آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

انتقاد صریح غروی از وعده‌های پوپولیستی کاندیداها؛ با کدام بودجه می‌خواهید به بیکاران حقوق بدهید؟ /آرائی که با فریب مردم بدست آید شرعی نیست



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

عضوجامعه مدرسین بر این عقیده است که برخی از کاندیداها بدون در نظر گرفتن واقعیت کشور و فقط برای سیاه‌نمایی و جذب آرا وعده‌های غیر عملی و غیر منطقی ارائه می‌دهند.

 آیت الله سيدمحمد غروى،در گفت وگو با نامه نيوز با اشاره به نزديك شدن به انتخابات و طرح وعده های پوپوليستي از سوي برخي از كانديداهاي انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبیعتا نوع تبلیغات ما گاهی ممکن است با دیگران متفاوت باشد اما اینکه بخواهیم با هر روش و شیوه‌ای رقیب را از صحنه رقابت خارج کنیم به هیچ عنوان صحیح و مورد قبول نیست.  

 

وی ادامه داد:‌ درست نیست با دروغ و افترا افراد را متهم کنیم و بگویم کارآمد نبوده‌ای و کاری هم برای کشور نجام نداده‌ای!‌ صحیح نیست وعده‌های را  که در حوزه اختیار ما و به مصلحت نظام نیست را به مردم بدهیم که متاسفانه در روزهای اخیر بسیار شاهد اینگونه موارد بوده‌ایم.

 

غروی با انتقاد از برخی از وعده‌ها در خصوص دادن حقوق به بیکاران گفت:‌ واقعا با کدام بودجه و پول قرار است اینکار را انجام دهند؟‌ آیا در حوزه اختیار شما است یا اینکه قبل از آن مجلس باید تصویب کند؟ اینکه این مسائل را مطرح کنیم و توجه مردم را جلب کنیم به هیچ عنوان منطقی و به صلاح نظام نیست.  

 

وی با بیان اینکه برخی از وعده‌های انتخاباتی برای فریب دادن مردم است،‌خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌رسد برخی از کاندیداها هیچ تصوری از وضعیت اقتصادی و سایر مسائل کشور ندارند و نمی‌دانند سخنانشان ممکن است به نظام اسیب برساند. دادن وعده‌های خارج از عرف قطعا باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام خواهد شد.

 

غروی با تاکید بر اینکه نباید نقاط قوت دیگران را تبدیل به ضعف کنیم،‌ یادآور شد: توصیه می‌کنم که کاندیداها به صورت اسلامی تبلیغ کنند، حرمت و حریم افراد را حفظ و نقاط مثبت را هم ببینیم؛‌  واقعا اگر نقدی داریم نقد کارشناسی شده و عالمانه باشد و به گونه ای‌ نباشد که فقط برای جلب‌ آرا مردم وعده‌های را بدهیم که امکان عملی شدن آن‌‌ها وجود ندارد.

 

عضوجامعه مدرسین، ادامه داد: برخی از آقایون کاندیدا متاسفانه وعده‌های را به مردم می‌دهند که فقط باعث سلب اعتماد آن‌ها از نظام می‌شود و باید بگویم آرایی که اینگونه به دست می‌آورند رای درست و شرعی نیست بلکه یک نوع فریب است که به هیچ عنوان زیبنده کشور و نظام نیست.  

 

وی با بیان اینکه برگزاری مناظره‌ها برای انتقاد صحیح و کارشناسی شده است، گفت: کاندیداها اگر نقدی دارند با توجه به آمار و ارقام و وضعیت واقعی کشور ارائه دهند، نه اینکه بحث و نقدهایی را ارائه دهند که هدف فقط سیاه نمایی باشد.

 

غروی با بیان اینکه همه احزاب و جریان‌ها وظیفه دارند رفتارهای نادرست را تقبیح کنند، خاطرنشان کرد: نباید چنین وعده‌ها و اتفافاتی رخ دهد که به چهره جریانی که شاید از لحاظ اصول به نظام نزدیک‌تر است خدشه وارد کند، به همین دلیل باید امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد زیرا بسیاری از این وعده‌ها منکر است. دادن وعده‌های غیر منطقی معنا و مفهوم خاصی دارد و  در تمام دنیا نیز چنین کاری خوب و درست تلقی نمی‌شود.

 

عضوجامعه مدرسین با بیان اینکه حسن روحانی در مناظرات باید از دستاوردهای دولت برای مردم بگوید، تصریح کرد: روحانی برای اینکه بتواند پیروز انتخابات شود باید در مناظرات برای مردم از دستاوردها و کارهای که شرایط اجازه بازگو کردن آنها را نداده است، بگوید البته باید همین تبلیغات هم درست و منطقی باشد. طبعا مردم ما سخنان را می‌شوند و تصمیم‌گیری می‌کنند؛ به هر حال امیدوارم فردی که مناسب کشور و نظام است انتخاب شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------