آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

فتحی : استفاده از تصاویر گروه‌های خاصی از جامعه در پوسترهای رییسی بی‌اخلاقی بود / احتمال اجبار رییسی برای کناره‌گیری به نفع قالیباف



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,فتحی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که استفاده از تصاویر گروه‌های خاصی از جامعه در پوسترهای رییسی بی‌اخلاقی بود، گفت: باتوجه به عدم سوابق اجرایی رئیسی احتمالاً او را به نفع قالیباف ناچار به عقب‌نشینی می‌کنند

محمدجواد فتحی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حضور همزمان قالیباف و رییسی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: جریان اصولگرایی سعی کرد تشکل جدیدی راه بیاندازند و بنیان گذاشتن جمنا به دلیل فرار از موجودیت قبلی است.

 

آخرین خطای کشف شده اصولگرایان حمایت ۱۲ ساله از احمدی‌نژاد بود

 

او گفت: باتوجه به این‌که آخرین خبط و خطای اصولگرایان که ازسوی مردم کشف شده، حمایت ۱۲ ساله از احمدی‌نژاد است، بخاطر فرار از این مواضع متزلزل و غیرقابل دفاع و از آن‌جا که تصور می‌کنند مردم فراموش خواهند کرد اصولگرایان همان کسانی هستند که سینه چاک کرده و رییس دولت نهم و دهم را در حد معجزه هزاره سوم بالا بردند، حال می‌خواهند با تغییر نام و با عنوان «جمنا»، تغییر چهره بدهند و مردم را دچار گرفتاری‌های بعدی کنند.

 

هدف از حضور قالیباف صرفاً تخریب چهره روحانی است

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاندیدای اصولگرایان بجز رییسی که از پیش معلوم بود، به سراغ کاندیداهای دیگری همچون قالیباف، زاکانی و حاجی‌بابایی نیز رفتند که البته جز قالیباف باقی کاندیداها ردصلاحیت شدند و به نظر می‌رسد هدف از حضور این کاندیدا صرفاً تخریب چهره روحانی است و ماموریتی مشخص دارند و برای رقابت نیامدند.

 

او گفت: جالب اینجا است که در چنین شرایطی از حضور جهانگیری در این انتخابات سوال می‌کنند و می‌گویند مگر روحانی قادر نیست به‌تنهایی از عملکرد خود دفاع کند که کسی را به همراه خود آورده که باید بگوییم این عملکرد به‌قدری درخشان و وسیع است که یک نفر فرصت پیدا نمی‌کند این عملکرد را بیان کند و بخاطر این‌که بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و از رسانه‌ای که همواره در اختیار جریان رقیب بوده و امروز بالاجبار و به‌ اقتضای انتخابات در اختیار ما نیز قرار گرفته، استفاده کنیم. شاید بد نبود چند نفر دیگر از جریان اصلاحات کاندیدا می‌شدند تا بتوانند شرایط امروز را با وضعیت سیاه هشت‌ساله احمدی‌نژاد مقایسه می‌کردند.

 

قالیباف برای ضربه‌گیری رییسی وارد میدان شده است

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره این‌که کدامیک از دو کاندیدای اصولگرایان تا انتها باقی مانده و کدامیک به نفع کاندیدای اصلی کناره‌گیری می‌کند، اظهارنظر کرد، گفت: با این حال فکر می‌کنم درصورتی که متوجه شوند نتوانسته‌اند برای رییسی مقبولیت ایجاد کنند، در یکی دو روز آخر با حمایت از قالیباف، از رییسی می‌خواهند کناره‌‌گیری کند. با این حال در حال حاضر قالیباف برای ضربه‌گیری رییسی وارد میدان شده است.

 

باتوجه به عدم سوابق اجرایی رییسی احتمالاً او را به نفع قالیباف ناچار به عقب‌نشینی می‌کنند

 

او گفت: با این حال باتوجه به عدم تخصص رییسی در مباحث اقتصادی و از آن‌جا که تمام سابقه او در دستگاه قضایی بوده و مسائلی که یک رییس‌جمهور باید به آن اشراف داشته باشد، غیر از مسائل قضایی است، به نظر می‌رسد قالیباف بیشتر با هدف پوشش دادن این ضعف به میدان آمده‌ ولی درصورتی که درنهایت به این نتیجه رسیدند که رییسی باتوجه به این عدم تخصص فنی، مقبولیت پیدا نکرد، احتمالاً تغییر تاکتیک می‌دهند و رییسی را به نفع قالیباف ناچار به عقب‌نشینی خواهند کرد.

 

استفاده از تصاویر گروه‌های خاصی از جامعه در پوسترهای رییسی بی‌اخلاقی بود

 

عضو هیات رییسه کمیته تخصصی سیاست داخلی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره برخی پوسترهای تبلیغاتی رییسی که با رویکردی متناقض با سوابق و شعارهای این کاندیدا به‌دنبال جذب آرای طبقه متوسط است، گفت: به هر حال استفاده از تصاویر گروه‌های خاصی از جامعه در پوسترهای انتخاباتی رییسی نوعی بی‌اخلاقی بود. درواقع این اقدامات بی‌توجهی به آرمان‌هایی است که جریان اصولگرایی بر آن اصرار دارد و شعارش را می‌دهد.

 

او گفت: به بیان دیگر این اقدامات به‌نوعی نقض اعتقادی است که در عملکرد هواداران رییسی دیده شده و همین که ما برای همه ایرانیان هویت قائلیم و آن‌ها را با تمام تفاوت‌ها و اختلاف تفکر به‌عنوان شهروند به رسمیت می‌شناسیم، اقدامی مبارک است اما به شرطی این اقدام صرفاً اقدامی تبلیغاتی نباشد و رویکردی باشد که تاکید دارد این افراد هم بخشی از جامعه هستند و با اعتقادات خودشان و با باور این‌که آن‌ها هم افرادی متدین هستند، به رسمیت بشناسیم و حرفشان را بشنویم و آن‌ها را جمعیت حذف شده از دایره سیاسی و اجرایی کشور به شمار نیاوریم.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: باید به دنبال حفظ هویت ملی و اسلامی باشیم و با اتکا به این هویت سعی کنیم کشور را جلو ببریم؛‌ چرا که هر انشقاق و اختلافی ما را به عقب بازمی‌گرداند.

 

فتحی در پایان تصریح کرد: بنابر این باید همه افراد ملت را به‌عنوان کسانی که حق ورود در اساسی‌ترین مسائل کشور را دارند و این مسئله جز حقوق ابتدایی‌شان است، به رسمیت بشناسیم و به این حقوق احترام بگذاریم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------