آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

باهنر: روحانی زمانی روی کار آمد که تورم 44 درصد بود، الان تورم 30 درصد کاهش پیدا کرده / برخی سیاه نمایی می کنند و می گویند برجام اثری نداشت



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,باهنر

باهنر: روحانی زمانی روی کار آمد که تورم 44 درصد بود، الان تورم 30 درصد کاهش پیدا کرده / برخی سیاه نمایی می کنند و می گویند برجام اثری نداشت؛ ما با برجام 7 گل زدیم / حاضر نیستم به زمان قبل از برجام برگردیم / کاندیداها وعده ندهند و اموال کشور را به تاراج نگذارند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از برخی «سیاه نمایی ها» در مورد برجام انتقاد کرد.

 به گزارش  انتخاب ، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست سالانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا و نظر شورای‌نگهبان درباره نظارت بر این انتخابات گفت: زمانی که این مسئله (تشکیل شوراهای شهر و روستا) مطرح شد، شورای نگهبان اعلام کرد براساس تصویب قانون اساسی این شورا نمی‌تواند نظارتی بر انتخابات شورای نگهبان داشته باشد و دیگر اینکه امکان نظارت بر این انتخابات را با گستردگی و تعداد زیاد داوطلبان نخواهد داشت.

 

وی افزود: براین اساس مجلس شورای اسلامی در آن دوره در یک تصمیم گیری عجولانه و شتاب زده نظارت بر انتخابات شورای شهر را پذیرفت. اما مجلس نمی‌تواند ناظر خوبی بر انتخابات شورای شهر باشد. این مسئله ربطی به این ندارد که مجلس دارای چه جناحیست. اساسا ساختار مجلس برای نظارت بر شوراهای شهر ساخته نشده است زیرا نه دفاتر استانی دارد و نه می‌تواند بر آن نظارت کند.

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: شوراهای شهر دارای اهمیت و جایگاه بالایی هستند و به آنها امیدهای زیادی می‌رود. در واقع یک نوع پارلمان محلی محسوب می‌شوند که نباید تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد و افراد پاکدست خبره و شایسته در آن حضور داشته باشند.

 

باهنر در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری با طرح این نکته که برخی می‌گویند فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور آینده شود، زیرا وضعیت ما از این بهتر نخواهد شد، گفت: در پاسخ به این سوال باید عملکرد 4 رئیس جمهور اخیر را به خوبی دید اگر وضعیت کشور را در دوره‌های متفاوت روسای جمهور بررسی کنید می‌بینیم سیاست همه دولت‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و سیاست‌های آنها بر عمق خانه‌های مردم تأثیر گذاشته است. لذا دوره‌های ریاست جمهوری کشور متفاوت بوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: برخی دیگر نیز این ادعا را مطرح می‌کنند که انتخابات در کشور امری بیهوده است و هر کسی که خود بخواهد از صندوق خارج می‌کنند که باید به آنها نیز گفت اگر اینگونه بود در دولت‌های متفاوت افرادی مخالف آن سیاست‌ها و رویکردها انتخاب نمی‌شدند.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در همین زمینه یادآور شد: به عنوان مثال آقای خاتمی از دل دولت آقای هاشمی بیرون آمد و آقای احمدی نژاد در انتخاباتی که همه مسئولیت آن برعهده دولت آقای خاتمی بود انتخاب شد.

 

باهنر خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی اصلاح طلبان با آقای هاشمی را نباید دید. در آن زمان که آقای هاشمی رئیس جمهور بود و آقای خاتمی انتخاب شد اصلاح طلبان تازیانه‌های نقد و توهین را بر مرحوم هاشمی وارد می‌کردندو حرف‌هایی می‌زدند و به او نسبت‌هایی مانند عالیجناب سرخپوش و ... می‌دادند.

 

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت آقای روحانی طی چهارسال گذشته گفت: نقدهای ما به دولت آقای روحانی نباید غیرمنصفانه باشد زیرا این نقدها نتیجه برعکسی خواهد داشت و باعث می‌شود نظر مردم به نوعی دیگر شود. اگر انتخابات سال 88 را به خاطر داشته باشید می‌بینید که در‌آن سال یک طرف مدام اعلام می‌کرد در این چهار سال کاری نشده و تمام دستاوردهای کشور و نظام را زیرسوال می‌برد و سیاه نمایی می‌کرد.

 

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به سخن رهبر انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته از انقلاب کارهای خوب زیادی انجام شده که برای خود توماری است اما کارهای انجام نشده هم زیاد است که باید به آن پرداخت.

