور سیاسی جامعه را ارتقا داد، بلکه به سند محکمی برای زنده بودن روح انقلابی گری در بین مسئولین جمهوری اسلامی تبدیل شد.»

 

جلیلی به رییسی پیوند خورده است ؛ نه فقط برای رییس جمهور نماندن روحانی ، شاید برای رییس جمهور نشدن محمد باقر قالیباف . منتظر باشید همین روزها ؛ ظهور جلیلی را در کالبد رییسی خواهیم دید .

 

 اخبار  سباسی - نامه  نیوز /محمدحسن خانی‌پور

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------