آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

شکوری‌راد: به روحانی نمره 20 می‌دهم/ او کشور را از لبه پرتگاه نجات داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: با توجه به توقعاتی که از روحانی وجود داشت پس از گذشت چهار سال به روحانی نمره 20 می دهم. 

به گزارش ایلنا در مشهد، علی شکوری راد دوشنبه شب در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مشهد اظهار داشت: متاسفانه امروز دانشگاه های کشور غیر سیاسی شده اند و در انتخابات ساکت هستند درحالی که همیشه این دانشجویان بودند که تنور انتخابات را داغ نگه می داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس دولت اصلاحات اعلام کاندیداتوری خود را از دانشگاه آغاز کرد، خاطرنشان کرد: چون دانشگاه‌ها زودتر از سایر نهادها اعتراض می‌کنند عده‌ای تلاش کردند که دانشگاه ها به حاشیه برود و بعد از دولت اصلاحات انتقام تمام سال های گذشته را از دانشجویان گرفتند.

 

رئیس حزب اتحاد ملت تصریح کرد: فضای دانشگاه در دولت گذشته روز به روز بسته‌تر شد و عرصه برای فعالیت های مختلف به شکلی از بین رفته بود.

 

وی با اشاره به اینکه اتخاذ یک این رویکرد یک فعالیت کاملا برنامه ریزی شده بوده که طی سال های گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: رهبری در سال 73 فرمودند آنها که دانشگاه‌های ما را غیرسیاسی کردند خدا لعنت کند.

 

شکوری‌راد با تاکید بر اینکه دانشجو باید به عنوان نماینده جامعه خود پیشتاز فعالیت های سیاسی باشد، اظهار کرد: امیدواریم روندی که در ابتدای دولت روحانی با دکتر فرجی دانا آغاز شد، دوباره ادامه پیدا کند زیرا در شرایط فعلی هنوز دانشگاه های کشور از گرمای لازم برخوردار نیستند.

 

وی از انتخابات به عنوان میراث بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در دوره انتخابات است که ما می‌توانیم شمیم تغییر را درجامعه استشمام کنیم و احساس کنیم که رای مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

شکوری راد با بیان اینکه اختیارات و تاثیرات ریاست جمهوری ایران با برخی از کشورهای دنیا قابل قیاس نیست، تصریح کرد: با تمام شرایط موجود تنها راه تغییرات اساسی تاکنون از راه انتخابات دنبال شده است و کشورهایی که از این موضوع بهره مند نیستند از هیچ گونه دستاوردی بهره مند نشده اند.

 

وی یادآور شد: اداره کردن درست جامعه، توزیع صحیح منابع ملی، توزیع عادلانه فرصت ها، اجرای دقیق و یکسان قانون، توجه به مردم، حرکت در راستای منافع ملی، عدم رانده شدن مردم به حاشیه با تهمت و پرونده سازی از جمله توقعاتی است که مردم از رئیس جمهور منتخب خود دارند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در سال 88 مردم متوجه شدند که درون حاکمیت چه می گذرد و بر همین اساس در سال 92 برای تغییر شرایط موجود تلاش کردند.

 

وی گفت: کارآمدی و شایستگی افراد، مسئولیت‌پذیری‌مسئولان، پاسخ گویی به مردم، عدم وجود تبعیض، رعایت حقوق برابر، محرم دانستن مردم، شفافیت در امور، فراهم کردن زمینه‌ای مناسب برای نظارت مردم، دسترسی راحت مردم به اطلاعات، عدم گرفتن تصمیمات در پشت پرده از دیگر خواسته های اساسی مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه علت اینکه ما از روحانی حمایت می‌کنیم این است که وی خود را به موارد ذکر شده متعهد دانسته است، خاطر نشان کرد: هیچ مسئولی نیست که تمام عیار کارها را صد درصد انجام دهد اما باید دید ما از روحانی چه می خواستیم؟

 

شکوری راد با بیان اینکه خواسته اصلی ما از روحانی نجات کشور از لبه پرتگاه بود که تاکنون به خوبی محقق شده است، خاطرنشان کرد: از روحانی می‌خواستیم کشور را از بی تدبیری در امور، تحریم های بزرگ دور کند و متخصصان را وارد امور کند.

 

وی با اشاره به اینکه روحانی اصلی ترین نیاز ما را به خوبی پاسخ داده است، خاطر نشان کرد: قبل از استقرار دولت بین خودمان می‌گفتیم وای به حال دولت بعدی که قرار است تمامی این مشکلات و سختی ها را درست کند و در این مسیر 8 سال نیاز است که به دوران اصلاحات بازگردیم.