 

باهنر با بیان اینکه مطالبات مردم انتها ندارد و باید به دنبال انجام مطالبات آنها بود، خاطرنشان کرد: کارنامه انقلاب اسلامی در خدمت به مردم خوب است اما همچنان اقدامات مهمی منتظر اجراست که امیدواریم دولت‌ها بتوانند با مدیریت و تدبیر درست خود آنها را انجام دهند.

 

وی در ادامه به عملکرد و کارنامه دولت روحانی اشاره و تصریح کرد: در این مدت اقداماتی انجام شده‌است که برخی از آنها قابل تقدیر است به عنوان مثال در حوزه اقتصادی فعالیت‌هایی انجام شده است که باید به عنوان نکات مثبت به آن اشاره کرد.

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به کاهش تورم در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: زمانی که دولت آقای روحانی روی کار آمد کشور تورم 44 درصدی را تجربه می‌کرد اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تورم حداقل 30 درصد کاهش پیدا کرد.

 

باهنر با اشاره به اینکه آیا اساسا هدفگذاری تورم تک رقمی برای کشورمان سیاست راهبردی درستی است یا خیر، گفت: به نظر بنده در سیاست رکود تورمی هدفگذاری تورم تک رقمی اشتباه است و بنده اگر بخواهم هدفگذاری داشته باشم آن را در حد 22 درصد قرار می‌دهم چون تورم رکود باعث می‌شود ضمن ایجاد رکود تولید نیز یخ بزند. لذا تورم تاجایی باید کنترل شود که چرخ‌های اقتصادی نیز بچرخد.

 

وی به مسئله رشد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی کشور طی 4 سال اخیر از منهای 5 درصد به 8 درصد رسید که ما نیز این عدد را تکذیب نمی‌کنیم و می‌گوییم عدد و رقم درستی است اما باید دید اگر میزان نفت را نیز از آن کم کنیم همین عدد خواهد شد یا نه.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مبلغ رشد نفت را از این مسئله کم کنیم رقم رشد 0.9 درصد می‌شود، اگر رشد اقتصادی ما رشدی مستمر و پایدار باشد تولید و اشتغال کشور عدد مثبت و خوبی را تجربه می‌کرد که در واقع اینگونه نبود. هرچند در حوزه انرژی و نفت اقدامات خوبی شده است و ما برای اولین بار در برداشت نفت با قطر تقریباً یکی شدیم و به سمت جلو حرکت کردیم اما اگر بخواهیم آن را در رشد اقتصادی نیز ببینیم، این رشد دفعی ومقطعی است و استمرار نخواهد داشت.

 

باهنر گفت: اگر رشد اقتصادی 8 درصدی ما مستمر بود باید سالانه یک و نیم میلیون شغل جدید ایجاد می‌شد ولی بیکاری در ایران داد می‌زند و وجود 4 یا 5 میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور شوخی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه رویکردهای برخی از دولتمردان در کابینه آقای روحانی در تعامل با هم نیست، گفت: بنده جای دیگری نیز گفته بودم دولت آقای روحانی 10 سرتیپ دارد و یک سرلشگر ندارد. به طوری که می‌بینیم اقدامات برخی وزرا در هماهنگی با کل دولت نیست. و بعضا در جهت هم افزایی دولت دیده نمی‌‌شود.

 

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود در صنایع مختلف کشور نیز خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون تن فولاد در کارخانه‌های اصفهان مانده است و تا مشتری نباشد کارخانه به فعالیت نمی‌افتد یا کارخانه کاشی سازی نمی‌تواند با سایر کارخانه‌های خارجی و مشابه رقابت کند.

 

باهنر با اشاره به مسئله مسکن نیز گفت: صنعت مسکن در حداقل 100 حوزه رونق ایجاد می‌کند و وقتی که این صنعت می‌خوابد صنایع دیگر ما نیز دچار رکود می‌شود.

 

وی با اشاره به اظهارات برخی درباره برجام گفت: برخی معتقدند برجام هیچ آثاری نداشت و سیاه نمایی می‌کنند اما من معتقدم قرار بود ما با برجام 10 گل به طرف بزنیم و هیچ گلی نخوریم اما در نهایت 7 گل زدیم و دو گل هم خوردیم. اگر امروز از بنده سوال کنند آیا حاضرید به قبل از برجام برگردید می‌گویم خیر و فکر می‌کنم نظر نظام هم این نیست که برجام را ما اول پاره کنیم. بله اگر طرف مقابل آن را پاره کرد ما هم آن را آتش می‌زنیم. اما اینگونه نیست که در ابتدا آن را پاره کنیم.

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ما باید به قدری در دیپلماسی خود قوی عمل کنیم که تا آخرین ریال از حق خود را نیز به زور از حلقوم آنها بیرون بکشیم. تصور من این است که نظام این را هم که ما به قبل از برجام برگردیم قبول ندارد و آن را در شرایطی نگه داشته است که اگر طرف مقابل بخواد از آن سوءاستفاده کند، آن نیز توان کمک کردن به آن هم خواهد داشت.

