آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

ماجرای تلفن مخصوص و ناشناسی که دستور حمله به علی مطهری را داد



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

شش نفر از آمران حمله به علی مطهری با قرار تأمینی آزاد شده‌اند.

  شرق نوشت؛سخنان آنها در دادگاه اخیر عجیب بوده است. روایت وکیل پرونده علی مطهری در حمله شیراز از سخنان آمران عجیب است. مصطفی ترک‌همدانی گفته: «این شش نفر ادعا می‌کنند که دستور خود را از یک فرد ناشناس از تلفنی مخصوص دریافت کرده‌‌اند. به آنها دستور داده شده بود که در صحنه حضور یابند. عده‌ای از این شش نفر هم ادعا کردند که شورای تأمین استان مصوبه‌ای در این رابطه داشته، اما بعد از پیگیری، کذب این ادعا مشخص شد».

 

 این روزها سوای ماجرای لغو سخنرانی در مشهد، وکیل او پیگیر پرونده حمله در شیراز است؛ همان حمله سه‌ سال پیش. مطهری از هواپیما پیاده شده بود. سوار تاکسی زردرنگی به سمت دانشگاه بود که یکباره افراد ناشناس محاصره‌اش کردند و پرتاب سنگ و آجرپاره به‌سوی خودرو حامل او آغاز شد.

 

حالا سه‌ سال از آن واقعه گذشته است. همان روزها علی مطهری گفته بود که حمله‌کنندگان به قصد کشت آمده بودند. مطهری شکایت کرد. پرونده به جریان افتاد و حالا شش نفر از آمران حمله به او با قرار تأمینی آزاد شده‌اند. پرونده مطهری این روزها در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است.

 

احضار آمران حمله به دادگاه

‌ترک‌همدانی، وکیل علی مطهری، به ایلنا خبر داده: «شش نفر از آمران حمله به علی مطهری در شیراز به دادسرای نظامی شیراز احضار شدند و ادعا می‌کنند که دستور ممانعت از ورود نايب‌رئيس مجلس به شیراز را نداده بودند».

 

پازل حمله به مطهری پیچیده‌تر شده است. این سومین‌سال است که این پرونده در حال رسیدگی است. ترک‌همدانی می‌گوید: «دادگاه بدوی و تجدیدنظر به‌نفع موکلم رأی داده‌ است. بعد از یک سال که در دادسرای نظامی شیراز علیه آمران پرونده در حال اقدام هستیم، کسانی که بنا بر گفته شاهدان و افرادی که آن اعمال را انجام دادند و جزء آمران بودند به دادسرا احضار شدند. این یک پرونده جدید است که راجع به آمران در دادسرای نظامی شیراز تشکیل شده».

 

شش نفر از آمران حمله به علی مطهری که حالا به دادسرای نظامی شیراز احضار شده‌اند و حالا به گفته وکیل پرونده مطهری «مدعی‌اند که آنها که به علی مطهری در شیراز حمله کرده بودند دستور ممانعت از ورود او به شیراز را نداده بودند. آنها فقط دستور داده بودند که آن افراد در محل تجمع کنند».

 

به گفته وکیل پرونده: «فعلا این شش نفر با قرار تأمینی آزاد هستند و تا اینجا که پیش آمدیم پرونده در صلاحیت دادسرای نظامی شیراز است».

 

آمران از مسئولان یک نهاد بوده‌اند

ترک‌همدانی پیش‌تر به «شرق» خبر داده بود که «شش نفر از آمران حمله به علی مطهری جزء مسئولان يك نهاد بوده‌اند».

 

وکیل پرونده مطهری همچنین به «شرق» گفته بود «علی مطهری بنای شکایت از نیروهای مسلح، بسیج و سپاه و خدشه به صلابت این نهادها را ندارد، اما نکته اصلی اینکه برخی افراد خودسر موجب شده‌اند رفتاری خلاف قانون صورت بگیرد که این به‌ صلاح مملکت نیست. درواقع در این پرونده آقای مطهری نه به‌عنوان شاکی خصوصی که به‌عنوان مدعی‌العموم شکایت کرده‌اند تا تکلیف این رفتار خلاف قانون مشخص و جلوي تکرار رفتارهای مشابه گرفته شود».

 

مطهری بارها تأکید کرده بود که کاری به سیاهي‌لشکرهاي حمله آن روز ندارد و آمران حمله باید مشخص شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------