 

رئیس حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه خوشبختانه روحانی توانست این مسیر را طی یک دوره چهار ساله طی کند، افزود: برجام یک افتخار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود که یقینا باید ابعاد فنی آن در کتاب های دیپلماسی گنجانده شود که چگونه کشوری توانست با مذاکره تحریم های بزرگ خود را از بین ببرد.

 

وی با اشاره به اینکه کشوری همچون عراق نتوانسته تاکنون از زیر بار تحریم های دوره صدام خارج شود، اظهار کرد: در خصوص اقتصاد نیز دولت تصمیم گرفت ابتدا تورم را مهار کند و در این زمینه نیز موفق بود و قطعا در دوره بعدی باید شرایط را برای خروج از رکود و رونق کسب و کار فراهم کند.

 

شکوری‌راد با اشاره به اینکه متاسفانه امروز عده‌ای آمده‌اند و شعارهای عوام فریبانه سر می‌دهند تا رای مردم را جلب کنند، یادآور شد: اگر اقداماتی که در دولت روحانی انجام شد نمی‌بود باید اکنون نفت می‌دادیم تا غذا دریافت کنیم.

 

وی‌تصریح کرد: مردم بررسی کنند که سایر نامزدهای انتخاباتی در رابطه با حاکمیت قانون، مشارکت مردم و اینکه مردم ولی نعمت کشور هستند چند جمله گفته اند؟

 

رئیس حزب اتحاد ملت ادامه داد: معیارهای فکری عده‌ای متاسفانه تنها کینه تولید می‌کند و پشت سر هم مردم را دسته بندی می کنند.

 

شکوری راد گفت: وعده‌هایی که در شرایط فعلی داده می‌شود کارکاتور وعده‌های رئیس دولت قبل محسوب می‌شود که باعث شد محرومین بیش از گذشته فقیرتر شوند و ارزش پول ملی کاهش پیدا کند.

 

وی یادآور شد: حجت الاسلام رئیسی پاسخگو باشدکه در زمان تصدی سازمان بازرسی کشور با اینکه گلوگاه فساد دست‌شان بوده با آن چه برخوردی داشته‌اند؟ چگونه این افراد دم از مبارزه با فساد می‌زنند؟

 

 این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: در آن زمان در مجلس شورای اسلامی گزارشی ارائه شد که اکثر کالاهای قاچاق از اسکله های غیر مجازی وارد کشور می شود که در اختیار دولت نیست؟ باید پاسخ دهند که در این مقطع با چنین فسادی در کشور چه کردند؟

 

شکوری راد با اشاره به اینکه امروز قاچاق در دولت روحانی کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: مسیر وعده دادن و رای جلب کردن و عوام فریبی را دولت قبل انجام داده است و بهتر است کسی در این مسیر گام نگذارد.

 

وی یادآور شد: کل انقلاب را زیر سئوال می‌برند تا ادای جنبش وال استریت را در بیاروند، باید از آقای قالیباف پرسید که شعار مبارزه با فساد و شفافیت در کجای شهرداری تهران نمود داشته است؟ پاسخگویی در کدام قسمت شهرداری وجود داشته است؟

 

شکوری راد گفت: چه کسانی در شمال تهران برج می سازند و این اجازه را چه کسی در اختیار آن ها قرار می دهد؟ آیا این برج ها در مناطق جنوبی تهران ساخته می شوند؟

 

رئیس حزب اتحاد ملت افزود: ما می خواهیم دیگر به عقب بازنگردیم و قطعا هم به عقب بازنخواهیم گشت، تا نیمه راه امده ایم و تا انتها با روحانی خواهیم ماند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری با حقوق مردم به هیچ عنوان آشنا نیستند، خاطر نشان کرد: ما می خواهیم سربلند باشیم و فساد نداشته باشیم پس قطعا به روحانی رای می دهیم.

 

وی‌یادآور شد: باید در خصوص کسانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در انتخابات شرکت بکنند یا نه فعالیت‌های مناسبی انجام شود.

 

شکوری را با اشاره به اینکه امروز دیگر ندای تحریم انتخابات شنیده نمی‌شود، خاطر نشان کرد: زیرا امروز نتیجه انتخاب‌شان در سال 92 را امروز به خوبی میبینند، اعتمادشان به مجلس را مشاهده می‌کنند که چه مقدار رد صلاحیت ها در شورای شهر کاهش یافته است.

 

رئیس حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه باید دانشگاه ها بیش از گذشته شعله ور شوند، خاطر نشان کرد: باید دانشجویان به سمت خانه هایشان در شهرها و روستاها بروند و نقش پیامبرگونه آگاهی بخشی را به خوبی ایفا کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ائتلاف بزرگی اکنون در بین اصلاح طلبان شکل گرفته که با آن می‌توانیم در هر زمانی را پیروزی را بدست بیاوریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------