 

باهنر افزود: بنده در زمان آقای احمدی نژاد هم گفتم اگر همه تحریم‌ها نیز حل شود 30 تا 35 درصد مشکل کشور حل نخواهد شد. مشکل اصلی این دولت این بود که فکر کرد با گره زدن همه مشکلات کشور به برجام و سیاست خارجه می‌تواند با رفع این مشکل، مشکلات دیگر را برطرف کند. اما شاید 35 درصد مشکل کشور به تحریم ها برمی‌گشت. اما 65 درصد کار به مسائل مدیریتی و تدبیر مربوط می‌شود. اشتباه دولت این بود که تصور کرد با برجام همه چیز گل و بلبل می‌شود که اینطور نبود.

 

وی با اشاره به مثالی در این زمینه گفت: قیمت بازار لباس در کشور ما 10 میلیارد دلار و قیمت کیف و کفش حدود سه میلیارد دلار است. خوشبختانه ایران در هر دو حوزه از نظر کیفیت کالاهای باکیفیتی را تولید می‌کند که حتی در حوزه لباس و کت و شلوار کالاهای خود را به خارج نیز صادر می‌کند اما ما نتوانستیم این بازار این کالا را برای خود کسب کنیم چون بازار قاچاق به قدری وسیع است که 80 درصد نیاز بازار کیف و کفش و لباس از این طریق تأمین می‌شود. این مسئله تدبیر، عرضه و سیاست می‌خواهد.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور 6 کاندیدای نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار است برای روز انتخابات یک کاندیدا بیشتر نداشته باشیم در کشور ما رؤسای جمهور معمولا دو دوره‌ای بودند اما هیچ زمانی را نداشتیم که رئیس جمهوری با 0.3 درصد رأی اضافی انتخاب شود که در دوره آقای روحانی این اتفاق رخ داد.

 

باهنر با اشاره به 4 مسئله‌ای که اگر رخ نمی‌داد روحانی رئیس جمهور نمی‌شد، افزود: اگر مرحوم هاشمی ثبت نام نکرده بود، اگر او رد صلاحیت نشده بود، اگر آقای عارف کناره گیری نکرده بود و اگر دوستان ما با یکدیگر متحد می‌شدند آقای روحانی رأی نمی‌آورد که متأسفانه همه چیز دست به دست هم داد و ایشان رئیس جمهور شد.

 

وی با اشاره به میزان رأی روحانی گفت: به نظر بنده آرای رویش یافته آقای روحانی در این دوره اگر بیشتر از ریزش یافته آن نباشد کمتر از آن نیست. به عبارتی آرای رویش یافته روحانی در این دوره بیشتر از آرای ریزش یافته آن نیست.

 

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت آقای جهانگیری نیز مشخص است ایشان موقع ثبت نام تکلیف خود را مشخص کرده و گفتند که کاندیدای پوششی و کمکی هستم و اینکه در نهایت به نفع آقای روحانی کنار خواهد رفت.

 

باهنر تصریح کرد: در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی قرار این است که خود جبهه مردمی با کاندیدای واحد وارد عرصه شوند. شاید در جزئیات جبهه اشکالاتی وجود داشته باشد اما در مجموع امروز بسیار امیدواریم این کار با مدیریت واحد جلو رود و صبح انتخابات یک کاندیدای واحد داشته باشیم.

 

وی با اشاره به توصیه‌های سه کاندیدا گفت: کاندیدا اموال کشور را به تاراج نگذارند و وعده‌هایی ندهند که مجبور شوند از دولت مایه بگذارند. البته نقدها را درست مطرح کنند.

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره نظرسنجی که قرار است در جبهه مردمی درباره گزینه نهایی صورت گیرد، گفت: درنظرسنجی‌ها کمیت رأی و روند افزایشی یا کاهش آرا نیز مورد توجه است و در نهایت تلاش می‌شود بهترین گزینه انتخاب شود. 

 

باهنر ابراز امیدواری کرد که با برگزاری مناظرات نتیجه و فرد مناسبی انتخاب شود.

 

وی درباره توصیه رهبری به کاندیداها مبنی بر اینکه نگاه کاندیداها به داخل و حل مشکلات از طریق ملت باشد، گفت: اگر آقای روحانی یا هر دولت دیگری که مسئولیت بر عهده گرفته یا می‌گیرند باید نگاه‌شان برای حل مشکلات به داخل باشد. آقای روحانی در دولت پیش عملکردی 4 ساله نداشت، اما امسال عملکردی 4 ساله دارد و باید به آن نیز پاسخ دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------